Amazon nu ook in maaltijdboxen
Amazon stapt in de Verenigde Staten in de markt van maaltijdboxen. In Seattle is een proef gestart met de Amazon Meal Kits.
Amazon stapt in de Verenigde Staten in de markt van maaltijdboxen. In Seattle is een proef gestart met de Amazon Meal Kits.
Coca-Cola experimenteert er lustig op los met mobiele technologie. Om te kijken wat werkt, maar met name om uit te vinden wat daarnaast schaalbaar is. Dat vertelt Deli Blom, Senior Manager Digital Marketing, op Digital Marketing Live!. Die schaalbaarheid is zeker voor merken zonder eigen fysieke aanwezigheid – bijvoorbeeld met winkels – een dingetje.
Alibaba opent onder zijn label Hema (echt waar) drie nieuwe supermarkten waarin big data, technologie en de mobiele app centraal staan in de shopping experience. Hieronder een gefilmde rondleiding. tali
Democraat David Cicilline, verbonden aan het antitrustpanel van het Amerikaanse Huis van Afgevaardigden, wil een hoorzitting over de aankoop van Whole Foods door Amazon. Cicilline vreest dat de overname van de retailer gevolgen kan hebben voor kleinere retailers.
Supermarktketen SPAR steekt zijn webwinkels in het nieuw waardoor het het voor klanten makkelijker moet worden om bij hun lokale Spar te bestellen.
PostNL bezorgt voortaan ook foodproducten in België. Dit doet het bedrijf voor Belgische aanbieders van online foodproducten. Maar ook Nederlandse aanbieders krijgen hiermee toegang tot de Belgische markt.
Samen met de Duitse Radeberger Group investeert Endeit vijftien miljoen euro in Gastrofix, ontwikkelaar van een cloudgebaseerd mobiel kassasysteem voor gastronomische bedrijven.
Afgelopen week vond het visionair symposium ‘Alle ingrediënten voor een beter leven. Voor iedereen’ plaats, waar Albert Heijn Nederland opriep mee te denken over de toekomst van food en retail en de rol van de supermarkt.
McDonald’s gaat ook in België aan huis bezorgen. Eerst is Brussel aan de beurt, daarna volgen diverse andere Vlaamse steden.
Jumbo steekt enorm veel geld in zijn digitalisering en online bezorging, maar overnameprooi Emté moet het wiel nog uitvinden.
Maaltijdbezorger Blue Apron is nog maar enkele dagen aan de New York Stock Exchange genoteerd, en de koers is nu al in elkaar geklapt. Die eindigde woensdag op 9 dollar, onder de openingskoers van 10 dollar.
De internationaal werkende maaltijdbezorger Delivery Hero haalt een kleine 900 miljoen euro op met een beursgang. De transactie waardeert de dochter van Rocket Internet op 4,4 miljard euro.
Voor het eerst komt websuper Picnic duidelijk naar voren in het onderzoek dat kennisplatform Supermarkt & Ruimte elk half jaar laat uitvoeren onder 1500 consumenten. Het jonge bedrijf heeft een online marktaandeel van bijna 9 procent.
De Nederlandse supermarktketen Ekoplaza is begonnen met online verkoop aan Belgische klanten. Hoewel het bedrijf in België geen fysieke vestigingen heeft, worden bestellingen gewoon aan huis geleverd.
Thuisbezorgd.nl gaat extra investeren in elektrische vervoersmiddelen. Het streven is om binnen twee jaar minimaal de helft van alle maaltijden in Nederland groen te bezorgen, zo meldt het bedrijf. Het gaat daarmee om tientallen miljoenen bezorgingen per jaar.