More stories

Onderzoek: Hoe beïnvloedt je retourneerbeleid je retouren?

Volgens de recente shopperbarometer van de DPD groep is een duidelijke retourprocedure voor 90 procent van de consumenten belangrijk. Er is veel geschreven over het terugsturen van aankopen, maar weinig studies vergelijken de verschillende winkels structureel met elkaar, omdat deze data zeer lastig te verkrijgen is. Op basis van Afterpay-transacties zijn van 400 Nederlandse winkels het effect van retourneerbeleid op het retourneerpercentage onderzocht.

Fulfillment
Premium

Adidas houdt voorverkoop op Snapchat

Miljoenen jonge vrouwen zagen de Snapchat Story waarin Adidas de nieuwe Falcon W-schoen aankondigde. Binnen zes uur was hij al uitverkocht, een teken dat social en e-commerce naar elkaar toegroeien.

E-commerce

Onlineparfumerie FragranceNet.com in Nederlandse handen

De Nederlandse distributeur B&S Group neemt voor een onbekend bedrag een meerderheidsbelang in de onlineparfumerie FragranceNet.com.

E-commerce

Zalando zet grote(re) maten in assortiment

Zalando neemt in Duitsland een nieuw merk op in het assortiment dat zich louter op dames met een grotere maat richt. Opmerkelijk is dat Sheego een label van de OTTO Group is, dat zelf toch het extra bereik van de concurrent nodig acht.

Fashion

Jeans Centre werkt aan spiegel met datagedreven kledingadvies

Jeans Centre werkt aan een slimme spiegel die klanten kledingsuggesties geeft. De passpiegel herkent de labels van de kledingstukken die iemand bij zich draagt. Vervolgens wordt er bepaald welke andere artikelen daarmee matchen. Doordat het bedrijf de afgelopen jaren heeft geïnvesteerd in de datahuishouding kan het nu experimenteren met nieuwe toepassingen, vertelt Marketing Manager Michelle Hendricx.

Fashion

Twintig miljoen voor Engelse start-up chatcommerce

Een website heeft Threads amper en een mobiele app evenmin. Toch staat de Engelse start-up in de belangstelling van investeerders. Het krijgt twintig miljoen dollar om zijn luxe chatcommercediensten uit te bouwen.

Fashion

Webwinkel Farfetch wil naar de beurs

De Engelse online kledingwinkel treft voorbereidingen voor een beursgang in New York.

Marketplaces
Premium

Tien procent ‘koopt, kiekt en retourneert’ kleding

Een Engels onderzoek laat zien dat bijna een op de tien shoppers wel eens kleding koopt om selfies mee te maken en het daarna weer terugstuurt.

Social

Lesara opent nieuw distributiecentrum

Online warenhuis Lesara heeft afgelopen vrijdag zijn eerste, eigen distributiecentrum geopend.

Fulfillment

Otrium lanceert outlet voor kinderen

Na een online mannenoutlet lanceert Otrium nu ook een outlet voor kinderkleding. Puma, Denham, America Today zijn de eerste merken.

Fashion

ABN: Volop kansen voor online juwelier

Online juwelier House of Eléonore moest stoppen, maar ABN ziet volop kansen voor innovatie in de juweliersbranche. Dat blijkt uit het vanochtend verschenen rapport Stand van de Retail.

Fashion

Cosmeticaverkopen stijgen dankzij webverkoop

In 2016 werd voor 3,3 miljard euro aan cosmetica en parfums verkocht aan consumenten. In 2012 was dit nog 2,9 miljard euro. In de periode 2014-2016 groeide de omzet gemiddeld met bijna 4 procent per jaar, vooral door online verkoop. Dit blijkt uit een vandaag verschenen rapport van het CBS.

Fashion

Zalando verwerkt record aantal bestellingen

Online retailer Zalando heeft in het tweede kwartaal nog nooit zoveel bestellingen verwerkt. Dat waren er 29 miljoen. Het aantal […]

Fashion

De DENHAM app: salesactie leidt tot zes keer meer conversie

Van de tijd die we op onze smartphone zitten besteden we 85 procent aan apps, dus stellen we zeer hoge eisen aan snelheid en gebruiksgemak.  DENHAM de Jeanmaker uit Amsterdam deed het. Het fashionmerk wist niet alleen heel veel fans te verleiden om de app te downloaden, maar gaf met een exclusieve sales-actie ook de omzet een boost.

Conversie

Doek valt voor online juwelier House of Eléonore

In juni nog sprak hij op Emerce eFashion, maar nu is voor Bernd Damme het avontuur voorbij. Online juwelier House of Eléonore is gestopt. ‘Onze ‘pockets’ waren niet diep genoeg,’ zegt Damme tegen Quote.

Fashion