More stories

Premium

Lesara: ‘Onze website is bijna overbodig, app domineert’

Tachtig procent van het verkeer en driekwart van de omzet van online modewinkel Lesara komt al via het mobiele kanaal. “De vaste website is bijna overbodig”, zei CEO Roman Kirsch gisteren op Emerce eDay. “In India zijn shops die alleen nog maar via hun app werken en helemaal geen site meer hebben.”

E-commerce
Premium

Ukje.nl: ’40 procent komt al uit het buitenland’

Als kersverse moeder ergerde Sifra Douma zich aan het rommelige geheel, dat werd gevormd door babymeubeltjes met elk een eigen printje. Ze maakte een wipstoelhoes die wél bij de rest van het interieur paste. Dit was het begin van een goedlopende webwinkel in hoezen voor babymeubilair.

Cross Border
Premium

Inditex live als verkooppartner op Zalando

Nederland is de eerste internationale markt waar Zalando met Inditex-label Oysho gaat samen werken. “Dit was eerst ondenkbaar, ze zien ons echter niet als concurrent maar als technologiepartij”, vertelt Zalando’s Ken Fontijn.

E-commerce

HEMA in de etalage

Warenhuis HEMA zegt dat het zijn strategische toekomstscenario’s bestudeert, wat betekent dat het bedrijf te koop staat. Dat vertelde de leiding zojuist bij de presentatie van de kwartaalcijfers, waar ook de visie op internationalisering en e-commerce werden belicht.

Retail

Sustainable Apparel Coalition: ‘We willen één taal over duurzaamheid’

Het online platform van de Sustainable Apparel Coalition moet binnen niet al te lange tijd ook consumenten informeren over duurzaamheid in de fashionindustrie. Dit vertelt Sophie Schop op Emerce eFashion. ‘Het doel is om één taal te ontwikkelen over duurzaamheid’.

Fashion

Nieuwe NBA-shirts van Nike: fanmarketing en data in topvorm

Vanaf deze week zal een fan-shirt van een NBA basketballteam nooit meer zomaar een shirt zijn. Nike introduceert namelijk een nieuw NBA-shirt dat direct ook je ticket naar exclusieve content en aanbiedingen is. Het is de ultieme vorm van fanmarketing en zorgt voor een unieke manier van dataverzameling. Wat een geweldige zet van zowel Nike als de NBA. Dit is de toekomst: datagedreven fanmarketing.

Community Management

Nieuwe positionering wehkamp, evolueert naar marktplaats

Wehkamp staat op het punt zijn nieuwe merkuitstraling en positionering bekend te maken. Het bedrijf wil weer een duidelijk herkenbaar gezicht kunnen opzetten om de groei te herpakken.

Retail

‘Toevoeging beeldanalytics verbetert voorspelling consumentengedrag’

Retailers die met algoritmes de smaak en productvoorkeur van hun klanten voorspellen laten vaak een heel belangrijke informatiebron links liggen. Door beeldherkenning en de analytics die hieruit voortkomen in te zetten, is consumentengedrag veel nauwkeuriger te voorspellen. Dat zegt Dennie van den Biggelaar, Data Scientist bij Building Blocks.

Analytics
Premium

Dertig miljoen euro groeigeld voor Lesara

De online prijsvechter Lesara heeft dertig miljoen euro nieuw groeigeld opgehaald bij Amerikaanse en Europese investeerders voor verdere Europese expansie. Oprichter Roman Kirsch spreekt op EMERCE eDay over hoe hij in korte tijd een bijna Europadekkende winkel optuigde.

E-commerce

Modehuis Secoo in de VS naar de beurs

Secoo, een Chinese webwinkel voor luxe merken, wil via NASDAQ naar de beurs. Het bedrijf staat op positie 112 in […]

Fashion

GfK: wat fashion retailers kunnen verwachten van generatie Z

Generatie Z staat op het punt om invloedrijke fashion shoppers te worden. Nu al beïnvloeden ze hun ouders, stelt Ine Polak van onderzoeksbureau GfK tijdens eFashion 2017.

Fashion

Kledingconcern Suitable neemt Mydistrict over

Suitable heeft branchegenoot Mydistrict overgenomen. De kledingwebshop Mydistrict gaat geheel op in Suitable, dat al drie webshops exploiteert in Nederland, België en Duitsland naast veertig fysieke winkels in Nederland.

E-commerce
Premium

Hudson’s Bay opent eerste Nederlandse filiaal, maar vergeet online niet

Hudson’s Bay opent vandaag zijn eerste Nederlandse filiaal op het Rokin in Amsterdam. Later deze week volgen Den Haag en Rotterdam. Er moeten uiteindelijk twintig warenhuizen komen, maar de retailer is online niet vergeten.

E-commerce

Modeconcern Doniger Fashion Group vraagt surseance aan

Doniger Fashion Group, het moederbedrijf van de modemerken McGregor en Gaastra na de doorstart van vorig jaar, vraagt surseance aan. Dat geldt ook voor de websites.

E-commerce

Instagram Stories en fashion: iedereen kan ermee aan de slag

Wat kan Instagram Stories betekenen voor merken en bedrijven in de modebranche? Volgens Kirsten Jassies van justK is deze visuele manier van verhalen vertellen de doodsteek voor saaie content.

Fashion