Hoe Danone dankzij headless commerce zijn D2C-strategie kan opschalen
Om de relatie met zijn klanten verder te versterken, rolde Danone een D2C-strategie uit. De grootste uitdaging daarbij lag bij de traditionele kernactiviteiten.
Om de relatie met zijn klanten verder te versterken, rolde Danone een D2C-strategie uit. De grootste uitdaging daarbij lag bij de traditionele kernactiviteiten.
De fabrikant van babyvoeding Nutrilon begint een doorlopend loyaltyprogramma met Tikkie. Na iedere aankoop van een product scannen ouders het item. Na verloop van tijd kunnen ze via Tikkie geld terug ontvangen.
Sensip-dx ontwikkelt een handheld apparaat om binnen tien minuten de veiligheid van vloeibare voedingsstoffen te testen. Interessant voor de voedingsindustrie, maar ook voor bijvoorbeeld waterbedrijven.
De Almelose wethouder Arjen Maathuis heeft vandaag de hub van Picnic aan de Zeearend 1 geopend. De online supermarkt is daarmee officieel van start gegaan in Almelo. Het is na Enschede en Hengelo de derde plaats in Twente waar Picnic boodschappen bezorgt.
Met meer dan 6.000 aanmeldingen heeft ruim 10 procent van de Almeloërs zich al ingeschreven via de Picnic-app.
Picnic gaat in eerste instantie met vijf elektrische wagentjes en 15 bezorgers de weg op in de Twentse stad. Die capaciteit zal geleidelijk aan worden opgevoerd.
Negentigduizend huishoudens in West-Brabant, onder meer in Roosendaal en Bergen op Zoom, kunnen hun dagelijkse boodschappen gaan doen bij websuper Picnic.
Het Turkse Getir, naar eigen zeggen ’s werelds eerste flitsbezorger van boodschappen, opende dit weekend officieel de deuren in Amsterdam. Vier maanden geleden is het bedrijf begonnen in Londen.
Online super Crisp is tijdens corona met een factor vier gegroeid. Dat zegt medeoprichter Eric Klaassen op Emerce E-Commerce. “We hadden het geluk dat we tijdig waren verhuisd naar een groter distributiecentrum.”
Het Chinese kruideniersplatform Pinduoduo heeft niet minder dan 823 miljoen gebruikers, zo meldt het bedrijf naar aanleiding van de kwartaalcijfers. Het is daarmee het grootst e-commerce platform van China.
Albert Heijn breidt het bezorggebied van zijn gratis bezorgdienst uit. Vanaf vandaag kunnen ook inwoners van Velsen, Hoorn, Deventer, Purmerend, Edam-Volendam, Alphen aan de Rijn en Zoetermeer hun boodschappen bestellen via AH Compact.
Albert Heijn blijft online marktleider op de boodschappenmarkt. 41 procent van de respondenten in een onderzoek van platform Supermarkt & Ruimte geeft aan bij Albert Heijn online supermarktaankopen te doen. Picnic (27 procent) heeft Jumbo (21 procent) nu definitief verdrongen naar de derde plek.
Thuisbezorgd.nl begint deze week een nieuwe verkeersopleiding voor haar bezorgers. Deze online training, die in samenwerking met stichting TeamAlert is ontwikkeld, leert de bezorgers om gevaarlijke verkeerssituaties beter te herkennen.
Online supermarkt Picnic breidt uit naar Frankrijk. Enkele weken geleden startte het Nederlandse bedrijf een besloten pilot in de noordelijke regio Valenciennes, dicht bij de grens met België. Net als in Nederland en Duitsland breidt de websuper vervolgens stad voor stad uit.
Starbucks is de negativiteit die het ontvangt op Facebook beu en overweegt om zich helemaal terug te trekken van de profielensite.
Just Eat Takeaway is uit de gratie op de AEX na het nieuws dat zijn grote concurrent Delivery Hero weer de Duitse markt betreedt. Twee jaar nadat het bedrijf de markt heeft verlaten, start Delivery Hero weer activiteiten in zijn thuisstad Berlijn.
De online omzet van Ahold Delhaize steeg mede dankzij corona het afgelopen kwartaal met maar liefst 103 procent naar 1,9 miljard euro. De handelsomzet (via partners) steeg minstens even hard naar 2,6 miljard.