More stories

Premium

Uber Eats naar Hoofddorp

Uber Eats breidt is vanaf vandaag beschikbaar in Hoofddorp en Beverwijk.

Food

 Start-up Greencovery wil de voedingsindustrie duurzamer maken

Start-up Greencovery wil ingrediënten voor de voedingsmiddelenindustrie duurzamer maken. Zeven vragen aan oprichter Carlos Cabrera.

Start-ups
Premium

Albert Heijn opent hub in Venlo

Albert Heijn opent een nieuwe thuisbezorglocatie in Venlo. Door de uitbreiding wordt het bezorggebied van de supermarkt vergroot.

Food
Premium

Delivery Hero overweegt investering Gorillas

Op thuismarkt Duitsland speelt Delivery Hero als maaltijdbezorger geen rol van betekenis. Maar een investering in boodschappenapp Gorillas kan de multinational er weer op de kaart zetten, want volgens de geruchten is daar sprake van. Het eigen Dmart-label zou er een impuls door kunnen krijgen.

Food
Premium

Nieuwe online super Manaw live

De nieuwe online super Manaw is sinds gisteren live. Het in Amsterdam gevestigde bedrijf claimt een uitgebreid multicultureel assortiment, waardoor consumenten niet langs allerlei speciaalzaken hoeven.

Food
Premium

Joep Hutschemakers aangesteld als Benelux-baas Deliveroo

Joep Hutschemakers is door Deliveroo aangesteld als Benelux-baas om het bedrijf door het constant veranderden landschap van horeca en retail te laveren.

Food
Premium

Flitbezorger eSupply naar Antwerpen en Gent

Na een jaar proefdraaien in studentenstad Leuven, slaat de Vlaamse flitsbezorgbedrijf eSupply de vleugels uit naar Antwerpen en Gent.

Food
Premium

Flink flitsbezorger met hoogste ambities Nederland

De flitsbezorger Flink zit in acht Nederlandse steden en zoekt actief uitbreiding in nog eens negentien. Daarmee is het veruit de meest ambitieuze start-up in dit segment.

E-commerce
Premium

Lydi Siebers (HelloFresh): ‘Jaren vooruitdenken is niet relevant’

Geholpen door een onvoorspelbaar jaar zag HelloFresh belangrijke bezwaren om een maaltijdbox te bestellen ineens wegvallen. En is daarmee op een blijvende gedragsverandering getrakteerd, stelt Chief Marketing Officer Benelux Lydi Siebers. Of online food inderdaad zo complex is? “Het ligt maar net aan je vertrekpunt.”

E-commerce
Premium

Thuisbezorgd.nl introduceert Takeaway Pay Card in samenwerking met Adyen

Takeaway Just Eat introduceert de Takeaway Pay Card in samenwerking met Adyen.

E-commerce
Premium

Just Eat Takeaway: piek verliezen bereikt

De omzet van maaltijdbezorger Just East Takeaway is het afgelopen half jaar 52 procent gegroeid naar 2,6 miljard euro. Daarbij is de omzet van de jongste aanwinst Grubhub niet meegerekend. Het brutoresultaat was nog wel 190 miljoen euro negatief.

Food
Premium

Verlies online super Crisp wordt groter

Onlinesupermarkt Crisp is vorig jaar dieper in de rode cijfers gedoken. Het bedrijf leed een verlies van 8,5 miljoen euro, zo blijkt uit de een dezer dagen gedeponeerde jaarrekening, waaruit het FD citeert.

Food
Premium

Verlies maaltijdbezorger Doordash groter

De Amerikaanse maaltijdbezorger DoorDash heeft in het tweede kwartaal meer verlies geleden dan verwacht, omdat het bedrijf tijdens de pandemie erg veel geld uitgaf om internationaal uit te breiden.

Food
Premium

Sterke groei voor Deliveroo ook na coronaversoepelingen

De handelsomzet van maaltijdbezorger Deliveroo steeg in het eerste halfjaar met 102 procent naar 3,3 miljard pond. Ondanks versoepelingen werd […]

Food
Premium

Online verkoop Ahold weer gestegen, maar groei neemt af

De online handelsomzet van Ahold Delhaize en zijn partners steeg ook het afgelopen kwartaal weer met 35,8 procent naar 2,4 miljard euro. Vorig jaar, op het hoogtepunt van de coronacrisis, was dat nog 77,6 procent. De pure online omzet voor de groep zelf bedroeg 1,8 miljard euro, 39 procent meer op jaarbasis.

Food