More stories

Online omzetaandeel supermarkten blijft groeien

In het tweede kwartaal van 2017 werd 2,8 procent van de totale supermarktomzet online gekocht tegen 2,1 procent een jaar geleden. Ruim een op de zeven huishoudens kocht afgelopen jaar online bij de supermarkt en geeft van zijn totale supermarktbestedingen 15,1 procent online uit, zo blijkt uit cijfers van GfK.

E-commerce

CCV Shop levert bestelsites voor restaurants

Om de hoge commissiekosten van maaltijdbezorgers te omzeilen, lanceert CCV Shop software waarmee restaurants hun eigen bestelsite kunnen inrichten.

E-commerce

‘Food sterkste groeier in online e-commerce’

In tien jaar tijd is aantal Nederlanders dat regelmatig – gemiddeld eens per maand – een aankoop doet via het internet met 240 procent gestegen. Kocht in 2007 nog 10 procent regelmatig online, in 2017 was dat 34 procent. Vooral eten, drinken en keukenapparatuur hebben hieraan bijgedragen, zo blijkt uit onderzoek van Consumer Insights van Telecompaper.

E-commerce

Lidl bouwt ook e-commerce dc in Limburg

Naast het Europese e-commerce distributiecentrum in Roosendaal dat volgend jaar gereed moet zijn, vestigt de Duitse supermarktketen Lidl een e-distributiecentrum op Trade Port Noord, onderdeel van Greenport in Venlo.

E-commerce
Premium

Omzet Takeaway met 53 procent gegroeid

De beursgenoteerde maaltijdbezorger Takeaway realiseerde het afgelopen jaar een omzetgroei van 53 procent. De totale omzet voor heel Europa groeide naar 77,4 miljoen euro, maar de verliezen nemen toe.

Food

McDonald’s en Starbucks investeren in hun mobiele strategie

De grote retail- en horecaketens realiseren zich dat ze een mobiele strategie nodig hebben om de klantloyaliteit te vergroten. McDonald’s en Starbucks zetten recent belangrijke stappen.

Customer Loyalty

De supermarkt van de toekomst is zelfrijdend en KI-gestuurd

In de supermarkt van de toekomst staan we niet meer te wachten voor de kassa’s. We zullen waarschijnlijk alleen nog winkelen in fysieke supermarkten die extreem gemak bieden of gewoon voor de ‘ervaring’. De toekomst van de supermarkt is een combinatie van de fysieke en digitale wereld waarin draagbare apparaten, robotica, zelfrijdende technologie, hyper-connectiviteit, VR en AR een belangrijke rol spelen.

Retail

Albert Heijn introduceert productscanner met augmented reality

Albert Heijn lanceert vandaag de AH Productscanner. Dat is een app die klanten met behulp van augmented reality informatie geeft over ingrediënten, voedingswaarden, allergenen, recepten en herkomst van AH eigen merk-producten.

E-commerce
Premium

Omzet dierenwinkel Zooplus groeit tot 517 miljoen

De Europees werkende online dierenwinkel Zooplus zag de omzet in het eerste half jaar van 2017 met 21 procent groeien tot 517 miljoen euro.

E-commerce

Amazon nu ook in maaltijdboxen

Amazon stapt in de Verenigde Staten in de markt van maaltijdboxen. In Seattle is een proef gestart met de Amazon Meal Kits.

E-commerce

Deli Bom (Coca-Cola): ‘Beacontechniek werkt. Nu nog de apps voor retargeting’

Coca-Cola experimenteert er lustig op los met mobiele technologie. Om te kijken wat werkt, maar met name om uit te vinden wat daarnaast schaalbaar is. Dat vertelt Deli Blom, Senior Manager Digital Marketing, op Digital Marketing Live!. Die schaalbaarheid is zeker voor merken zonder eigen fysieke aanwezigheid – bijvoorbeeld met winkels – een dingetje.

Mobile

Alibaba integreert e-commerce in fysieke supermarkt

Alibaba opent onder zijn label Hema (echt waar) drie nieuwe supermarkten waarin big data, technologie en de mobiele app centraal staan in de shopping experience. Hieronder een gefilmde rondleiding. tali

Retail

Mogelijk hoorzitting over overname Whole Foods

Democraat David Cicilline, verbonden aan het antitrustpanel van het Amerikaanse Huis van Afgevaardigden, wil een hoorzitting over de aankoop van Whole Foods door Amazon. Cicilline vreest dat de overname van de retailer gevolgen kan hebben voor kleinere retailers.

E-commerce

SPAR steekt zijn webwinkels in het nieuw

Supermarktketen SPAR steekt zijn webwinkels in het nieuw waardoor het het voor klanten makkelijker moet worden om bij hun lokale Spar te bestellen.

E-commerce

PostNL bezorgt voortaan ook foodproducten in België

PostNL bezorgt voortaan ook foodproducten in België. Dit doet het bedrijf voor Belgische aanbieders van online foodproducten. Maar ook Nederlandse aanbieders krijgen hiermee toegang tot de Belgische markt.

Logistics