Xander Czaikowski (Talpa Network): ‘Mensen zijn uitgekeken op Netflix en Disney+’
Xander Czaikowski moet KIJK – het video on demand-platform van Talpa – op de kaart gaan zetten. Wat is zijn strategie?
Xander Czaikowski moet KIJK – het video on demand-platform van Talpa – op de kaart gaan zetten. Wat is zijn strategie?
Het aantal abonnees voor de streamingdienst Disney Plus is gestegen naar 116 miljoen, iets boven de verwachting van 115 miljoen abonnees.
Snap Inc en Talpa Network gaan een samenwerking aan waardoor korte videocontent van Veronica Inside, Lang Leve De Liefde, Veronica Fight en videocontent van Radio 538 nu ook via Snapchats Verkennen platform kan worden bekeken.
SOFTGAMES, het bekende Duitse instant gaming-bedrijf dat casual en echte social games ontwikkelt, wordt verkocht aan het Nederlandse Azerion.
Google lijkt video steeds vaker bóven tekstuele resultaten te plaatsen. Voor de SEO van video zijn Key Moments een belangrijke ontwikkeling.
Apple TV Plus blijft in de VS steken op 3 procent marktaandeel, zo concludeert JustWatch in een rapport over streamingdiensten. Sinds januari is dat aandeel nauwelijks toegenomen.
Holland Casino is met ingang van komend seizoen naar eigen zeggen responsible betting partner van het complete Nederlandse betaald voetbal. Het is de eerste concrete promotie rond online sportweddenschappen en casinospellen in Nederland.
Gamebedrijf Zynga had donderdag slecht nieuws voor beleggers: de uitgever van Farmville en Words With Friends rapporteerde een verrassende winst in het tweede kwartaal, maar temperde de verwachtingen voor de rest van het jaar omdat mensen minder tijd besteden aan het spelen van mobiele games.
Spotify test een nieuwe abonnementsvorm genaamd Spotify Plus waarbij gebruikers 1 dollar per maand moeten betalen, maar toch ook advertenties te horen krijgen.
President J. Allen Brack is opgestapt bij het Amerikaanse gamebedrijf Activision Blizzard wegens jarenlange seksuele discriminatie en intimidatie bij het bedrijf waartegen nauwelijks werd opgetreden.
De Belgische holding GBL neemt een minderheidsbelang in het Franse Voodoo, aanbieder van mobiele games met reclame.
Tienduizenden interacties vanuit 141 landen. De gepersonaliseerde campagne rond Team Jumbo-Visma zorgde tijdens de Tour de France wereldwijd voor buzz.
Een persoonlijke boodschap van een BN’er als felicitatie of als motivatie-speech. Er zit een markt in ShoutOuts, zeker met de juiste automatisering.
Just Another Media Company heeft de exclusieve licentie voor Complex Networks in de Benelux verkregen. Complex is een Amerikaans mediabedrijf. Het is het grootste jongerenplatform van de VS en onderdeel van BuzzFeed.
Sony heeft sinds de lancering in november 2020 10 miljoen exemplaren verkocht van zijn nieuwe gamecomputer PlayStation 5. Het is daarmee best lopende spelcomputer uit de geschiedenis van het Japanse bedrijf, aldus Sony Interactive Entertainment.