More stories

Omoda ruilt PostNL in voor DHL

Schoenenwinkel Omoda wisselt per vandaag van logistiek partner en verlaat PostNL voor de diensten van DHL, onderdeel van Deutsche Post DHL Group.

Logistics

Amazon patenteert ‘interactieve spiegel’

Amazon.com heeft een Amerikaans patent gekregen op een technologie die ervoor zorgt dat spiegels de werkelijke wereld combineert met een digitale projectie. Handig, bijvoorbeeld, als spiegel bij het passen en kopen van kleding.

Fashion
Premium

H&M lanceert nieuw online merk /Nyden

H&M lanceert begin volgend jaar een nieuw, internationaal online merk dat zich voornamelijk richt op millenials: /Nylden.

E-commerce

Stylefruits.nl stopt ermee

Online shoppingplatform Stylefruits stopt er volgende week donderdag mee. Dan sluit eigenaar Ströer de deuren van de site in Nederland, Duitsland, Engeland, Frankrijk en Polen.

Fashion
Premium

H&M open op Tmall, sluit fysieke winkels

H&M Group breidt zijn aanwezigheid op de Chinese online marktplaats Tmall uit met de introductie van H&M-kleding en interieurdesign en -collecties via het merk H&M Home.

E-commerce platforms
Premium

About You opent IT-infra voor derden

Online retailers en webwinkels kunnen tegen betaling gebruik gaan maken van de IT-architectuur van modewinkel About You, onderdeel van OTTO Group.

E-commerce platforms

Venturestak H&M stapt in webwinkel ADAY

De investeringstak van H&M, H&M CO:LAB, steekt met andere partijen twee miljoen dollar in een webshop die zijn eigen duurzame vrouwenkleding maakt.

Venture

Ook bij Zalando is december al begonnen

Zalando slaat Sinterklaas over en gaat op alle vijftien markten in een keer door richting kerst met koopjes, kortingen en acties. Eerste halte: Black Friday.

Fashion

Alibaba brengt kunstmatige intelligentie naar fysieke modewinkels

De Chinese techreus Alibaba experimenteert in dertien fysieke modewinkels met zijn zelfontwikkelde FashionAI. Deze technologie geeft de shopper in de paskamer, via projecties op de spiegel, kledingadviezen.

Customer Experience

Retailer ASOS laat klanten kleding 30 dagen uitproberen

De Britse online retailer ASOS laat klanten kleding 30 dagen uitproberen. Zij hoeven alleen te betalen voor de kledingstukken die zij houden.

Fashion

Babykleding sterkste groeier bij Amazon

Babykleding is de snelstgroeiende categorie kleding bij Amazon, volgens een nieuwe studie van One Click Retail. De verkopen stegen in het derde kwartaal 67 procent naar 50 miljoen dollar.

Fashion

Aandeel Zalando onder druk na winstdaling

Het aandeel Zalando noteert bijna vier procent lager kort na opening van de handel aan de beurs in Frankfurt. Het bedrijf meldt een forse winstdaling over het derde kwartaal.

Fashion

Fashionchick-oprichters storten zich op markt voor jurkjes

Fashionchick-oprichters Aart Wallet, Arno Mulder en Gerco de Jong hebben het platform Jurkjes.nl en internationale varianten overgenomen. De ondernemers laten daarmee voor het eerst sinds de verkoop van Fashionchick aan Sanoma weer van zich horen.

E-commerce
Premium

Adidas biedt persoonlijk schoenontwerp op Zalando

Adidas is het eerste merk dat op Zalando de mogelijkheid biedt om schoenen ín de winkel qua ontwerp helemaal te personaliseren.

E-commerce platforms

Modemarktplaats United Wardrobe breidt uit in Europa

Investeerder Peak Capital stopt 1 miljoen euro in de Utrechtse start-up United Wardrobe, die zich de grootste kledingmarktplaats in Nederland en België noemt. De investering wordt gebruikt om het internationale marktaandeel te vergroten.

Fashion