More stories

Amazon nu ook in maaltijdboxen

Amazon stapt in de Verenigde Staten in de markt van maaltijdboxen. In Seattle is een proef gestart met de Amazon Meal Kits.

E-commerce

Deli Bom (Coca-Cola): ‘Beacontechniek werkt. Nu nog de apps voor retargeting’

Coca-Cola experimenteert er lustig op los met mobiele technologie. Om te kijken wat werkt, maar met name om uit te vinden wat daarnaast schaalbaar is. Dat vertelt Deli Blom, Senior Manager Digital Marketing, op Digital Marketing Live!. Die schaalbaarheid is zeker voor merken zonder eigen fysieke aanwezigheid – bijvoorbeeld met winkels – een dingetje.

Mobile

Alibaba integreert e-commerce in fysieke supermarkt

Alibaba opent onder zijn label Hema (echt waar) drie nieuwe supermarkten waarin big data, technologie en de mobiele app centraal staan in de shopping experience. Hieronder een gefilmde rondleiding. tali

Retail

Mogelijk hoorzitting over overname Whole Foods

Democraat David Cicilline, verbonden aan het antitrustpanel van het Amerikaanse Huis van Afgevaardigden, wil een hoorzitting over de aankoop van Whole Foods door Amazon. Cicilline vreest dat de overname van de retailer gevolgen kan hebben voor kleinere retailers.

E-commerce

SPAR steekt zijn webwinkels in het nieuw

Supermarktketen SPAR steekt zijn webwinkels in het nieuw waardoor het het voor klanten makkelijker moet worden om bij hun lokale Spar te bestellen.

E-commerce

PostNL bezorgt voortaan ook foodproducten in België

PostNL bezorgt voortaan ook foodproducten in België. Dit doet het bedrijf voor Belgische aanbieders van online foodproducten. Maar ook Nederlandse aanbieders krijgen hiermee toegang tot de Belgische markt.

Logistics

Endeit investeert in mobiele kassa Gastrofix

Samen met de Duitse Radeberger Group investeert Endeit vijftien miljoen euro in Gastrofix, ontwikkelaar van een cloudgebaseerd mobiel kassasysteem voor gastronomische bedrijven.

Retail

Infographic: de supermarkt van de toekomst

Afgelopen week vond het visionair symposium ‘Alle ingrediënten voor een beter leven. Voor iedereen’ plaats, waar Albert Heijn Nederland opriep mee te denken over de toekomst van food en retail en de rol van de supermarkt.

Food

McDonald’s gaat ook in België aan huis bezorgen

McDonald’s gaat ook in België aan huis bezorgen. Eerst is Brussel aan de beurt, daarna volgen diverse andere Vlaamse steden.

E-commerce

Jumbo-prooi Emté is praktisch digibeet

Jumbo steekt enorm veel geld in zijn digitalisering en online bezorging, maar overnameprooi Emté moet het wiel nog uitvinden.

Food

Beursdebuut Blue Apron al na enkele dagen flop

Maaltijdbezorger Blue Apron is nog maar enkele dagen aan de New York Stock Exchange genoteerd, en de koers is nu al in elkaar geklapt. Die eindigde woensdag op 9 dollar, onder de openingskoers van 10 dollar.

Food

Delivery Hero haalt 900 miljoen op met beursgang

De internationaal werkende maaltijdbezorger Delivery Hero haalt een kleine 900 miljoen euro op met een beursgang. De transactie waardeert de dochter van Rocket Internet op 4,4 miljard euro.

Food
Premium

‘Picnic heeft online marktaandeel van bijna 9 procent’

Voor het eerst komt websuper Picnic duidelijk naar voren in het onderzoek dat kennisplatform Supermarkt & Ruimte elk half jaar laat uitvoeren onder 1500 consumenten. Het jonge bedrijf heeft een online marktaandeel van bijna 9 procent.

E-commerce

Ekoplaza test online verkoop in Vlaanderen

De Nederlandse supermarktketen Ekoplaza is begonnen met online verkoop aan Belgische klanten. Hoewel het bedrijf in België geen fysieke vestigingen heeft, worden bestellingen gewoon aan huis geleverd.

E-commerce

Thuisbezorgd.nl gaat bezorgmarkt vergroenen

Thuisbezorgd.nl gaat extra investeren in elektrische vervoersmiddelen. Het streven is om binnen twee jaar minimaal de helft van alle maaltijden in Nederland groen te bezorgen, zo meldt het bedrijf. Het gaat daarmee om tientallen miljoenen bezorgingen per jaar.

E-commerce