More stories

CBS: 7,1 miljoen frequente online shoppers

Cijfers van het CBS laten zien dat 7,1 miljoen consumenten in drie maanden tijd wel eens online winkelen. In de meeste gevallen, zeventig procent, kopen ze enkel nieuwe producten en diensten. Twintig procent mengt nieuw met tweedehands.

E-commerce

PostNL sluit akkoord met pakketbezorgers

De wilde stakingen van de zelfstandige pakketbezorgers van PostNL is voorbij. PostNL, FNV Bondgenoten en de actievoerders zijn tot een akkoord gekomen.

E-commerce

Stakingen PostNL als olievlek over Nederland [update]

Begin deze week staakten alleen de zelfstandig pakketbezorgers in Amsterdam. Nu wordt vrijwel heel Nederland getroffen. Enkel in het Rijnmondgebied, Noord-Nederland en Limburg gaat alles nog op rolletjes.

E-commerce

Bol.com opent self publishing-platform

bol.com lanceert een nieuwe dienst waardoor iedereen met een verhaal zijn eigen papieren of digitale boek kan schrijven, laten uitgeven en daar geld mee verdienen.

E-commerce

CB met S&H de modemarkt op

CB, voorheen het Centraal Boekhuis, gaat samen met fulfilmentspecialist S&H e-commercediensten leveren aan de modemarkt.

E-commerce

Vente Privée: ‘We gaan naar drie miljard omzet’

De besloten Europese webwinkel Vente Privée wil zijn omzet in de komende jaren ruim verdubbelen tot drie miljard euro. Handel via mobiele dragers speelt daarin een belangrijke rol.

E-commerce

GfK: ‘Online modewinkels, focus op klantentrouw’

De zwaarste modekopers op internet zijn de groep crosschannel consumenten. Die zijn echter ook het minst trouw aan winkels. GfK raadt winkeliers aan komende jaren in te zoomen op klantentrouw.

E-commerce

Wint cross-commerce het van e-commerce?

Waar elke retailer in het verleden werd aangespoord ook snel een webshop te hebben om ‘de boot niet te missen’ zien we dat retailers en consumenten steeds vaker inspelen op het combineren van het online- en offline kanaal; hier wordt de term cross-commerce voor gebruikt.

E-commerce

Mobiel bezoek funda sterk gestegen

Het bezoek aan de mobiele platforms van huizensite funda is het afgelopen jaar fors gestegen. Via de mobiele sites en de apps kwamen in mei 2013 alleen al bijna 7 miljoen bezoeken binnen. In totaal komt nu 36,5 procent van het verkeer via de mobiele platforms. Funda verwacht dat eind 2014 het aandel boven de vijftig procent uitkomt.

E-commerce

Sony stapt weer in markt voor slimme horloges

Een multifunctioneel accessoire met berichtmeldingen, Android app interface en muziekafstandsbediening, gegoten in een superslank en waterbestendig design. Sony probeert Apple voor te zijn met een slimme horloge.

Conversie

Catawiki opent winkel in Kalverstraat

De etalage, winkel en veiling voor verzamelaars Catawiki opent morgen een popup store in harte Amsterdam. Daarmee wil het de aandacht vestigingen op een bijzondere nieuwe productcategorie: natuurhistorische objecten.

E-commerce

Fonq gaat (gratis) kleding inzamelen

Iets minder oud papier in huis, de kledingkasten opruimen en een goed doel steunen. Dat is in het kort wat de samenwerking tussen Fonq.nl en Packmee inhoudt.

E-commerce

Bol.com via LG in ‘tv-commerce’

Bol.com brengt voor LG-televisies een app uit waarmee bankzitters via hun afstandsbediening kunnen snuffelen en kopen.

E-commerce
Premium

‘Elf procent internetters betaalt voor nieuws’

Elf procent van de internetgebruikers trekt de portemonnee om online nieuws te consumeren. Dat is eenderde meer dan vorig jaar. Een breed onderzoek laat zien dat hoe groter het scherm is, hoe eerder men geneigd is te betalen.

E-commerce

Reissite TravelBird verzwaart inzet televisie

“We willen steviger in de markt gaan staan en dan kun je niet om televisie heen”, aldus directeur Symen Jansma over het besluit om naast performance based ook een brandingmedium in te zetten.

E-commerce