More stories

Nieuwe CEO voor Lands’ End

Jerome Griffith wordt de nieuwe CEO van moderetailer Lands’ End. Hij begint in maart.

Fashion

Zeker 150 merken actief op marktplaats Zalando

Tien procent van de merken die actief zijn op Zalando verkopen hun artikelen via de marktplaats, vanuit hun eigen magazijn. De bekende winkel wordt enkel gebruikt voor marketingdoeleinden.

E-commerce platforms

Moderetailer ASOS laat eigen kleding in Engeland maken

De Britse online moderetailer ASOS gaat de productie in eigen land uitbreiden. Nu wordt slechts 4 procent van de eigen producten in Londen gemaakt.

Fashion

De evolutie van ‘smart fashion’

Grote polsbanden en breekbare led-jurkjes behoren tot het verleden. De toekomst van de mode ligt bij slimme vezels en stoffen die zacht en vloeiend zijn.

Internet of Things

2000 overhemden in app

Overhemden.com lanceert naar eigen zeggen als eerste nichewinkel een overhemden app. De app biedt een overzicht van meer dan 2.000 verschillende overhemden van nationale en internationale merken.

Fashion

Zalando investeert in ‘LinkedIn voor de mode’

Zalando investeert in het Berlijnse bedrijf Buying Show, dat zich profileert als een ‘LinkedIn voor de mode’. Het bedrijf geeft retailers en kledingfabrikanten profielpagina’s en middelen om elkaar te contacten en bestellingen te plaatsen.

Fashion

Bestseller.com koopt meerderheid Miinto, exit RTL Ventures

De eigenaar van de Deense retailer Bestseller.com koopt de meerderheid van de aandelen in online boutiqueplatform Miinto, dat in Nederland met RTL wordt geëxploiteerd.

E-commerce platforms

Zalando minder afhankelijk van de Duitstalige markt

Voorheen was de Duitstalige markt (DACH) de belangrijkste voor online retailer Zalando, maar het verschil met de rest van Europa wordt steeds kleiner: 407 miljoen euro voor DACH versus 374 miljoen euro voor de rest van Europa, zo blijkt uit de vanochtend gepubliceerde definitieve cijfers.

Fashion

Online juwelier Blue Nile van de beurs

Online juwelier Blue Nile verdwijnt van de beurs. Het bedrijf wordt voor 500 miljoen dollar verkocht aan een groep kapitaalverschaffers waaronder Bain Capital en Bow Street.

Fashion

Miinto laat boetieks eigen webshops opzetten

E-commerceplatform Miinto begint in Nederland een nieuwe dienst waarmee boetieks op laagdrempelige wijze een eigen webwinkel kunnen opzetten en onderhouden.

E-commerce platforms

ASADRA: een eigen modeontwerper voor al je prêt-à-porter

Vandaag de dag hebben eerlijke en bewuste producten of diensten een streepje voor. McDonalds verkoopt verantwoorde salades, H&M etaleert een faire modecollectie. In die sector is nog meer ontwikkeling mogelijk, meent Adrian Silineks, medeoprichter van ASADRA. “Het is storytelling met mode. Zoals Spotify werkt in de muziekwereld, zo werkt ASADRA in de modewereld.”

Fashion

Zalando neemt belang in startup beeldherkenning

Zalando neemt een strategisch belang in Fashwell, een Zwitsers bedrijf dat specialiseert in beeldherkenning van mode-items.

Fashion

3Dabout.me: wie de schoen perfect past, hoeft hem niet terug te sturen

Hoge retourpercentages en ontevreden klanten, voor veel webshops is het een dagtaak. 3Dabout.me is het antwoord op ‘het past niet!’. Online 3D-productgegevens maken de match met 3D-data van je lichaam.

Fulfillment

E-commerce Under Armour groeit 29 procent

Het Amerikaanse modemerk Under Armour, dat met een internationale opmars bezig is, zag zijn digitale omzet in het derde kwartaal met bijna een derde groeien tot 408 miljoen dollar.

Cross Border

Negin Mirsalehi: ’99 procent van de aanbiedingen sla ik af’

Negin Mirsalehi is met 3,4 miljoen volgers op Instagram een van de grootste Nederlandse bloggers. Haar strategie: zeer selectief keuzes maken welke merken ze vertegenwoordigt en zelf strak de regie houden over de posts die ze plaatst.

Fashion