More stories

Fashionchick-oprichters storten zich op markt voor jurkjes

Fashionchick-oprichters Aart Wallet, Arno Mulder en Gerco de Jong hebben het platform Jurkjes.nl en internationale varianten overgenomen. De ondernemers laten daarmee voor het eerst sinds de verkoop van Fashionchick aan Sanoma weer van zich horen.

E-commerce
Premium

Adidas biedt persoonlijk schoenontwerp op Zalando

Adidas is het eerste merk dat op Zalando de mogelijkheid biedt om schoenen ín de winkel qua ontwerp helemaal te personaliseren.

E-commerce platforms

Modemarktplaats United Wardrobe breidt uit in Europa

Investeerder Peak Capital stopt 1 miljoen euro in de Utrechtse start-up United Wardrobe, die zich de grootste kledingmarktplaats in Nederland en België noemt. De investering wordt gebruikt om het internationale marktaandeel te vergroten.

Fashion

GfK: meer concurrentie op markt voor online mode

Bijna een kwart van elke euro die aan mode besteed wordt, wordt tegenwoordig online uitgegeven. Met een groei van 30 procent is de online fashion markt in de afgelopen 12 maanden opnieuw flink gestegen. Dat blijkt uit onderzoek van GfK onder ruim 5.000 respondenten.

Fashion

Cartier nu verkrijgbaar via deBijenkorf.nl

Sinds deze week verkoopt deBijenkorf.nl het prestigieuze merk Cartier. De Bijenkorf zegt de eerste multibrand retailer in Nederland die Cartier online verkoopt.

E-commerce

About You zoekt nieuwe investeerders

Online modewinkel About You, dat onlangs in Nederland van start ging, zoekt nieuwe externe investeerders die vele tientallen miljoenen euro’s willen neerleggen voor een kwart tot een derde van het bedrijf.

Fashion

CoolCat opent Duitse webwinkel

Modehuis CoolCat heeft een Duitse webwinkel gelanceerd. De Nederlandse webwinkel kreeg regelmatig bestellingen uit Duitsland en af en toe reden storemanagers van Nederlandse CoolCat winkels die gevestigd zijn aan de grens naar Duitsland om pakketjes af te leveren.

Fashion

Zalando start met verkoop beautyproducten

Online retailer Zalando gaat voorjaar 2018 cosmeticaproducten verkopen. Dat maakte het bedrijf vandaag bekend bij de presentatie van de voorlopige kwartaalcijfers.

Fashion

Modeplatform Frendz lanceert digitaal betaalmiddel

Het modeplatform Frendz, dat is voortgekomen uit de doorstart van warenhuis V&D, lanceert de FashionCoins, een digitaal betaalmiddel dat exclusief op Frendz te gebruiken is.

Payment

Amazon ontwikkelt eigen sportkledingmerk

Amazon ontwikkelt bij wijze van proef een eigen sportkledingmerk en schakelt daarvoor producenten in die normaalgesproken leveren aan partijen als Gap, Nike, Under Armour en Uniqlo.

Fashion

Modewinkel About You naar 250 miljoen omzet

Deze week lanceert OTTO zijn online modewinkel About You in Nederland. Samen met de andere landen ligt de formule op koers om dit jaar een omzet van 250 miljoen euro te boeken.

Fashion

‘Beter een blog met nieuwsbrief dan social’

Modemerken slaan enorme budgetten kapot op reclame op social media met influencers. De beste resultaten behalen echter de influencers via hun eigen blog en daarbijbehorende e-mailnieuwsbrief.

Fashion
Premium

Lesara: ‘Onze website is bijna overbodig, app domineert’

Tachtig procent van het verkeer en driekwart van de omzet van online modewinkel Lesara komt al via het mobiele kanaal. “De vaste website is bijna overbodig”, zei CEO Roman Kirsch gisteren op Emerce eDay. “In India zijn shops die alleen nog maar via hun app werken en helemaal geen site meer hebben.”

E-commerce
Premium

Ukje.nl: ’40 procent komt al uit het buitenland’

Als kersverse moeder ergerde Sifra Douma zich aan het rommelige geheel, dat werd gevormd door babymeubeltjes met elk een eigen printje. Ze maakte een wipstoelhoes die wél bij de rest van het interieur paste. Dit was het begin van een goedlopende webwinkel in hoezen voor babymeubilair.

Cross Border
Premium

Inditex live als verkooppartner op Zalando

Nederland is de eerste internationale markt waar Zalando met Inditex-label Oysho gaat samen werken. “Dit was eerst ondenkbaar, ze zien ons echter niet als concurrent maar als technologiepartij”, vertelt Zalando’s Ken Fontijn.

E-commerce