More stories

Body & Fit voor tientallen miljoenen euro’s verkocht

Het miljardenbedrijf Glanbia uit Ierland koopt Body & Fit uit Heerenveen voor vele tientallen miljoenen euro’s. De fabrikant koopt kennis en kunde om direct aan de eindconsument te verkopen. De Ieren investeren in het Friese bedrijf om versneld een netwerk van Europese webshops op te tuigen.

Food

Deliveroo van start in Breda

Deliveroo zet zijn expansie in Nederland voort met de opening van lokale bezorgactiviteiten in Breda. De tiende stad op deze markt, de tweede in zuid-Nederland.

Food

Kleding.nl expandeert naar 15 landen

Kleding.nl gaat net als in 2016 uitbreiden maar nieuwe landen. De kledingzoekmachine wil dit jaar in tien nieuwe landen starten.

Food

UberEATS bezorgt ontbijt in Londen

UberEATS, de maaltijdbezorgdienst van Uber, gaat in Londen ontbijten bezorgen. Voorlopig alleen in de binnenstad. Partners zijn PAUL, Coco di […]

Food

Fusie van Delhaize en Ahold in België hangt op verkoop filialen

De fusie van Delhaize en Ahold lijkt averij op te lopen nu acht Belgische winkels van Albert Heijn, waaronder die in Antwerpen en Lokeren, nog altijd niet zijn verkocht.

Food

Ahold Delhaize trekt zich terug uit Tmall van Alibaba, overweegt eigen marktplaats

Ahold trekt zich terug uit Tmall van Alibaba. Met het digitale filiaal dat ruim een jaar heeft bestaan is wel voldoende ervaring opgedaan, zegt Hanneke Faber, Chief E-commerce & Innovation Officer Ahold Delhaize, in het nieuwe nummer van Emerce Magazine.

Food

foodora vernieuwt zakelijk platform

De fietsbezorgservice foodora zag het aantal zakelijke klanten in 2016 groeien van nul naar meer dan honderd. Om deze groeiende vraag tegemoet te komen, lanceert het bedrijf een vernieuwd zakelijk platform waarbij bestellingen live kunnen worden gevolgd.

Food

Online omzet Ahold Delhaize 2,3 miljard euro voor 2016

De online netto-omzet van retailer Ahold Delhaize is afgelopen kwartaal met 27.9 procent gestegen en groeide naar 2,3 miljard euro voor heel 2016. Dat blijkt uit een tussentijds handelsbericht.

Food

Toposophy: ‘Volgende disruptie in travel is food’

Na taxivervoer en accommodaties staat de volgende uitwas van de deeleconomie met impact op reizen voor de deur: food. Dit stelde Peter Jordan, senior tourism analyst bij Toposophy tijdens de Vakantiebeurs in Utrecht.

Travel

Roy van Keulen directeur e-commerce bij Jumbo

Roy van Keulen wordt directeur e-commerce bij Jumbo. Hij volgt Roland van den Berg op, die in dienst treedt bij A.S. Watson Health and Beauty Benelux.

Food

Transformatie Deli XL: hoe online nu 95 procent van de omzet genereert

Afgelopen oktober won Anouk Beeren namens Deli XL de Digital Transformers Award. In krap zes jaar tijd heeft de manager E-commerce & merchandising er met een transformatie voor gezorgd dat het online verkoopkanaal nu 95 procent van de bedrijfsomzet genereert. Maar “het begint het nu pas”. Hoe heeft ze dat aangepakt en wat is nu de volgende stap?

Strategy

Aantal bezorgingen Takeaway groeit 46 procent

Takeaway.com heeft vorig jaar 46 procent meer bestellingen voor maaltijden ontvangen dan in 2015. Dat maakte het moederbedrijf van Thuisbezorgd.nl donderdag bekend.

Food

Online restaurantgids IENS verwijt Koninklijke Horeca Nederland stemmingmakerij

Online restaurantgids IENS overweegt juridische stappen tegen horecaorganisatie KHN wegens ‘stemmingmakeríj’. Boekingssites rekenen te hoge bemiddelingskosten, vertelde Koninklijke Horeca Nederland aan de vooravond van de Horecava in Amsterdam. Met name marktleider IENS kreeg weer een lading kritiek over zich heen.

Food

Ekoplaza lanceert app met ingrediëntenscanner

Ekoplaza lanceert een app met een ingrediëntenscanner, zo meldt Distrifood. Met die scanner kan de klant in alle supermarkten in Nederland producten scannen op verborgen E-nummers en plastics.

Food

Forse groei voor foodora in Nederland

De van oorsprong Duitse fietsbezorgdienst foodora maakte in 2016 naar eigen zeggen een omzetgroei door van 982 procent in Nederland. Ook werd het bereik vergroot met zes nieuwe steden. Daardoor steeg naar aanleiding het aantal bestellingen en het aantal aangesloten restaurants.

Food