V&D start door als sociale mode-app Frendz (update)
V&D maakt een doorstart als app onder de naam Frendz. Met behulp van tips van vrienden op Pinterest en Instagram kunnen consumenten hun nieuwe outfit bij elkaar shoppen.
V&D maakt een doorstart als app onder de naam Frendz. Met behulp van tips van vrienden op Pinterest en Instagram kunnen consumenten hun nieuwe outfit bij elkaar shoppen.
David Dijkhuis, voorheen betrokken bij de beursgang van Takeaway.com, begint binnenkort als CFO bij Suitsupply. Dat meldt onder meer de Gooi- en Eemlander.
Fashionlabel LaDress gaat geen schoeisel verkopen. ‘Vooralsnog vind ik dat echt een ander métier,’ zegt CEO Simone van Trojen in het nieuwste nummer van Emerce. ‘Wij zijn goed in jurkjes en de stoffen waar we nu mee werken.’
Badmodemerk LASCANA uit Duitsland opent een webshop in Nederland. Eerder werden al webwinkels in Engeland (2016) en Amerika (2017) in gebruik genomen.
De Engelse online modewinkel ASOS heeft de wind mee op het Europese vasteland, ziet de omzet daar met 54 procent groeien, en schroeft daarom de groeiverwachtingen voor het lopende boekjaar naar boven bij.
H&M Group zet dit voorjaar een nieuwe winkelformule in de markt. Bij de lancering heeft ARKET één flagshipstore, in Londen, en achttien digitale puien in Europa.
Sportfabrikant Adidas trekt de stekker uit de tv-reclame. Zijn klanten, het jonge publiek, zit overwegend op mobiele en andere digitale media. Adverteren op televisie is daarom zinloos. CEO Kasper Rorsted wil de e-commerceomzet verviervoudigen.
Build platforms, not walls. Moderetailer Zalando wil een platform worden voor partners, vertelde Ken Fontijn, Country Manager Benelux van Zalando, zojuist op Emerce eRetail in Bussum. “Zalando heeft nog geen 1 procent van de modemarkt. Hoe kunnen we onze marktaandeel uitbreiden zonder te hoeven investeren in nog meer magazijnen?’
Outdoorspecialist Bergfreunde heeft de omzet zien groeien tot 33 miljoen euro en maakt grote stappen.
Mitula Group Limited neemt Kleding.nl en Fashiola over. Met de Nederlandse kledingzoekmachine wil het Australische bedrijf nog verder de internationale markt op.
Zalando’s omzet groeide afgelopen jaar met 23 procent tot 3,6 miljard euro, keurig in de voorspelde bandbreedte. Het bedrijf maakt vanochtend bovendien zijn eerste overname van een andere webwinkel bekend, die van streetwearwinkel KICKZ.
Er zijn zoveel externe partijen die Amazon als verkoopplatform gebruiken dat Amazon in de VS inmiddels marktleider is op het gebied van cosmeticaverkoop.
Rocket Internet verkoopt grote belangen van zijn Zalora, de Aziatische zusjes van Zalando, in de Filipijnen en Indonesië.
Zeker zestig procent van de Nederlanders koopt online kleding, vrouwen (66 procent) vaker dan mannen (50 procent), zo blijkt uit onderzoek van Tribal en NovioResearch. Verrassend is dat de invloed van zoekmachines hierbij zeer beperkt is.
Start-up Studio VentureBuilders uit Amsterdam koopt een van de grootste internationale sociale netwerken die Nederland kende: Fashiolista.