Hunkemöller lanceert eerste click & buy modeshow
Hunkemöller heeft deze week haar eerste click & buy modeshow in het Afas live gehouden. Bijzonder was dat de producten op de pagina onder de livestream getoond werden en meteen besteld konden worden.
Hunkemöller heeft deze week haar eerste click & buy modeshow in het Afas live gehouden. Bijzonder was dat de producten op de pagina onder de livestream getoond werden en meteen besteld konden worden.
Winkelketen Zara is bezig om zijn grootste winkels uit te rusten met robothulpjes. De mechanische hulpjes halen online orders uit de magazijnen om die vervolgens mee te geven aan de wachtende klant.
Het Duitse fashionplatform About You, dat zijn entree in de Nederlandse markt vorig jaar groots aankondigde, heeft geen plannen voor fysieke kantoren in andere landen. Dat zegt medeoprichter Sebastian Betz in het nieuwe nummer van Emerce.
Zalando houdt voor 2018 rekening met een omzetgroei van 20 tot 25 procent. Dat maakte het Duitse bedrijf vanochtend bekend bij de presentatie van de jaarcijfers. Maar de winst staat sterk onder druk.
Zalando neemt een minderheidsbelang in de start-up Magazino uit München die rijdende robots maakt voor in distributiecentra. Het is een strategische investering die uiteindelijk kan leiden tot een hogere mate van automatisering bij het samenstellen van orders van consumenten.
Schoenwinkel Omoda stapt over van een systeem op maat naar het internationale cloudplatform Commerce Cloud van Salesforce.
Woonwinkel Kwantum lanceert een nieuw interieurmerk WOWN! dat is bedacht door drie Nederlandse bloggers op het gebied van interieur. Anki Wijnen van Zilverblauw, Suzanne de Jong van &SUUS en Souraya Hassan van Binti Home ontwierpen zij alledrie een collectie in hun eigen herkenbare stijl.
Jorik Dopmeijer, verantwoordelijk voor AH’s Appie en voorheen voor NU.nl, gaat per 1 april aan de slag bij Nike als product manager Retail Experiences EMEA.
Dochterbedrijf Monoprix van het Franse concern Casino Groupe voert exclusieve onderhandelingen voor de overname van de Europees werkende online schoenwinkel Sarenzo. De onderhandelingen zijn bijna rond.
Lokale retailers hoeven Zalando niet meer als bedreiging te zien nu het voor hen mogelijk wordt om ook zelf via de internationale kledingwinkel spullen te verkopen.
Zalando breidt komend voorjaar zijn assortiment uit beautyproducten. Bij livegang zouden wel tot 150 merken als leverancier aanwezig kunnen zijn.
Vier van de zeven retailformules van H&M Group zijn geografisch gezien groter online dan in de fysieke wereld. Het bedrijf lanceert dit jaar nog twee nieuwe online formules: millennialmerk /Nyden en discounter Afound.
Het is zeker niet de eerste 3D scanner voor het virtueel passen van kleding, maar de Brusselse startup Treedy’s denkt het toch weer ietsje beter te kunnen doen. Hun vinding zou reeds door Zalando zijn besteld.
De Nederlandse marktplaats voor mode outlets Otrium heeft een investering binnengesleept van 750.000 euro van Adriaan Mol (Mollie & Messagebird), Fred Gehring (ex-CEO Tommy Hilfiger) en Ludo Onnink (ex-CFO Tommy Hilfiger).
Richemont Group, eigenaar van luxe merken als Cartier en Dunhill, wil 2,7 miljard euro betalen om Yoox Net-a-Porter van de beurs te halen.