More stories

Premium

‘Extreme groei bezorgmarkt boodschappen’

De Nederlandse bezorgmarkt in de foodsector blijft groeien. De markt stijgt in 2021 met 27,9 procent ten opzichte van 2020, zo blijkt uit het nieuwe Dossier Delivery van het FoodService Instituut Nederland (FSIN).

Food
Premium

Bolt haalt 600 miljoen euro op voor bezorgdienst

Bolt heeft 600 miljoen euro opgehaald tegen een waardering van 4 miljard euro voor de uitbouw van zijn nieuwe 15-minuten bezorgdienst voor boodschappen, Bolt Market.

E-commerce
Premium

Deliveroo overweegt vertrek uit Spanje

Deliveroo overweegt de Spaanse markt te verlaten, wegens een te beperkt marktaandeel en een lange weg van investeringen met ‘zeer onzekere potentiële rendementen op lange termijn’.

Food
Premium

Albert Heijn introduceert digitale kassabon

Vanaf vandaag kunnen klanten met een persoonlijke Bonuskaart hun kassabon bekijken in de Albert Heijn-app.

Food
Premium

Vlaming leidt nieuwe digitale afdeling McDonalds

Manu Steijaert, tot voor kort directeur van McDonald’s Nederland, wordt McDonalds eerste Chief Customer Officer. Hij gaat een nieuwe afdeling aansturen voor data-analyse, marketing en andere digitale bedrijfsactiviteiten om de ontwikkeling van de app en het loyaliteitsprogramma te versnellen.

Food
Premium

Culi-site ‘De Buik’ opent editie voor Utrecht

Utrecht is de derde stad waar De Buik zich presenteert aan liefhebbers van uit eten en drinken gaan. Op de nieuwe regio-editie vinden zij een berg recensies, achtergrondverhalen en een lokale agenda.

Media
Premium

Slowaakse Bistro.sk naar Just Eat Takeaway

Just Eat Takeaway kondigt de overname aan van de Slowaakse branchegenoot Bistro.sk, tot voor kort eigendom van uitgever Axel Springer.

Food
Premium

Aantal orders Just Eat Takeaway groeit 61 procent

Het aantal orders voor maaltijdbezorger Just Eat Takeaway is het afgelopen half jaar 61 procent gegroeid. In Nederland ging het om 31 miljoen orders in het eerste half jaar, een groei van 37 procent.

Food
Premium

Campagnepanel #184: ‘Daarom is geen reden’

In het campagnepanel beoordelen drie deskundigen een actuele digitale campagne. Dit keer een outdoorcampagne van ijsmerk Ben & Jerry’s.

Campagnes
Premium

Jumbo breidt bezorgcapaciteit verder uit

Jumbo Supermarkten heeft in Maastricht alweer haar twaalfde thuisbezorghub geopend. Vanuit deze nieuwe distributielocatie nabij Maastricht-Airport zullen online bestelde boodschappen via jumbo.com en de Jumbo app rechtstreeks bezorgd worden bij klanten in heel Limburg.

Food
Premium

AH.nl verlaagt minimum bestelbedrag

Albert Heijn verlaagt het minimum bestelbedrag voor online orders van zeventig naar vijftig euro. Dat geldt in heel Nederland en vanaf nu ook voor de dagen vrijdag tot en met maandag.

Food
Premium

Samenwerking met Makro maakt Jumbo nu totaalleverancier voor zakelijke markt

Jumbo Supermarkten en foodservicegroothandel Makro bundelen vanaf deze maand hun krachten om zakelijke klanten van Jumbo te kunnen bedienen. Ongeveer duizend artikelen uit het assortiment van Makro worden toegevoegd aan het zakelijke online winkelkanaal van Jumbo.

Food

Minimalisme in UX design: is ‘less’ echt ‘more’?

Minimalisme is een dominante trend in UX design. Less is more lijkt onlosmakelijk verbonden met minimalistisch webdesign. Maar is dat altijd terecht?

Marketing
Premium

Deliveroo breidt uit in België

Deliveroo bezorgt voortaan ook in de Belgische plaatsen Grimbergen, Machelen, Vilvoorde en de West-Vlaamse steden Knokke-Heist en Roeselare.

Food
Premium

Eerste overname boodschappendienst Getir

De nieuwe, snelle boodschappendienst Getir koopt een kleine branchegenoot uit Spanje. De overname van BLOK levert uitvalsbases op in Spanje, Italië en Portugal.

Venture