Retailer ASOS laat klanten kleding 30 dagen uitproberen
De Britse online retailer ASOS laat klanten kleding 30 dagen uitproberen. Zij hoeven alleen te betalen voor de kledingstukken die zij houden.
De Britse online retailer ASOS laat klanten kleding 30 dagen uitproberen. Zij hoeven alleen te betalen voor de kledingstukken die zij houden.
Babykleding is de snelstgroeiende categorie kleding bij Amazon, volgens een nieuwe studie van One Click Retail. De verkopen stegen in het derde kwartaal 67 procent naar 50 miljoen dollar.
Het aandeel Zalando noteert bijna vier procent lager kort na opening van de handel aan de beurs in Frankfurt. Het bedrijf meldt een forse winstdaling over het derde kwartaal.
Fashionchick-oprichters Aart Wallet, Arno Mulder en Gerco de Jong hebben het platform Jurkjes.nl en internationale varianten overgenomen. De ondernemers laten daarmee voor het eerst sinds de verkoop van Fashionchick aan Sanoma weer van zich horen.
Adidas is het eerste merk dat op Zalando de mogelijkheid biedt om schoenen ín de winkel qua ontwerp helemaal te personaliseren.
Investeerder Peak Capital stopt 1 miljoen euro in de Utrechtse start-up United Wardrobe, die zich de grootste kledingmarktplaats in Nederland en België noemt. De investering wordt gebruikt om het internationale marktaandeel te vergroten.
Bijna een kwart van elke euro die aan mode besteed wordt, wordt tegenwoordig online uitgegeven. Met een groei van 30 procent is de online fashion markt in de afgelopen 12 maanden opnieuw flink gestegen. Dat blijkt uit onderzoek van GfK onder ruim 5.000 respondenten.
Sinds deze week verkoopt deBijenkorf.nl het prestigieuze merk Cartier. De Bijenkorf zegt de eerste multibrand retailer in Nederland die Cartier online verkoopt.
Online modewinkel About You, dat onlangs in Nederland van start ging, zoekt nieuwe externe investeerders die vele tientallen miljoenen euro’s willen neerleggen voor een kwart tot een derde van het bedrijf.
Modehuis CoolCat heeft een Duitse webwinkel gelanceerd. De Nederlandse webwinkel kreeg regelmatig bestellingen uit Duitsland en af en toe reden storemanagers van Nederlandse CoolCat winkels die gevestigd zijn aan de grens naar Duitsland om pakketjes af te leveren.
Online retailer Zalando gaat voorjaar 2018 cosmeticaproducten verkopen. Dat maakte het bedrijf vandaag bekend bij de presentatie van de voorlopige kwartaalcijfers.
Het modeplatform Frendz, dat is voortgekomen uit de doorstart van warenhuis V&D, lanceert de FashionCoins, een digitaal betaalmiddel dat exclusief op Frendz te gebruiken is.
Amazon ontwikkelt bij wijze van proef een eigen sportkledingmerk en schakelt daarvoor producenten in die normaalgesproken leveren aan partijen als Gap, Nike, Under Armour en Uniqlo.
Deze week lanceert OTTO zijn online modewinkel About You in Nederland. Samen met de andere landen ligt de formule op koers om dit jaar een omzet van 250 miljoen euro te boeken.
Modemerken slaan enorme budgetten kapot op reclame op social media met influencers. De beste resultaten behalen echter de influencers via hun eigen blog en daarbijbehorende e-mailnieuwsbrief.