More stories

Just Eat Takeaway.com: van Nederlandse speler naar wereldwijd schaalbaar platform

Just Eat Takeaway.com is ruim 20 jaar na de oprichting actief in 23 landen. Maurine Alma, Chief Marketing Officer van JET over de enorme groei van het platform.

Online marketing

Hoe Mora 1000 snackbars liet meedoen met de Sinterklaascampagne via e-mail marketing

MailCampaigns vertelt over een actie voor Mora: de aanpak in zes stappen, de campagne en e-mail marketing flow én de resultaten.

E-mailmarketing

Jumbo test slimme winkelwagen

In de Jumbo Foodmarkt in Veghel wordt deze maand een slimme winkelwagen met camera’s, aanraakscherm en kunstmatige intelligentie fysiek getest. De supermarkt wil weten of de innovatie toegevoegde waarde heeft voor klanten en hoe de slimme winkelwagen in de toekomst het beste kan worden ingezet.

E-commerce

‘Crisp wil naar Duitsland’

Online supermarkt Crisp bereidt zich, volgens bronnen van het Handelsblatt, voor op uitbreiding naar de Duitse markt.

Venture

Nederland nog maar kleine markt voor Just Eat Takeaway

Just Eat Takeaway heeft wereldwijd 60 miljoen actieve gebruikers. Zeventig procent daarvan bestelt regelmatig bij de inmiddels 244.000 aangesloten restaurants, zo blijkt uit vanochtend gepubliceerde jaarcijfers.

Food

Rotterdamse culi-site ‘De Buik’ naar Utrecht

De Buik van Rotterdam treft voorbereidingen voor de lancering in Utrecht, de tweede satelliet buiten thuismarkt Rotterdam. Dat gebeurt binnenkort, aldus de mede-oprichter Gijsbregt Brouwer, en daarna in meer andere steden.

Food

Picnic gaat nu ook bezorgen in Lansingerland

Picnic breidt uit naar Berkel en Rodenrijs, Bleiswijk, Bergschenhoek (gemeente Lansingerland) en Pijnacker. Ruim 30.000 huishoudens in die plaatsen kunnen zich inschrijven en hun boodschappen voortaan gratis thuisbezorgd krijgen.

E-commerce

Beursbonus van 19 miljoen euro voor bezorgers Deliveroo

De bezorgers van Deliveroo krijgen gezamenlijk een bonus van bijna negentien miljoen euro wanneer het bedrijf, vermoedelijk volgende maand, naar de beurs gaat.

Venture

E-fulfilment center Jumbo in Bleiswijk uitvalbasis Noord en Zuid Holland

In de loop van 2021 zullen Noord-Holland, Zuid-Holland en Zeeland vanuit het nieuwe e-fullfillment center van Jumbo in Bleiswijk worden beleverd. Het centrum werd afgelopen week in gebruik genomen.

Food

Albert Heijn en Selecta starten met uitrol onbemande to go’s

De komende weken openen de eerste twintig Albert Heijn to go’s op verschillende kantoorlocaties in Nederland. Daarnaast steekt het concept ook meteen de grens over naar België: daar krijgt het kantoor van Selecta de primeur, gevolgd door minimaal 25 andere kantoorlocaties later dit jaar.

E-commerce

Eerste Amazon Fresh buiten VS in gebruik genomen

Amazon heeft donderdag zijn eerste Amazon Fresh-winkel buiten de VS in gebruik genomen. De winkel in Londen zal de Just Walk Out-technologie gebruiken die voorheen alleen werd gebruikt in Amazon Go-gemakswinkels in de VS.

Food

Deliveroo in Londen naar de beurs

Maaltijdbezorger Deliveroo gaat toch in zijn thuismarkt Engeland naar de beurs, al bewijst Amsterdam zich sinds de brexit als een populair platform voor aandelenhandel.

Venture

Belgische inspectie: geen oneerlijke praktijken Deliveroo en Uber Eats

Ondanks klachten van Belgische restaurants over hoge kosten maken maaltijdbezorgers Deliveroo en Uber Eats zich niet schuldig aan ‘oneerlijke praktijken’. […]

Food

Amerika grootste markt voor HelloFresh

Meer dan de helft van de omzet van HelloFresh genereert het bedrijf in de VS. Het aantal klanten op de andere markten groeide daarentegen harder.

E-commerce

Stationswinkels bezorgen via Thuisbezorgd

De stationswinkels van Julia’s zijn deze week begonnen met bezorgen aan huis, zodat reizigers niet alleen onderweg ‘kunnen genieten van hun favoriete Italiaanse pasta of broodje’. NS werkt hiervoor samen met Thuisbezorgd.nl.

E-commerce