More stories

IKEA Nederland opent webwinkel

IKEA heeft zojuist een webwinkel geopend voor het Nederlandse publiek. Daarin liggen de zesduizend populairste items klaar om naar huis te klikken.

E-commerce

Een klantendatabase is nog geen relatie

De vier belangrijkste succesfactoren voor e-commercebedrijven zijn assortiment & pricing, vindbaarheid, usabilty en merkuitstraling. Naarmate online retail volwassener wordt, verschuift echter het belang ervan.

E-commerce

Hands-On: Office 365 voor iPhone

Het lijkt vloeken in de kerk. Een Office-programma van Microsoft op de iPhone. Gisteren verscheen Office Mobile for Office 365 in de Nederlandse App Store. Reken echter niet op een volwaardige vervanging van Apples eigen iWork.

Conversie

‘Amazon gaat in Europa zelf bezorgen’

Marktkenners houden er rekening mee dat Amazon in Europa bezorgers als GLS, DHL en DPD op een zijspoor gaat zetten. De webwinkel heeft voldoende kennis, schaal en middelen om de bezorging zelf te doen.

E-commerce

Management buy-out bij eFusion, uitbreiding naar Duitsland

De broers Patrick en Marcel Helmer hebben eFusion, toeleverancier van en voor webwinkels, overgenomen van investeerder Annexx Group.

Fulfillment

MijnWinkel.nl gaat verder als myShop.com

Webwinkelplatform MijnWinkel.nl verandert zijn naam in myShop.com, waarmee de nieuwe eigenaren de veren van het verleden van zich afschudden.

E-commerce

Fab.com opent filiaal in Eindhoven

Meubel- en designwinkel Fab.com uit Amerika opent in Eindhoven een administratief en logistiek kantoor. Dat moet uiteindelijk zo’n 450 banen opleveren.

E-commerce

SAP brengt ‘internetbril’ naar magazijnen voor fulfillment

Medewerkers van magazijnen en grote distributiecentra kunnen binnenkort hun werk efficiënter doen met een internetbril. SAP ontwikkelt Android en iOS-software voor de internetbril van fabrikant Vuzix die medewerkers door hun werkomgeving gidst.

E-commerce

Nieuw groeigeld voor Wrapp, cadeaudienst voor Facebook

Het Zweedse Wrapp haalt in zijn tweede financieringsronde vijftien miljoen dollar nieuw werkkapitaal op.

E-commerce

‘Uitverkoop werkt niet voor webwinkels’

Waar fysieke winkels meer klandizie in de zaak zien tijdens de uitverkoop is het tegenovergestelde waar bij online shops.

E-commerce
Premium

Kwartaalomzet webwinkel ASOS plust 45 procent

Online modewinkel ASOS heeft de verkopen in het afgelopen kwartaal met bijna de helft zien groeien. Van een tanend sentiment op de Europese markt is geen sprake.

E-commerce

Nieuwe investering SEOshop: miljoen voor Europese groei

Webwinkelplatform SEOshop trekt in een nieuwe financieringsronde 1,1 miljoen euro groeigeld aan bij HENQ Venture Capital. Het bedrijf wil zijn koploperspositie in meer landen kunnen uitbuiten.

E-commerce

Fonq.nl: learnings van internationaliseren

Fonq.nl, online specialist in design en cadeau, is sinds de oprichting 10 jaar geleden uitgegroeid tot een sterke niche speler. Met 115 officiële webshops, een assortiment van 20.000 producten en een snelle levering is anderhalf jaar geleden een internationale groeistrategie ingezet.

E-commerce

Fab.com opent fysieke winkels in Europa

Meubel- en designwinkel Fab.com is van plan om winkels te openen in Berlijn en Londen. De filialen op betonnen vloeren worden ingericht als inspiratieruimtes voor klanten die uiteindelijk digitaal gaan kopen.

E-commerce

Ahold gaat partneren voor uitbreiding Pick Up Points

Sinds begin april is Adriaan Thierry (41) officieel de nieuwe e-commerceman van Albert Heijn. In tegenstelling tot zijn voorganger Roy Perticucci is Thierry meer gefocust op Nederland. “Een online winkel openen in een land waar we nog niet actief zijn, ligt niet voor de hand.”

E-commerce