77 miljoen dollar voor maaltijdbezorger Freshly
Voedingsgigant Nestlé leidt een financieringsronde voor maaltijdbezorger Freshly, die gespecialiseerd is in gezonde maaltijden. Er moet 77 miljoen dollar op tafel komen.
Voedingsgigant Nestlé leidt een financieringsronde voor maaltijdbezorger Freshly, die gespecialiseerd is in gezonde maaltijden. Er moet 77 miljoen dollar op tafel komen.
Een bistro in Cannes ontdekte het potentieel van mobile advertising toen een Zwitserse start-up kamp opzette ín het etablissement en met een campagne zakelijk publiek naar zijn tafeltjes lokte.
Analisten lijken het eens over de beweegredenen van Amazon om de duurzame supermarkt Whole Foods over te nemen voor bijna 14 miljard dollar. De Amerikaanse retailer is er tot nu toe niet in geslaagd om de boodschappenmarkt open te breken en heeft een versnelling nodig.
Amazon koopt het Amerikaanse supermarktbedrijf Whole Foods Market voor 42 dollar per aandeel, oftewel 13,7 miljard dollar. Het is daarmee een van de grootste overnames voor de retailer.
UberEATS is vanaf vandaag beschikbaar in Utrecht. Utrechters kunnen dagelijks tussen 11.00 uur en 23.00 uur kiezen uit honderden maaltijden van lokale restaurants in de UberEATS app.
Vanaf maandag 19 juni vinden zakelijke klanten op ah.nl ruim 250 nieuwe producten, waaronder portieverpakkingen, bulkverpakkingen en grootverpakkingen.
Picnic verwacht in de toekomst een groot deel van Nederland te kunnen bedienen, en niet alleen de grotere steden. Dat zegt medeoprichter Michiel Muller in het jongste nummer van Emerce.
Munchies, de label van VICE dat over eten gaat, stapt in Amerika in e-commerce. Meer specifiek: het gaat maaltijdkits verkopen om zelf een bijzonder ontbijt, lunch, diner of desert te fabriceren.
Delivery Hero kondigt plannen aan voor een beursgang. De maaltijdbezorger wil tot 450 miljoen euro groeigeld ophalen. Voor aandeelhouder Rocket Internet is het de eerste beursgang in zijn portefeuille.
De Amerikaanse maaltijdbezorger Blue Apron gaat naar de beurs. Dat bedrijf is nu nog voornamelijk actief in de grote steden, maar wil verder uitbreiden.
Online boodschappen behaalden in het eerste kwartaal van 2017 een omzetaandeel van 2,7 procent binnen de totaalomzet van de Nederlandse supermarkten. Bijna een op de zeven huishoudens koopt online bij de supermarkt en geeft van zijn totale supermarktbestedingen 15 procent online uit. Dat blijkt uit gegevens van GfK.
McDonald’s gaat voor de online bezorging in Nederland samenwerken met thuisbezorgketen UberEATS. Dat maakt het bedrijf donderdag bekend.
Het door een Nederlander geleide investeringsbedrijf Naspers uit Zuid-Afrika heeft opnieuw een maaltijdbezorger Swiggy ingelijfd. Eerder investeerde Naspers in onder meer het Braziliaanse iFood en het Mexicaanse SinDelantal.
Albert Heijn brengt op 26 juni een geheel vernieuwde Appie-app op de markt voor Android en iOS. Op korte termijn gaat deze ook auto boodschappenlijstjes samenstellen op basis van historische aankoopgegevens van klanten.
HelloFresh zou een tweede poging willen wagen om het bedrijf aan de beurs genoteerd te krijgen. Daartoe is een aantal zakenbanken gevraagd om het proces te begeleiden.