Maaltijdbezorger Blue Apron onder vuur van investeerders
Maaltijdbezorger Blue Apron ligt onder vuur van investeerders. Die voelen zich misleid omdat het bedrijf informatie zou hebben achtergehouden.
Maaltijdbezorger Blue Apron ligt onder vuur van investeerders. Die voelen zich misleid omdat het bedrijf informatie zou hebben achtergehouden.
Maaltijdbezorger Deliveroo gaat vanaf vandaag alle koeriers in loondienst geleidelijk vervangen door zelfstandigen. Dat zegt directeur Philip Padberg van Deliveroo Nederland in gesprek met het FD.
UberEATS gaat op nog meer plekken in Utrecht maaltijden bezorgen. Zo kunnen inwoners van onder andere Oog in Al, Noordoost, Zuidwest, Nieuw Engeland en het Thomas a Kempisplantsoen ook via de app bestellen.
Restauranthouders kunnen de bezorgdiensten van Foodora direct gaan integreren in hun kassasysteem. Technologieleverancier Cashdesk werkt ook aan de integratie van Uber Eats en, zodra de techniek het toelaat, ook Deliveroo.
Online super Picnic bouwt een nieuw, duurzaam distributiecentrum van 35.000 vierkante meter in Utrecht Lage Weide. Het nieuwe distributiecentrum biedt […]
Aldi gaat in Amerika samenwerken met technologiebedrijf Instacart om zijn klanten supersnel online bestelde boodschappen thuis te bezorgen.
De halfjaaromzet van HelloFresh steeg in de eerste zes maanden van dit jaar met 49 procent tot 435 miljoen euro. Netto schrijft het bedrijf nog rode cijfers.
OpenTable gaat van start in Amsterdam. Het reserveringsplatform voor restaurants gaat daarmee de concurrentie aan met Iens (Couverts en SeatMe).
Picnic stelt de start van de bezorgdienst in Zoetermeer met een maand uit. In totaal hebben zich al meer dan 4000 Zoetermeerders aangemeld om gebruik te maken van de online supermarkt, maar daarvoor moeten extra elektrische bezorgwagentjes worden ingezet en die zijn er pas in september.
De Belgische tak van supermarkt Carrefour levert gewoon aan klanten die via de webwinkel artikelen tegen extreme korting hadden besteld. Door een computerfout werden kortingen dubbel doorgerekend.
De onlineverkopen van Ahold Delhaize zijn in het tweede kwartaal met 22 procent gestegen. Voor dit jaar verwacht het bedrijf uit te komen op 2,8 miljard euro en voor 2020 zelfs op 5 miljard euro.
Maaltijdbezorger Eat24, onderdeel van de Amerikaanse Gouden Gids Yelp, is voor 287 miljoen dollar verkocht aan GrubHub, het moederbedrijf van Seamless en MenuPages.
In het tweede kwartaal van 2017 werd 2,8 procent van de totale supermarktomzet online gekocht tegen 2,1 procent een jaar geleden. Ruim een op de zeven huishoudens kocht afgelopen jaar online bij de supermarkt en geeft van zijn totale supermarktbestedingen 15,1 procent online uit, zo blijkt uit cijfers van GfK.
Om de hoge commissiekosten van maaltijdbezorgers te omzeilen, lanceert CCV Shop software waarmee restaurants hun eigen bestelsite kunnen inrichten.
In tien jaar tijd is aantal Nederlanders dat regelmatig – gemiddeld eens per maand – een aankoop doet via het internet met 240 procent gestegen. Kocht in 2007 nog 10 procent regelmatig online, in 2017 was dat 34 procent. Vooral eten, drinken en keukenapparatuur hebben hieraan bijgedragen, zo blijkt uit onderzoek van Consumer Insights van Telecompaper.