Outdoormerken verbieden handel op Amazon
Outdoormerken Lowa, Deuter en Mammut verbieden retailpartners om hun producten op niet-geautoriseerde websites te verkopen. Amazon is er daar een van.
Outdoormerken Lowa, Deuter en Mammut verbieden retailpartners om hun producten op niet-geautoriseerde websites te verkopen. Amazon is er daar een van.
Recensiesite Yelp voegt een nieuw fundament aan zijn diensten toe: de mogelijkheid om eten thuisbezorgd te krijgen en restaurants te boeken.
De Nederlandse consument betaalt zijn online aankopen het liefst met iDEAL. Boter bij de vis. Onderzoeker GfK ziet echter een trend waarbij mensen liever achteraf gaan betalen.
De Britse supermarktketen Tesco onderzoekt welke rol 3D-printers in de toekomst in de winkels kunnen spelen. ‘We drukken toch ook al posters en foto’s af’, klinkt de logische gedachte. ‘Waarom dan geen cadeaus en persoonlijke items?’
Via de interactieve winkelruit van Adidas kunnen voorbijgangers 24/7 online shoppen met hun smartphone zonder app of QR-code. Een nieuwe techniek waar het Finse reclamebureau TBWA anderhalf jaar aan heeft gewerkt.
Webwinkelketen Coolblue opent over twee weken een winkel in Utrecht. Dat is het vierde offline service- en verkooppunt en vermoedelijk niet de laatste.
Redcoon wil tegen gunstiger prijzen gaan inkopen bij de fabrikanten. Dat doet het niet op eigen titel, maar met het volle gewicht van miljardenbedrijf Media-Saturn achter zich.
Films huren is in andere landen al mogelijk bij Google Play. Het verhuren van digitale boeken staat om de hoek, blijkt uit berichten aan uitgevers.
Topman Dick Boer van Ahold denkt dat loyatykaarten zoals de Bonuskaart uiteindelijk worden vervangen door nieuwe technologie. Het ligt voor de hand dat dat een eigen app of integraties met apps van derde partijen zijn.
Muziekdienst Deezer heeft enkele honderdduizenden actieve gebruikers in Nederland. De Fransen zoeken meer samenwerkingen met media en muziekfestivals om de moderne jukebox zichtbaarder te maken.
De verkoop van meubelen via het internet is een sterke groeimarkt en elf procent van de aankopen in de huis- en meubelenmarkt wordt online geplaatst. Logisch gevolg is, dat IKEA (marktleider in dit segment) nu ook een webshop gestart is. Maar hoe hebben ze de vindbaarheid geregeld en hoe goed is de salesfunnel ontworpen?
De derde editie van eFashion werd gehouden op 27 juni 2013 . Meer dan 350 bezoekers kwamen naar het jaarlijkse event voor de online modebranche. Ruud Schoen was er ook en deelt hier zijn learnings met ons.
Het Amsterdamse internetbureau TTY verkoopt zijn Belgische sites 2dehands.be en 2ememain.be aan eBay. De Amerikanen herhalen de truc die ze in Nederland met Marktplaats.nl uithaalden: koop het als je het zelf niet kunt bouwen.
Apple lijkt zijn slimme horloge toch iWatch te willen noemen. Aanvragen voor die handelsnaam zijn ingediend in Japan, Mexico, Taiwan, Turkije, Colombia en Rusland, maar nog niet in Europa.
De Bijenkorf gaat zijn klanten belonen voor sociale interactie met het merk. Voor iedere tweet, like, share, of comment sparen ze punten.