Facebook stopt autoplay videoreclames in Messenger
Reclame zit al anderhalf jaar in Facebook Messenger, maar het bedrijf erachter gaat nog een stap verder: het gaat automatisch reclamevideo’s afspelen rondom de persoonlijke chats.
Reclame zit al anderhalf jaar in Facebook Messenger, maar het bedrijf erachter gaat nog een stap verder: het gaat automatisch reclamevideo’s afspelen rondom de persoonlijke chats.
Het stimuleren van consumer engagement op social media is de laatste jaren topprioriteit voor adverteerders. Oflline media hebben daarbij grote impact, blijkt uit onderzoek van de UvA. TV, kranten en out of home-advertenties hebben een positieve invloed op het organische bereik van Facebook-merkpagina’s. Reclame op Facebook zelf is overigens de meest sterke aanjager van organisch bereik.
Met een druk op knop alle reclameberichten tonen op en van een Pagina. Dat wordt over enkele dagen mogelijk op Facebook.
Influencermarketing kent een vertrouwenscrisis. Toch zijn berichten over de daling van de trend sterk overdreven. De opkomst van nieuwe datagebaseerde technologie zal de manier waarop merken beïnvloeders vinden en mee onderhandelen, volledig transformeren. Komt het tot een influencer-revolutie?
Facebook heeft de toegang tot zeker 200 apps geblokkeerd als gevolg van zijn nieuwe privacybeleid.
Emerce heeft in december 2017 in samenwerking met VODW een onderzoek uitgevoerd naar het gebruik van en de investering in marketingtechnologie oplossingen in Nederland. Uit het onderzoek komt duidelijk naar voren dat de meeste respondenten vinden dat hun organisatie achterblijft wat betreft snelheid van reageren op nieuwe ontwikkelingen en innovaties.
Facebook komt met een nieuwe reclameoptie waarmee consumenten objecten van adverteerders in augmented reality kunnen projecteren. Om alvast te kunnen kijken hoe het eruit zou zien.
Bedrijven gebruiken gegevens van de Kamer van Koophandel om zzp’ers met advertenties te benaderen op Facebook. Dat blijkt uit onderzoek van de NOS.
Facebook zou 11 tot 14 dollar per maand moeten vragen om zijn netwerk advertentievrij te maken. Dat blijkt uit berekeningen van TechCrunch.
Het dataschandaal rond Cambridge Analytica heeft geen noemenswaardige invloed gehad op het advertentie-aanbod bij Facebook in het eerste kwartaal van 2018. Dat stelt in elk geval mediaplanner 4C.
Facebook overweegt een rechtszaak tegen Cambridge Analytica en de onderzoeker Aleksandr Kogan die dat bedrijf via een app aan gebruikersgegevens hielp. Dat zei Facebook-CEO Mark Zuckerberg vandaag tijdens een hoorzitting in het Huis van Afgevaardigden.
Gebruikers van Facebook zullen zich niet kunnen onttrekken aan adverteerders die hun dataprofielen exploiteren. Zo’n optie zou iets zijn waar gebruikers voor moeten betalen, zegt operationeel directeur Sheryl Sandberg.
Facebook neemt verdere maatregelen om eventueel misbruik van data te voorkomen. Zo kunnen adverteerders bij het gericht benaderen van bezoekers geen datasets meer van derden inzetten.
Facebook heeft de mogelijkheden van reisadvertenties uitgebreid. Met trip consideration helpt Facebook naar eigen zeggen reisadverteerders mensen te bereiken die een intentie hebben getoond om te reizen, maar nog geen bestemming hebben bepaald.
Na Instagram, Messenger en expresartikelen heeft Facebook nu ook Marketplace opengezet voor adverteerders. Hiermee kunnen bedrijven straks met één druk op de knop bestaande advertenties in de tijdlijn ook binnen deze omgeving aan te bieden.