More stories

Stockbase wil voorraadbeheer innoveren

Retailers toegang geven tot een grotere voorraad zonder dat daar inkoop voor nodig is, dat is in een notendop het idee achter Stockbase. “Met dit concept willen we de traditionele samenwerking tussen retailer en leverancier innoveren,” vertelt Stephan Bliek tijdens eFashion.

Fulfillment
Premium

H&M lanceert nieuwe multichannel formule

H&M Group zet morgen een nieuwe winkelformule in de markt: Arket. De webwinkel gaat met een beperkt assortiment op 23 augustus open, de eerste flagshipstore gaat vrijdag in Londen open. Daarna worden assortiment en winkelnetwerk uitgebreid.

E-commerce
Premium

Fresh Cotton met bezorgdienst schone outfits op Lowlands

Kledingmerk FreshCotton opent een pop-upstore op muziekfestival Lowlands. Wie voor acht uur ’s avonds online nieuwe kleding bestelt, kan die de dag erna ter plekke afhalen om weer schoon en fris het terrein op te gaan.

E-commerce
Premium

The Hut Group koopt restjes van Glossybox

De Engelse multichannel retailer The Hut Group neemt de activiteiten van Glossybox over en koopt daarmee grootaandeelhouders Rocket Internet en Kinnevik uit.

E-commerce

Zalando heeft ruim 21 miljoen klanten

Zalando realiseerde in het eerste half jaar een omzet van ruim 2 miljard euro tegen 1,7 miljard een jaar geleden. Dat blijkt uit de definitieve cijfers die zojuist bekend zijn gemaakt. Het bedrijfsresultaat was echter nauwelijks hoger dan vorig jaar, 102 miljoen euro.

E-commerce

Webwinkel American Apparel een dezer dagen weer in de lucht

Het failliete modemerk American Apparel keert terug. Het Canadese Gildan Activewear wil de website een dezer dagen nieuw leven inblazen.

E-commerce
Premium

Martine de Ridder stopt met Fashiolista

Martine de Ridder stopt met haar online modeplatform Fashiolista. Dat maakte ze dit weekend bekend op haar vlog. Zij noemt een verschil van inzicht met de investeerders de belangrijkste oorzaak. “Het zat hem in de korte termijn versus lange termijn visie.”

E-commerce

Louis Vuitton opent eerste webwinkel in China

Het Franse modemerk Louis Vuitton, onderdeel van LVMH, heeft een eerste webwinkel in China geopend, vele tientallen jaren nadat het in Beijing zijn eerste fysieke winkel vestigde.

E-commerce

Witteveen Mode failliet na hoge belastingschuld (update)

Opnieuw is een moderetailer in de problemen geraakt. De 98 winkels van Witteveen Mode zijn betrokken bij een faillissement als gevolg van een hoge belastingschuld. Witteveen heeft ook een webwinkel.

E-commerce

In 2018 webwinkel voor Skechers Benelux

Schoenenmerk Skechers maakt zich op voor de lancering van een webwinkel in Nederland eind volgend jaar. Dit in navolging van Duitsland en Engeland, zegt general manager Maurice van Berkel van Skechers Benelux tegen RetailTrends.

E-commerce

Men at Work: ‘App grootste groeifactor voor komende jaren’

De in januari gelanceerde app van Men at Work bevat technieken voor personalisatie die in de gewone site niet zijn opgenomen. Een bewuste keuze, zo legt E-commerce Manager Martijn Hoeksema uit op Emerce eFashion. Het doel is om daarmee zoveel mogelijk mensen richting appgebruik te bewegen.

Mobile

Webwarenhuis fonQ breidt lifestyle assortiment uit

Webwarenhuis fonQ voegt diverse bekende merken toe aan het lifestyle assortiment. Na DKNY, Ted Baker, Herschel Supply Co. en Guess is nu ook onder meer Ray-Ban vertegenwoordigd.

Fashion

ASOS-app maakt kleding in tijdschriften ‘shoppable’

De Europees werkende online modewinkel ASOS houdt een proef waarbij zijn klanten kledingsets in bladen kunnen fotograferen en vervolgens in de app koopsuggesties krijgen.

Fashion

Zalando begint premiumdienst voor snelle bezorgingen

Zalando lanceert de nieuwe premium dienst ‘Zalando Zet’ voor snellere bezorging, same day delivery en het op verzoek ophalen van retouren. Er wordt in eerste instantie getest in grote Duitse steden als Frankfurt, Leipzig en Hannover.

Logistics

ASOS groeit sterkst buiten thuismarkt Engeland

Luxemodewinkel ASOS ziet de verkopen op de buitenlandse markt met 44 procent groeien waar die op thuismarkt Engeland met 16 procent toenemen. De resultaten liggen in lijn met de eerder uitgesproken verwachtingen.

Fashion