Dierenwinkel Zooplus naar 400 miljoen omzet
De Europees werkende online dierenwinkel Zooplus noteert een kwartaalomzet van 108 miljoen euro. Voor het tweede keer gaat de onderneming over de grens heen van 100 miljoen euro.
De Europees werkende online dierenwinkel Zooplus noteert een kwartaalomzet van 108 miljoen euro. Voor het tweede keer gaat de onderneming over de grens heen van 100 miljoen euro.
Bijna vierhonderdduizend Nederlanders zijn vorig jaar slachtoffer geworden van fraude bij online aan- of verkopen.
De zes miljoen spaarders van Airmiles kunnen hun punten gaan inwisselen bij bol.com. De winkel verwacht dat tienduizenden klanten dat komende weken gaan doen.
De belangenbehartiger van Europese webwinkeliers wil dat Europa afblijft van de persoonlijke data die worden verzameld bij klanten. Het is de vraag of handelsbelangen het winnen van algemene burgerrechten.
De Engelse supermarktketen Tesco voegt een nieuwe bezorgopties toe aan zijn Click & Collect-product. Behalve in de supermarkt kunnen klanten nu ook terecht op scholen, bibliotheken, sportcentra en parkeerplaatsen voor forensen.
IT- en e-commercespecialist rb2 brengt een nieuw product uit waarmee fysieke retailers eenvoudig de eerste stappen met e-commerce kunnen zetten. Het bedrijf ontwikkelde daartoe thematische webshops, als instap naar het grote werk.
Webwinkels doen er verstandig aan om hun productfeeds goed op orde te maken. Uit onderzoek van Traffic4u blijkt dat nu al twintig procent van de winkelomzet uit AdWords voortkomt uit reclame die tot stand komt met productfeeds.
Voor het eerst is Coca-Cola niet meer het waardevolste merk ter wereld. Apple en Google staan nu voor de verkoper van suikerwater. MIT-professor Marshall van Alstyne vertelt wat Apple, Google en drankjesverkoper Starbucks beter doen.
MediaMarkt en Saturn boekten afgelopen kwartaal geen groei. De omzetontwikkeling neigt zelfs heel licht naar negatief. Het enige dat de krimp nog tegenhoudt, is de groei van de online resultaten.
Interview tijdens Emerce eDay met webpsycholoog Nathalie Nahai en Online Dialogue’s Bart Schultz over hoe overtuiging anders online werkt dan offline en de werking van het menselijk brein.
De Duitse interneteconomie meet dit jaar 63 miljard euro en groeit komende jaren door tot 87 miljard. De grootste groei komt uit e-commerce en online reclame.
Online bestellen en een dag later afhalen bij de uitgiftebalie. Dat is wat IKEA bij het filiaal in Montpellier in Frankrijk test.
Googles tv-apparaatje Chromecast staat bovenaan in de hitlijsten Elektronica bij Amazon.com, nog boven de Kindle.
“Er zijn veel mensen met ideeën, maar kennis en kapitaal zijn van onderscheidend vermogen voor een online ondernemer”, zegt Oliver Samwer. Hij kan het weten, want verkocht meerdere malen voor honderden miljoenen zijn bedrijf. Samen met zijn broers bestiert hij ook het Zalando-imperium.
De omzet van webwinkels in Nederland steeg in augustus met zes procent, wat eenderde minder is dan vorig jaar.