More stories

Websuper Picnic verdubbelt ook in Utrecht de capaciteit

Online supermarkt Picnic verdubbelt de capaciteit en zal vanaf deze week elke dag aan de deur komen in Utrecht en Maarssen. Dat meldt het bedrijf vanochtend in een persbericht.

Food

Beef&Steak start met levering via PostNL foodnetwerk

Online slagerij Beef&Steak gaat zijn vleesproducten landelijk leveren via het zogenoemde foodnetwerk van PostNL. De producten worden bewaard in een door Universiteit van Wageningen ontwikkelde koelbox.

Logistics

‘Amazon wil kleine supermarkten openen’

Amazon wil kleine supermarkten openen, zo meldt The Wall Street Journal op basis van ingewijden. Alleen klanten van bezorgdienst Amazon Fresh kunnen daar komen.

Food

Schippers laat ‘voedings-app’ ontwikkelen

Minister Edith Schippers van Volksgezondheid, Welzijn en Sport laat een app ontwikkelen die consumenten de juiste informatie biedt over de samenstelling en de voedingswaarde van producten.

Food

Eén op de tien vrouwen leest foodblogs

Inspiratie opdoen voor nieuwe recepten via online kanalen is in opkomst. Vooral bij vrouwen zijn foodblogs en -vlogs populair aan het worden, zo blijkt uit de Smart Food Monitor, een marktonderzoek van Multiscope onder 7.000 Nederlanders.

Food

Online super FreshDirect haalt 189 miljoen dollar op

De Amerikaanse online grootgrutter FreshDirect heeft 189 miljoen dollar gekregen van private investeerders. Dat is twee keer het bedrag dat het bedrijf sinds de oprichting heeft opgehaald.

Food

‘Takeaway.com stelt openingskoers bij’

Takeaway.com, het moederbedrijf van Thuisbezorgd.nl, gaat vrijdag naar de beurs voor een prijs tussen de 21,50 en 23 euro per aandeel. Dat schrijft Bloomberg woensdag.

Food

Aanhuisgebracht.nl gaat online boodschappen voor verswinkels bezorgen

Aanhuisgebracht.nl heeft een landelijk online platform ontwikkeld, waar de consumenten gemakkelijk boodschappen kunnen bestellen bij de aangesloten speciaalzaken.

Food

Jumbo zet Max Verstappen in voor marketing thuisbezorgen, Picnic slaat terug

Supermarkt Jumbo is dinsdag begonnen met de nieuwe tv campagne Snel besteld, Snel thuisbezorgd. Daarin speelt Max Verstappen de boodschappen aan huis. Picnic reageert met een eigen video.

Food

UberEATS gaat vanaf donderdag in Amsterdam bezorgen

UberEATS, de bezorgdienst van Uber, gaat donderdag in Nederland van start met on-demand maaltijdbezorging. Via de speciale UberEATS app kunnen inwoners van Amsterdam dagelijks tussen 11.00 uur ’s ochtends en 23.00 uur ’s avonds maaltijden bestellen.

Food

Deliveroo start zakelijke bezorgdienst

Maaltijdbezorger Deliveroo begint een zakelijke dienst Deliveroo for Business. Daarbij kunnen werknemers van bedrijven maaltijden bestellen.

Food

E-commercedirecteur Roland van den Berg vertrokken bij Jumbo

Roland van den Berg is afgelopen zomer met stille trom vertrokken als e-commercedirecteur bij Jumbo. Dat blijkt uit navraag van Distrifood.

Food

Jumbo vernieuwt mobiele app

Jumbo heeft zijn mobiele app vernieuwd. Zo is de app nu uitgerust met een geoptimaliseerde scanfunctie waarmee producten in de koelkast al te scannen zijn en direct in het digitale winkelmandje geplaatst kunnen worden.

Food

Markt voor online boodschappen VS trekt flink aan

De markt voor online boodschappen in de VSD trekt dit jaar flink aan. Volgens Morgan Stanley moet rekening worden gehouden met een stijging van 157 procent.

Food

Omzet online supermarkt groeit met 30 procent

De omzet van online supermarkten in Nederland stijgt volgend jaar met dertig procent. Ruim één op de zes Nederlanders bestelt in 2017 bij de online supermarkt. Dat blijkt uit de Smart Food Monitor, een marktonderzoek van Multiscope onder 7.000 Nederlanders.

Food