More stories

Ford met honderden persoonlijke videoreclames op Facebook

Ford start in Europa een videocampagne op Facebook en Instagram. Iedere commercial wordt inhoudelijk gezien dynamisch gegenereerd op basis van het kijkersprofiel. Daardoor ontstaan makkelijk honderden variaties op die ene clip.

Facebook

Facebook naar 2 miljard actieve gebruikers

Facebook heeft inmiddels 2 miljard gebruikers, vier jaar nadat het eerste miljard was bereikt. Het staat daarmee op ruime afstand op YouTube, dat 1,5 miljard actieve gebruikers telt.

Facebook

Vijf manieren om de frequentie van Facebook-advertenties te beheersen

Adverteerders wachten al lang op de introductie van frequentielimieten door Facebook, een functie die deel had moeten uitmaken van de kern van het advertentieportfolio van Facebook Ads. Hoewel Facebook zijn adverteerders verzekert geavanceerde algoritmen te hebben opgezet om te voorkomen dat advertenties te vaak aan dezelfde persoon worden getoond, hebben we allemaal de voorbeelden gezien van het tegenovergestelde.

Facebook

Telefoon spoedig Nederlands dominante nieuwsdrager

Televisie is niet meer Nederlands dominante kanaal voor het verspreiden van nieuws. Binnenkort neemt de telefoon het over van de laptop en desktop als primaire drager.

Facebook

Start-up helpt dynamische programmatic video-ads bouwen

Een nieuw bedrijf uit Amsterdam ontwikkelde een platform om ‘gepersonaliseerde’ online videocommercials te maken voor programmatic exchanges. Iedere dag genereert We Adapt makkelijk honderden verschillende videocommercials per klant.

Facebook

Facebook tekent eerste videocontracten

Vox Media, BuzzFeed, ATTN en Group Nine Media zijn enkele van de partijen die Facebook aan videocontent gaan helpen. Facebook gaat twee soorten programma’s maken: het gaat zelf series van telkens twintig tot dertig minuten produceren, maar kortere videoprogramma’s komen van derden.

Facebook

Facebook stelt introductie videoprogrammering uit

Facebook stelt de introductie van zijn eigen videoprogrammering uit. Pas aan het einde van de zomer zullen de eerste programma’s te zien zijn, weet Recode.

Facebook

Facebook met ESL in live gamingstreaming

Facebook sluit een samenwerking met gamingnetwerk ESL Gaming en knaagt aan het publiek van Twitch. De partijen gaan honderden uren live gametournooien en -wedstrijden uitzenden.

Facebook

Nu ook maaltijden bestellen via Facebook

Voortaan kunnen, in elk geval in de VS, maaltijden worden besteld via Facebook. Dat kan via een nieuwe knop Order Food die voor een beperkt aantal gebruikers reeds zichtbaar is.

Food

Hoe je succesvol B2B-leads genereert via Facebook

Facebook is het meest gebruikte social medianetwerk ter wereld. Veel B2B-bedrijven profiteren echter nog onvoldoende van de mogelijkheden die Facebook biedt om leads te genereren. Daarom geef ik je in dit artikel een aantal tips om hiermee aan de slag te gaan.

B2B Digital

Facebook overtreedt Nederlandse privacywet

De Autoriteit Persoonsgegevens (AP) constateert dat Facebook de Nederlandse privacywet overtreedt. Het verwerkt persoonsgegevens van gebruikers en niet-gebruikers zonder hen daar volledig over te informeren.

Facebook

Bol.com voert Workplace in

Onlangs is Workplace by Facebook succesvol gelanceerd bij bol.com. Dit artikel beschrijft de belangrijkste aspecten die hebben bijgedragen aan dit succes.

Facebook

Advertentiemolen Facebook draait stevig door

De advertentiemolen van Facebook lijkt nog altijd niet te haperen. De totale omzet kwam in het eerste kwartaal boven de 8 miljard dollar en daarvan was ruim 3 miljard winst. Mobiel vormt 85 procent van de advertentieomzet, vergeleken met 84 procent vorig kwartaal.

Facebook

700 miljoen gebruikers voor Instagram

Instagram heeft het aantal maandelijkse actieve gebruikers in amper twee jaar verdubbeld naar 700 miljoen. Dat is hoofdzakelijk te danken aan het nieuwe onderdeel Stories, waarbij berichten na 24 uur vanzelf verdwijnen.

Facebook

Workplace by Facebook: de nieuwe funtionaliteiten

Dinsdag 18 April was F8. Facebook doet daar al haar grote aankondigingen. Workplace, het samenwerkingsplatform van Facebook voor bedrijven, had dit jaar voor het eerst een serieuze plek op het event. Dat betekent dat het serieus wordt genomen binnen Facebook. Het Workplace team gebruikte F8 om een aantal belangrijke aankondigingen rond nieuwe functionaliteit te doen die ook direct live gingen. Ik zet ze hieronder op een rij.

Facebook