More stories

Premium

Netflix groeit richting 30 procent penetratie in Nederland

Netflix telde ruim 2,2 miljoen abonnees in Nederland aan het einde van het eerste kwartaal van 2017. Dat is bijna 29 procent van alle Nederlandse huishoudens. Nederland is daarmee goed voor 4,6 procent van het totale internationale abonneebestand, zo blijkt uit cijfers van Telecompaper.

Entertainment

Eerste VR-familiefilm High Five in première

In Amsterdam gaat vandaag de eerste VR-familiefilm High Five in première in The VR Cinema in Amsterdam. De film is een coproductie van Samsung en &samhoud media.

Entertainment

Netflix blokkeert Kabelnoord

De noordelijke kabelaar Kabelnoord kon zijn klanten vorige week geen Netflix aanbieden. Vanwege misbruik van het abonnement door een aantal klanten blokkeerde Netflix alle klanten die dezelfde range internetfeed gebruikten.

Entertainment

BREIN haalt nu ook illegale internet radiostations uit de lucht

Stichting BREIN heeft voor het eerst een online radiozender uit de lucht gehaald omdat het geen geldige licentie heeft.

Entertainment

Netflix naar 100 miljoen abonnees

Netflix passeert binnenkort de grens van 100 miljoen abonnees. Dat heeft het bedrijf bekend gemaakt bij de publicatie van de cijfers over het eerste kwartaal.

Entertainment

Hyatt biedt streaming aan op hotelkamers

Hotelketen Hyatt gaat gasten de mogelijkheid bieden om op hun kamer films en series te streamen. De gebruikte technologie is gebaseerd op Google Chromecast.

Travel

Studenten bedenken interactief on demand-concept voor KPN

Tweedejaarsstudenten van de opleiding Media en Entertainment Management (MEM) en eerstejaarsstudenten van de Engelstalige opleidingsvariant van Inholland Den Haag hebben […]

Entertainment

Netflix bekeken in meeste Amerikaanse huishoudens met wifi

Zeker de helft van Amerikaanse huishoudens met wifi gebruikt een streamingdienst. Netflix wordt daarbij het meest genoemd, maar YouTube stoomt op, zo blijkt uit gegevens van comScore.

Entertainment

NLConnect wil af van exclusieve breedband content

Exclusieve premium content zet consumenten en kleinere telecomaanbieders op achterstand en is een vorm van misbruik van marktmacht. Dat schrijft NLConnect, de vereniging van telecom- en kabelbedrijven, in reactie op een consultatie van de Autoriteit Consument en Markt.

Entertainment

‘Je YouTube-kanaal is geen kanaal’

“YouTube laat je kanaal niet aan je abonnees zien en je kanaal is eigenlijk helemaal geen kanaal”, aldus technisch YouTube-kenner Matt Gielen.

Online marketing

‘Sanoma stapt uit SBS’

Uitgeverij Sanoma stapt uit SBS. Daardoor krijgt Talpa, het mediabedrijf van John de Mol, de zendergroep volledig in handen, schrijft het AD. SBS heeft nog niet op het nieuws gereageerd.

Entertainment

Marktaandeel Apple TV blijft zeer bescheiden

Apple TV is er nog altijd niet in geslaagd om rivalen Roku, Amazons fireTV and Googles Chromecast in te halen. Volgens de jongste cijfers van comScore heeft vijf procent van de Amerikaanse huishoudens Apple TV in huis.

Entertainment

Markt digitale tv verzadigd

De Nederlandse televisiemarkt is in 2016 gedaald met 0,8 procent naar 7,4 miljoen aansluitingen, zo blijkt uit cijfers van Telecompaper. De omzet steeg door prijsverhogingen.

Entertainment

Divimove met overname in live events

Het Europees werkende videonetwerk Divimove neemt het live event Video Days over en rolt het vanuit Duitsland uit naar andere Europese landen. Het bedrijf van Fremantle Media combineert influencermarketing, socialmedia en live events.

Duitsland

Spelers steken online vaker grens over tussen social gaming en betaald gokken

Ongeveer de helft van de Nederlandse jongeren tussen 13 en 24 jaar maakt op enig moment online de overstap van social gaming naar betaald gokken. Dit blijkt uit het wetenschappelijk onderzoek Gambling and digital games in the Netherlands, uitgevoerd door het Amerikaanse onderzoeksbureau SuperData Research in opdracht van de Kansspelautoriteit.

Entertainment