Doorstart voor Film1 onder nieuwe eigenaar
Videoplatform Film1 maakt een doorstart dankzij SRI International, eigenaar van onder meer Filmbox en Mediabox. Op 1 augustus zouden alle activiteiten stoppen, ook het online aanbod.
Videoplatform Film1 maakt een doorstart dankzij SRI International, eigenaar van onder meer Filmbox en Mediabox. Op 1 augustus zouden alle activiteiten stoppen, ook het online aanbod.
‘Zeg me, wat is je diepste verlangen?’ Het is de favoriete vraag van de duivel Lucifer in de gelijknamige Netflix-serie. Het antwoord verbaast de ondervraagde opvallend vaak. Onze diepste verlangens kennen we eigenlijk niet zo goed. Online proberen we daarom niet teveel te letten op wat de consument zegt, maar op wat deze doet. Wat waar is, is wat klikt. Met de nieuwe technologische mogelijkheden kunnen we nóg beter gaan aansluiten op die diepste verlangens. Enter: ARwor(l)ds.
Spotify stopt met een programma dat onafhankelijke artiesten de gelegenheid bood om eigen muziek in te sturen en daar ook geld mee te verdienen. Het programma begon in september 2018.
Je weet wie je wil bereiken, waar je deze doelgroep wil bereiken en met welke boodschap. Het lastige is vaak op welk moment deze personen het beste te bereiken zijn. Deze campagne voor Fuel For Fans, onderdeel van Branded Sports Merchandising, combineert deze aspecten. Door middel van feed-based marketing is een campagne gecreëerd waarbij zonder handmatig werk altijd op het juiste moment de doelgroep bereikt wordt met de meest relevante producten.
China verliest zijn leidende positie in de markt voor games. Eind dit jaar hebben de VS China weer ingehaald als grootste markt met een geschatte omzet van 39,6 miljard dollar. Dat is althans de schatting van het Nederlandse Newzoo.
Apple Music telt inmiddels 60 miljoen betalende abonnees. Dat vertelde directeur Eddy Cue aan het Franse Numerama.
Tussen 2015 en 2018 is het aantal banen binnen de Nederlandse gamesindustrie gestegen met 10 procent per jaar. Eind 2018 werkten er bij 575 Nederlandse gamesbedrijven 3850 mensen. Dat blijkt uit de Games Monitor van de Dutch Game Garden die zojuist in Utrecht is gepresenteerd.
Serious games zijn geen spelletjes die je speelt voor vermaak. Ze zijn bedoeld om een gedragsverandering te bereiken, binnen de zorg en binnen de samenleving als geheel. Tevens dienen zij de wetenschap. Speltoepassingen dus met een duidelijk doel.
Stichting BREIN werkt sinds kort samen met een deurwaarders en een incasso kantoor om niet betalende inbreukmakers achter de broek aan te zitten. Kennelijk is dat nodig.
De NPO hoopt uiteraard op terugkeer van de euforie rondom het NL dameselftal van twee jaar geleden, toen de Oranje Leeuwinnen in eigen land het Europees Kampioenschap binnen haalden. Helaas zien we de dames op het WK in Frankrijk nog niet zo schitteren al gehoopt, waardoor het enthousiasme enigszins getemperd wordt.
Primephonic, de Spotify voor klassieke muziek, slaat de vleugels uit. Vanaf maandag opent het Amsterdamse bedrijf vestigingen in New York en Londen.
Sinds een klein half jaar verzorgt AD.nl iedere ochtend live online ‘tv-nieuwsuitzendingen’ en die worden dagelijks honderdduizenden keren bekeken.
Gameplatform Twitch heeft Bebo ingelijfd, een sociale tool waarmee gebruikers onderling met elkaar kunnen communiceren. Naar verluidt is voor de tien personeelsleden en het intellectueel eigendom zo’n 25 miljoen dollar neergeteld.
Nintendo brengt volgende maand, op 10 juli, Dr. Mario uit op iOS en Android. Het Japanse bedrijf had de mobiele versie van het bekende spel begin dit jaar al aangekondigd.
Amazon voegt duizenden nieuwe titels toe aan IMDb TV en brengt de gratis videodienst voor het einde van 2019 ook in Europa uit.