More stories

Betalen kan nu ook via Facebook Messenger

Facebook is gestart met betalingen via zijn Messenger app. Gebruikers kunnen hyn credit card (op dit moment alleen MasterCard en Visa) aan Messenger koppelen en met een dollarsymbool geld overmaken aan een ander.

E-commerce

eBay en Sotheby’s gaan veilingen streamen

eBay en veilinghuis Sotheby’s gaan vanaf volgende maand kunst- en antiekveilingen streamen. Geïnteresseerden kunnen ook via het platform een bod uitbrengen.

E-commerce

Emerce eRetail: een betaalbare klantbeleving

Twee veelbelovende retail startups laten donderdag op Emerce eRetail in Bussum in een korte pitch zien hoe zij denken de retailbranche een stap verder te kunnen helpen. Martijn Berkhout van FADELLO vertelt over het zogenoemde urban logistics platform dat retailers in staat stelt om bestelde producten bij klanten thuis te bezorgen op dezelfde dag binnen zelf gekozen blokken van een uur.

E-commerce

Nieuw logo en positionering voor DPD

DPD voert een nieuw logo en valt voortaan onder de merkparaplu DPDgroup; de nieuwe naam van de pakketvervoerders van het Franse La Poste. Deze stap benadrukt volgens het bedrijf de sterke ontwikkeling, groei en integratie die het netwerk heeft doorgemaakt.

E-commerce

Voorkom betaaldrempels tijdens checkout

Bijna vijftig procent van de online shoppers laat zijn winkelmandje achter tijdens de checkout. Het kost webshops dagelijks duizenden euro’s. Zonde, want door kritisch te kijken naar het ontwerp en de logica van het online afrekenproces kan je makkelijk angst, onzekerheid en twijfel bij de shopper voorkomen.

Conversie

Fraude met internetbankieren gehalveerd

De schade als gevolg van fraude in het Nederlandse betalingsverkeer is in 2014 bijna gehalveerd ten opzichte van het jaar ervoor. De procentuele daling was voor alle elektronische betaalmiddelen nagenoeg gelijk, zowel voor betaalpassen, creditkaarten als voor internetbankieren. Betaalvereniging Nederland en de Nederlandse Vereniging van Banken maakten deze cijfers over fraude in het betalingsverkeer vandaag bekend.

E-commerce

Dit jaar grootschalige test met eID

Thuiswinkel.org gaat later dit jaar een zogenoemde eID pilot opzetten met het ministerie van EZ, retailers en gemeenten. Met die eID kunnen consumenten zich identificeren bij overheid én internetbedrijven zonder dat een soort digitale sleutelbos (meerdere middelen) nodig is.

E-commerce

Paazl verbindt met afhaalnetwerk De Buren

Paazl neemt de afhaalkluisjes van De Buren op in zijn assortiment. Webwinkels kunnen deze verzendoptie eenvoudig aan hun checkout toevoegen.

E-commerce
Premium

Omzet Just-Eat: +62 procent

Maaltijdbezorger Just-Eat meldt dat 2014 een ‘uitstekend jaar’ was met een omzet van 219 miljoen euro. Het bedrijfsresultaat verdubbelde ruim.

E-commerce

Jan Meurs (Jumbo) start prijsvergelijkingswebsite voor de dagelijkse boodschappen

Ondernemer Jan Meurs, de grondlegger van Lekker & Laag en Jumbo Supermarkt, gaat naar alle waarschijnlijkheid beginnen met een prijsvergelijkingswebsite voor de dagelijkse boodschappen. Dat meldt het Brabants Dagblad.

E-commerce

Docdata en bol.com blijven ook de komende vijf jaar partners

Docdata en Bol.com verlengen de samenwerking voor de duur van vijf jaar. De samenwerkingsovereenkomst loopt tot 1 januari 2020 en omvat een totaalpakket aan fulfillmentdiensten.

E-commerce

Adidas naait NFC-chips in schoenen en ballen

Adidas gaat honderden miljoenen van zijn producten in de fabriek voorzien van NFC-tags. Het bedrijf wil klanten kunnen identificeren na een aankoop met hem in contact blijven per mail, app en andere digitale kanalen.

E-commerce
Premium

Dertig procent webwinkels binnen twee jaar dicht

Drie op de tien webwinkels die in 2013 van start gingen, zijn nu al weer dicht. De startende digitale ondernemers verkijken zich op de kosten en moeite die het vergen om geld te verdienen aan een webshop.

E-commerce

Emerce eRetail: ‘Yippie! is niet zomaar een vergelijker’

Twee jonge, veelbelovende retail startups laten komende donderdag op Emerce eRetail in een korte pitch zien hoe zij denken de retailbranche een stap verder te kunnen helpen. Zo ook Maurice Kroon van Yippie, een ‘bijzondere prijsvergelijker’.

E-commerce

Nederlander geeft 14 miljard uit aan e-commerce

De Nederlandse consument gaf vorig jaar voor 13,96 miljard euro uit bij webwinkels. De verhouding tussen producten en diensten is fifty-fifty en drie procent van de uitgaven kwam in het buitenland terecht, overwegend in China.

E-commerce