More stories

Premium

SOFTGAMES verkoopt webdivisie aan Azerion

SOFTGAMES, het bekende Duitse instant gaming-bedrijf dat casual en echte social games ontwikkelt, wordt verkocht aan het Nederlandse Azerion.

Entertainment

Waarom videomarketing juist nu cruciaal is

Google lijkt video steeds vaker bóven tekstuele resultaten te plaatsen. Voor de SEO van video zijn Key Moments een belangrijke ontwikkeling.

Video
Premium

Nauwelijks groei voor Apple TV Plus

Apple TV Plus blijft in de VS steken op 3 procent marktaandeel, zo concludeert JustWatch in een rapport over streamingdiensten. Sinds januari is dat aandeel nauwelijks toegenomen.

Entertainment
Premium

Eerste sponsordeal rond online sportweddenschappen in Nederland

Holland Casino is met ingang van komend seizoen naar eigen zeggen responsible betting partner van het complete Nederlandse betaald voetbal. Het is de eerste concrete promotie rond online sportweddenschappen en casinospellen in Nederland.

Entertainment
Premium

Mooie cijfers voor Zynga, maar sombere vooruitzichten

Gamebedrijf Zynga had donderdag slecht nieuws voor beleggers: de uitgever van Farmville en Words With Friends rapporteerde een verrassende winst in het tweede kwartaal, maar temperde de verwachtingen voor de rest van het jaar omdat mensen minder tijd besteden aan het spelen van mobiele games.

Entertainment
Premium

Spotify test goedkoop abonnement

Spotify test een nieuwe abonnementsvorm genaamd Spotify Plus waarbij gebruikers 1 dollar per maand moeten betalen, maar toch ook advertenties te horen krijgen.

Entertainment
Premium

President opgestapt bij Activision Blizzard na rel om seksuele discriminatie en intimidatie

President J. Allen Brack is opgestapt bij het Amerikaanse gamebedrijf Activision Blizzard wegens jarenlange seksuele discriminatie en intimidatie bij het bedrijf waartegen nauwelijks werd opgetreden.

Entertainment
Premium

GBL neemt belang in videogamebedrijf Voodoo

De Belgische holding GBL neemt een minderheidsbelang in het Franse Voodoo, aanbieder van mobiele games met reclame.

Entertainment

Personalisatie-acties als succesformule in Tour de France campagne

Tienduizenden interacties vanuit 141 landen. De gepersonaliseerde campagne rond Team Jumbo-Visma zorgde tijdens de Tour de France wereldwijd voor buzz.

Social

Start-up ShoutOut.vip: persoonlijke boodschap van een BN’ er

Een persoonlijke boodschap van een BN’er als felicitatie of als motivatie-speech. Er zit een markt in ShoutOuts, zeker met de juiste automatisering.

Start-ups
Premium

Grootste jongerenplatform VS komt naar Nederland

Just Another Media Company heeft de exclusieve licentie voor Complex Networks in de Benelux verkregen. Complex is een Amerikaans mediabedrijf. Het is het grootste jongerenplatform van de VS en onderdeel van BuzzFeed.

Publishing
Premium

10 miljoen exemplaren verkocht van PlayStation 5

Sony heeft sinds de lancering in november 2020 10 miljoen exemplaren verkocht van zijn nieuwe gamecomputer PlayStation 5. Het is daarmee best lopende spelcomputer uit de geschiedenis van het Japanse bedrijf, aldus Sony Interactive Entertainment.

Gear
Premium

Spotify naar 165 miljoen betalende gebruikers

Spotify telt nu 365 miljoen actieve gebruikers, een groei van 22 procent. 165 miljoen daarvan zijn betalende gebruikers.

Entertainment

Adverteren op YouTube: Van uitsluiten waar níet naar vooraf kiezen waar wél

De nachtmerrie: je advertentie bij videos die volstrekt de verkeerde waardes uitdragen. Op YouTube is de trend om te kiezen waar je juist wél wordt getoond.

Video
Premium

Ksa grijpt in bij nepaccounts op Facebook

De Kansspelautoriteit (Ksa) heeft een nepaccount op Facebook laten verwijderen waarmee illegale loterijen werden georganiseerd.

Entertainment