More stories

Zo kun je adverteren met de Facebook Pixel

De Facebook Pixel is een stukje JavaScript-code die bijhoudt welke pagina’s jouw websitebezoeker bekijkt. Dankzij deze Facebook Pixel kun je het gedrag meten van jouw doelgroepen. Hoe gebruiken ze je website? En vanaf welk apparaat? Ook meet de pixel de conversie vanuit Facebook en helpt je nieuwe doelgroepen te vinden. Gebruik deze informatie, dan wordt adverteren op Facebook nog effectiever.

Facebook Advertising

Hoe tackle je de ingrijpende veranderingen op Facebook?

Paniek onder marketeers? Facebook gaat ingrijpende veranderingen doorvoeren aan het algoritme van het nieuwsoverzicht. Het online sociale netwerk gaat meer nadruk leggen op berichten afkomstig van vrienden en familie op het startscherm van Facebook. Maar hoe blijven merken en media dan nog zichtbaar onder gebruikers van Facebook? Dit zijn de acties die bedrijven kunnen ondernemen om hun doelgroepen te kunnen blijven bereiken.  

Facebook

3 Facebook Messengerstrategieën om direct mee aan de slag te gaan

Eén van de nieuwe marketingkanalen met veel potentie voor elke Facebook- of CRM-marketeer is Messenger. Waarom? Behalve de meer dan 2 miljard gebruikers, zijn er use cases die zich al duidelijk hebben bewezen in de praktijk.

Facebook Advertising

Facebook brengt nieuwe optimalisatietools voor adverteerders

Facebook heeft uiteraard baat bij succesvolle adverteerders. Hoe succesvoller het platform, hoe meer bedrijven erin investeren. In de snelle ontwikkeling van Facebook’s advertentieplatform komen er daarom steeds meer tools die campagnes kunnen verbeteren zonder dat de adverteerder er veel tijd in hoeft te steken. Dit zijn de nieuwste ontwikkelingen binnen Facebook.

Facebook Advertising

Facebook blaast Events app nieuw leven in

Facebook heeft zijn Events app een nieuwe naam gegeven. Met Facebook Local voor iOS en Android kunnen Amerikaanse gebruikers evenementen in hun directe omgeving vinden.

Facebook

‘Het nieuwe Facebook advertising: minder algoritme, meer ingrijpen’

Facebook ziet zichzelf graag als neutraal techbedrijf, maar dat zal moeten veranderen. Dit zegt Antonio García Martínez – auteur van Start-upmania en één van de bedenkers van Facebooks advertentiesysteem. Op Emerce eDay sprak hij over advertising en Facebooks nieuwe rol daarin.

Facebook Advertising

‘Beter een blog met nieuwsbrief dan social’

Modemerken slaan enorme budgetten kapot op reclame op social media met influencers. De beste resultaten behalen echter de influencers via hun eigen blog en daarbijbehorende e-mailnieuwsbrief.

Fashion

‘Geen innovatie meer bij Facebook’

De tijd van grote innovaties bij Facebook is voorbij. Sterker nog, de meeste grote businessstappen kwamen bij toeval tot stand.

Marketing

MediaCom optimaliseert tv-commercials voor Facebook

GroupM-dochter MediaCom lanceert een nieuwe dienst waarmee het tv-adverteerders helpt hun campagnes naar Facebook te vertalen.

Facebook Advertising

Facebook toont reclames na offline shoppen

Facebook introduceert een nieuwe manier waarmee winkeliers de klanten in hun offline winkel via de profielensite met reclame kunnen benaderen.

Facebook Advertising

Facebook wil verspreiding fakenieuws via Pages aanpakken

Facebook stelt voortaan strengere inhoudelijke eisen aan Pages, oftewel pagina’s die door bedrijven en organisaties worden onderhouden. Pagina’s met veel fakenieuws kunnen straks niet langer adverteren.

Media

Facebook start eigen videodienst Watch

Facebook is officieel gestart met zijn eigen videodienst Watch, die moet concurreren met YouTube en in mindere mate met Netflix. Voorlopig echter alleen in de VS.

Media

Adverteren in Facebook Messenger mogelijk

Facebook heeft aangekondigd dat adverteren in Messenger binnenkort mogelijk is. Binnen Facebook Audience Network, het advertentienetwerk van Facebook en Instagram, zal Messenger advertising worden toegevoegd.

Facebook Advertising

Binnenkort advertenties in Facebook Messenger

Het moment waarop advertenties worden getoond in Facebook Messenger lijkt niet ver weg meer. Een proef met advertenties in Thailand en Australië wordt binnenkort uitgebreid naar alle landen.

Facebook

Vijf manieren om de frequentie van Facebook-advertenties te beheersen

Adverteerders wachten al lang op de introductie van frequentielimieten door Facebook, een functie die deel had moeten uitmaken van de kern van het advertentieportfolio van Facebook Ads. Hoewel Facebook zijn adverteerders verzekert geavanceerde algoritmen te hebben opgezet om te voorkomen dat advertenties te vaak aan dezelfde persoon worden getoond, hebben we allemaal de voorbeelden gezien van het tegenovergestelde.

Facebook