More stories

Zoekmachines en webportalen spelen nauwelijks rol bij aankoop kleding

Zeker zestig procent van de Nederlanders koopt online kleding, vrouwen (66 procent) vaker dan mannen (50 procent), zo blijkt uit onderzoek van Tribal en NovioResearch. Verrassend is dat de invloed van zoekmachines hierbij zeer beperkt is.

Fashion

VentureBuilders koopt Fashiolista

Start-up Studio VentureBuilders uit Amsterdam koopt een van de grootste internationale sociale netwerken die Nederland kende: Fashiolista.

Fashion

Boohoo neemt rivaal Nasty Gal over

De Britse moderetailer Boohoo heeft rivaal Nasty Gal overgenomen voor 20 miljoen dollar, maar die blijft verder zelfstandig.

Fashion

Vierde winkel voor The Little Green Bag

Webwinkel The Little Green Bag opent een nieuwe zaak aan de Steenweg 43 in Utrecht. Daar worden tassen, sieraden en accessoires aangeboden.

Fashion

JOSH V met passervice aan huis: ‘Logistiek moet je blijven innoveren’

Modemerk JOSH V komt met een passervice aan de deur. Samen met een aantal andere wijzigingen die het bedrijf doorvoert wil het daarmee de klantervaring verbeteren. Terwijl de klant haar kledingstukken past, wacht de pakketbezorger voor de deur. Een tijdelijk marketingmiddel of serieuze poging de customer experience naar een hoger plan te tillen?

Customer Experience

Personal shopper Scottybons koopt B-Dressed

Scottybons van Noor de Bruijn neemt concurrent B-Dressed over. Online personal shopping voor vrouwen begint in Nederland aan te slaan. Hoewel nog een kleine markt is er wel sprake van dubbelcijferige groei.

Fashion

Een derde omzet Under Armour uit eigen kanalen

Fabrikant van sportkleding Under Armour realiseert een derde van zijn verkopen via eigen kanalen als e-commerce, factory outlets en brand stores. Die kanalen groeien qua omzet sneller dan die van derden.

Fashion

Europese omzet kledingwinkel ASOS: +49%

De grote groei op thuismarkt Engeland is er uit bij kledingwinkel ASOS, maar op het Europese vasteland en in de VS wordt nog forse dubbelcijferige groei gerealiseerd.

Cross Border

Politie waarschuwt voor dubieuze schoenenverkoper

De politie waarschuwt voor de webshop theSneakercity. Dat zou geen betrouwbare handelspartij zijn.

Fashion

Walmart koopt ShoeBuy, concurrent van Zappos

Na Jet.com koopt warenhuis Walmart nu ook al het in Boston gevestigd ShoeBuy, een concurrent van Amazon dochter Zappos. Voor het ruim vijftien jaar oude internetbedrijf wordt 70 miljoen dollar neergeteld.

Fashion

Vente-privee start eigen accelerator

Verkoopplatform Vente-privee investeert 80 miljoen euro in een eigen accelerator, zo maakt het bedrijf vandaag bekend. Daartoe is een samenwerking gerealiseerd met Station F, de grootste startupcampus in Frankrijk.

Fashion

Amazon heeft 6 procent Europese fashionmarkt

Amazon heeft in Europa 5,7 procent van de fashionmarkt in handen, net achter Zalando dat met 6,1 procent en OTTO met 6,2 procent dat de marktleider is.

Cross Border

Zalando verstelt kleding aan de deur

Zalando gaat vanaf komend voorjaar kleding aan de deur verstellen, korter maken naar wens van de klant. In Berlijn krijgen klanten hiervoor bezoek aan huis.

Fashion

Nieuwe CEO voor Lands’ End

Jerome Griffith wordt de nieuwe CEO van moderetailer Lands’ End. Hij begint in maart.

Fashion

Zeker 150 merken actief op marktplaats Zalando

Tien procent van de merken die actief zijn op Zalando verkopen hun artikelen via de marktplaats, vanuit hun eigen magazijn. De bekende winkel wordt enkel gebruikt voor marketingdoeleinden.

E-commerce platforms