More stories

Online omzet Jumbo naar 500 miljoen

De online omzet van supermarkt Jumbo is met meer dan 50 procent gegroeid tot boven de 500 miljoen in 2020.

E-commerce

Thuisbezorgd.nl verwacht drukste 1 januari ooit

Thuisbezorgd.nl verwacht dat vrijdag 1 januari 2021 de drukste dag wordt in haar geschiedenis. Uit onderzoek van iVox in opdracht van Thuisbezorgd.nl blijkt dat 80 procent van de Nederlanders overweegt om op nieuwjaarsdag online eten te bestellen.

E-commerce

HelloFresh rivaal Foodbag naar Wallonië

Foodbag, de Belgische concurrent van HelloFresh, zag zijn omzet het afgelopen jaar verdubbelen en wil doorgroeien in Wallonië.

E-commerce

Coop opent nieuw fulfilmentcenter voor online bestellingen

Supermarktketen Coop heeft een nieuw fulfilmentcenter in Almere in gebruik genomen voor online bestellingen.

E-commerce

‘Vraag naar online boodschappen hangt samen met aantal ziekenhuisopnamen’

De toegenomen vraag naar online boodschappen hangt in Nederland vooral samen met het lokale aantal ziekenhuisopnamen, zo blijkt uit een analyse van data van de online-supermarkt Picnic door Rabobank.

Food

2020: Afhalen geen oplossing voor horeca

Het was een zwart jaar voor horeca-ondernemers, en vooral restaurants. Het geschatte omzetverlies van 40 procent over 2020 betekent dat de sector (inclusief hotels) bijna 10 miljard euro omzet misloopt.

Food

Boodschappendienst Gorillas start in Amsterdam

De stevig gefinancierde razendsnelle boodschappendienst Gorillas is van start gegaan in de Amsterdamse buurt De Pijp en wil snel elders in het land uitbreiden.

Food

Hoe merken bloeien in een tijd van verandering en onzekerheid

John F. Kennedy wordt gecrediteerd voor het populariseren van het citaat: “In de Chinese taal bestaat het woord‘ crisis ’uit twee karakters, de ene vertegenwoordigt gevaar en de andere kans.” Dat beschrijft perfect de huidige samenvloeiing van crises – er is gevaar en er zijn echte menselijke kosten voor de gebeurtenissen, maar er zijn ook enorme kansen. Terwijl miljoenen bedrijven in een neerwaartse spiraal zijn gegooid, hebben veel merken een toenemende vraag van consumenten gezien. Het blijkt dat de landelijke lockdowns consumenten hebben geïnspireerd om hun nieuwe tijd thuis te gebruiken om alles te doen, van het verbeteren van hun milieu en financiën tot het investeren in hun gezondheid en huisdieren.

Coronacrisis

Bezorgdienst iZi via Vlaanderen naar Nederland

In Antwerpen gaat een nieuwe koerierdienst van start, zo meldt Retaildetail. iZi levert zowel warme maaltijden als aankopen bij lokale winkels binnen het uur aan huis. Binnen een jaar wil iZi ook in Nederland aan de slag.

Food

FNV eist namens twaalf maaltijdbezorgers nabetaling van Deliveroo

De FNV eist bij Deliveroo namens twaalf voormalig maaltijdbezorgers een nabetaling van loon op basis van de cao Beroepsgoederenvervoer. De twaalf maaltijdbezorgers werkten zonder cao in loondienst bij Deliveroo, toen ze in 2018 door het platform werden ontslagen. Deliveroo wilde alleen nog maar met zzp’ers werken.

Food

Jumbo opent nieuwe bezorghub in Heerhugowaard

Jumbo Supermarkten opende maandag een nieuwe centrale thuisbezorglocatie (hub) in Heerhugowaard voor directe bezorging van online bestelde boodschappen in de provincie Noord-Holland.

Food

Uber Eats breidt uit naar Maastricht, Ede, Spijkenisse en Naarden-Bussum

Uber Eats breidt is vanaf vandaag ook beschikbaar in Maastricht, Ede, Spijkenisse, en Naarden-Bussum.

Food

Doordash wil met beursgang 2,8 miljard dollar ophalen

De Amerikaanse maaltijdbezorger Doordash gaat naar de beurs voor 75 tot 85 dollar per aandeel, wat het bedrijf aanzienlijk hoger waardeert dan de 16 miljard die genoemd werd bij de laatste financiering.

Food

Sligro lanceert nieuw online foodplatform

Sligro Food Group is in termen van e-commerceomzet een van de grootste webwinkels aan het worden. Die ontwikkeling verliep vrij onzichtbaar,omdat het zich in het b2b-domein afspeelt.

E-commerce

Ekoplaza gaat in België aan huis leveren

De biologische winkelketen Ekoplaza, die vanaf volgend jaar naar België komt, zal ook boodschappen aan huis leveren. Dat zegt Erik Does, de Nederlandse topman van het bedrijf, in een interview met Gondola Magazine.

Food