More stories

DPD Pakketservice lanceert internationaal netwerk van afhaalpunten

DPD Pakketservice is begonnen met een gefaseerde uitrol van een nationaal en grensoverschrijdend netwerk van ParcelShops waarmee het verzenden en ophalen van pakketten nog makkelijker moet gaan worden. DPD is naar eigen zeggen de eerste op de Nederlandse markt die een geïntegreerd multi-country netwerk aanbiedt. Het bedrijf start met ruim 1.000 ParcelShops in de Benelux.

Fulfillment

Wehkamp bouwt voor 100 miljoen euro geautomatiseerd distributiecentrum

Online warenhuis wehkamp.nl gaat in Zwolle het grootste geautomatiseerde distributiecentrum voor online retail ter wereld bouwen. Daarmee krijgt Nederland – naast Schiphol, Aalsmeer en Rotterdam – ook in Zwolle een logistiek centrum van wereldformaat, aldus de retailer. De investering bedraagt meer dan 100 miljoen euro. De bouw start dit najaar.

Fulfillment

‘Eindelijk transparantie in fulfillmenttarieven’

E-Ways Fulfilment Center, met als grote klanten ECI, Free Record Shop en Telegraaf, heeft als eerste in de markt besloten om met alles-in-één-pakkettarieven te komen om zo duidelijkheid te verschaffen in het ‘woud van onduidelijke en moeilijk vergelijkbare fulfilmentoffertes’. Drie vragen aan directeur Koos van Santen.

Fulfillment

Uitbesteding aan e-fulfillment-bedrijven neemt toe

E-Fulfilment-bedrijven werpen zich op om het groeiend aantal webwinkeliers te ontzorgen, niet alleen op logistiek terrein met opslag- en transportactiviteiten, maar ook met aanvullende diensten, van inhouse klantenservice tot het verzorgen van de financiële administratie van de webwinkel en meer innovatieve diensten. De verwachting is dat outsourcing van e-fulfilment een hoge vlucht zal nemen. Een marktoverzicht aan de vooravond van E-Fulfillment Expo 2013 in Utrecht.

Fulfillment

Walmart vs Amazon: ship-from-store vs distributiecentra

Amazon en het Amerikaanse warenhuis Walmart zijn in een hevig gevecht verwikkeld om de digitale consument. Waar Amazon het ene fullfillment center na het andere uit de grond stampt, probeert Walmart het slimmer op te lossen. Die gebruikt zijn eigen winkels voor opslag en distributie.

Fulfillment

Hoe e-fulfillment de retail overbodig maakt

Het hele retail-landschap is sterk aan het veranderen. Retail wordt e-tail, waardoor andere afzetkanalen worden ontgonnen. Er ontstaan nieuwe logistieke mogelijkheden die de marketing van een product in een ander daglicht stellen. Wanneer de logistiek de marketing omarmt, kan de retail haar huidige functie verliezen.

Fulfillment

Online retail kan en moet nog groener

Online retail is in principe groener dan traditionele retail, maar er kan nog veel verbeterd worden. Zo blijken verpakkingen nog altijd zwaar op de CO2 voetafdruk van online retailers te drukken. Om dat in te halen zouden klanten minstens 25 artikelen tegelijk moeten bestellen, zodat uitstootgassen beperkt kunnen blijven.

Fulfillment

Infographic: het proces achter same-day delivery

Dezelfde dag bezorgen, dat lijkt toch echt de toekomst te gaan worden. In de VS werken uiteenlopende merken aan die formule, waaronder de warenhuizen Nordstrom en Walmart, maar ook Net-A-Porter en Sport Chalet. Ook zijn er inmiddels al aardig wat diensten op dit gebied bijgekomen, zoals Postmates en Google Shopping Express. Shop.org brengt in kaart hoe snelle bezorging in zijn werk gaat.

Fulfillment

Sanoma lanceert mannelijke versie Fashionchick, MenToday.nl

Webwinkel MenToday is vandaag live gegaan als mannelijke tegenhanger van Fashionchick, wiens moederbedrijf onlangs volledig in handen kwam van uitgeverij Sanoma.

Fulfillment

Niet alleen halen, maar ook brengen bij Superdirect.com

Aanstaande zaterdag gaat de online supermarkt Superdirect.com van start. Via het web bestel je er boodschappen, bij een pickup point haal ze op. Door een nieuwe samenwerking met DPD kunnen er ook pakketjes worden afgeleverd voor verzending.

E-commerce

Klant wil bezorging liever overmorgen dan morgen

Vandaag besteld, morgen in huis. Het is de bekende mantra van tal van webshops, maar klanten willen hun bestelling helemaal niet per definitie morgen in huis. Uit onderzoek van PostNL, gebaseerd op cijfers van MijnPakket, blijkt dat consumenten liever zelf bepalen wanneer en waar hun online bestelling wordt bezorgd.

Fulfillment

Infographic: 15 tips voor orderverwerking

Orderverwerking is meer dan spullen in een doosje stoppen. Het gaat om het inlossen van mij de klant gewekte verwachtingen. Of nog beter: loyaliteit kweken bij diezelfde klanten. Fifth Gear heeft 15 tips voor webondernemers: van inpakken tot bezorgen.

Fulfillment

De fysieke winkel als logistiek knooppunt

Retailers moeten hun verkooppunten meer inzetten als logistiek knooppunt in hun e-fulfillment. Dit biedt voordelen voor zowel de retailer als de consument. Consumenten switchen bij het doen van aankopen volop tussen online en fysieke winkels, terwijl de meeste retailers online nog steeds als apart verkoopkanaal beschouwen.

Fulfillment

Onderzoek: verdubbeling internetshoppers die orders afhalen

Online shoppers bij supermarkten halen hun bestellingen in 2013 twee keer vaker op in de winkel, ten nadelen van thuisbezorgen. Een scan van Deloitte laat ook zien dat de gemiddelde orderwaarde omhoog gaat, al meer dan honderd euro per bestelling.

E-commerce

IT levert binnen e-commerce het goud van de toekomst

Waren het in het begin vooral boeken en CD’s die online werden besteld nu is inmiddels de sky the limit. Je kunt het zo gek niet bedenken of het ligt in de warehouses: Hondenhokken, glijbanen en pallets met latex. Niets is er meer dat er niet online besteld kan worden. Dat vraagt om een nieuwe aanpak binnen de fulfillment achter webwinkels.

Fulfillment