l’Oreal met mobiele pukkelspotter
Een app die met patroonherkenning puistjes, pukkels en andere oneffenheden aangeeft. Dat is wat l’Oreal aanbiedt, natuurlijk met bijbehorend advies voor verzorgende middelen.
Binnen Health vind je nieuws, achtergrondverhalen, cases, best practices en interviews op het gebied van gezondheidszorg. Healthcare is het gebruik van nieuwe informatie- en communicatietechnologieën, en met name internettechnologie, om gezondheid en gezondheidszorg te ondersteunen of te verbeteren. Heb je kennis te delen? Experts kunnen een bijdrage leveren aan dit Topic. Mail naar experts@emerce.nl.
Een app die met patroonherkenning puistjes, pukkels en andere oneffenheden aangeeft. Dat is wat l’Oreal aanbiedt, natuurlijk met bijbehorend advies voor verzorgende middelen.
Van de volwassen Nederlanders heeft 22 procent in 2018 via internet een herhaalrecept aangevraagd bij de huisarts. Het maken van een afspraak online doet iets meer dan 1 op de 10 volwassenen. Dat blijkt uit het onderzoek Belevingen van het CBS.
De Belgisch-Limburgse start-up Sneezz wil allergielijders helpen bij hun ongemak. Met sensortechnologie kan een app in real time pollen analyseren.
Dit jaar waren design en tech ethics goed vertegenwoordigd op SxSW. Het bewust omgaan met, en verantwoordelijkheid voelen voor data en content, werd besproken. Nadat thema’s als duurzaamheid en het klimaat in voorgaande jaren ruimschoots werden behandeld, is nu het sociale bewustzijn aan de beurt. En de paradox van de zorg van de toekomst, wat is dat?
De VVD wil dat er een online bibliotheek komt van gezondheidsapps met een goedkeurend vinkje. Kamerlid Hayke Veldman vindt het belangrijk dat aantoonbaar goede informatie beschikbaar is over een verstandige leefstijl. Dat zegt hij tegen het AD.
D66 en de SP willen uitleg van het kabinet over de verplaatsing van patiëntgegevens van honderdduizenden Nederlanders naar de cloud van Google, zo blijkt uit onderzoek van het AD.
Hoe groot is de kans dat je gevoelig bent voor gluten? Ben je drager van het obesitasgen? En in hoeverre ben je meer duurloper of sprinter? Veel mensen zijn er nieuwsgierig naar. Wetenschappers ontdekken steeds meer verbanden tussen genetische aanleg en bepaalde eigenschappen. Door het DNA te analyseren kun je achterhalen wat voor jou specifiek wel of geen goede voeding is of welke sport het best bij je past. Maar voor wie gezonder wil leven, zit de grootste winst nog altijd in een verandering van leefstijl, ongeacht je genenpakket.
Minister Bruno Bruins (Medische Zorg) heeft een regeling aangekondigd, waarmee het voor iedere Nederlander mogelijk wordt om de komende jaren kosteloos gebruik te maken van een digitale persoonlijke gezondheidsomgeving. Hiermee kun je als patiënt zelf bepalen of en met welke zorgverleners je jouw medische gegevens deelt.
Welk medicijn een dokter voorschrijft wordt onder meer bepaald door medisch onderzoek. ‘Wij faciliteren elke medische onderzoeker in de wereld om hele hoge kwaliteit data te verzamelen die ze dan kunnen analyseren en daar dan een paper over kunnen schrijven. Dat leidt dan uiteindelijk tot de richtlijn van de huisarts, zodat patiënten de juiste behandeling krijgen. Wij zijn één van de weinige systemen in de wereld die professionele kwaliteit bieden tegen een betaalbare prijs”, aldus Derk Arts oprichter en CEO van Castor EDC bij Top Names.
Het concept van Basic-Fit lijkt bedrieglijk eenvoudig: digitaliseer zoveel mogelijk processen en diensten zodat je de kosten laag en de klanttevredenheid hoog houdt. Daarachter schuilt bijna een technologiebedrijf dat leden hyperefficiënt bedient.
Rabo Ventures, het investeringsinitiatief van Rabobank, investeert in de medische Artificial Intelligence (AI) start-up Aidence. Het Nederlandse bedrijf probeert medische diagnostiek te verbeteren aan de hand van Deep Learning.
Lenzenfabrikant Essilor bevestigt dat het de Europees werkende brillenwinkel Brille24 wil kopen. Tegelijkertijd maakt het concern bekend een online partij […]
Een product van duizenden euro’s dat vanaf een plaatje eenmalig wordt gekocht – dat is de unieke marketingfunnel waar Otolift mee te maken heeft. “Zodra iemand in de markt is voor een traplift, moeten wij er zijn, anders is onze kans voorgoed verkeken,” zeggen Boy Stoops en Jeroen Wolf van Otolift.
Lenzenfabrikant Essilor staat op het punt om webshop Brille24 te kopen van Nucom Group, de venturetak van het Europese mediabedrijf ProSiebenSat.1.
Met bijna 71 duizend artsen in Nederland is het voor de farmaceutische industrie ondoenlijk iedereen persoonlijk te spreken en informeren over behandelopties en geneesmiddelen. De digitalisering die zich binnen de gezondheidszorg heeft ingezet, druppelt daarom ook door in de ‘farma’. Welke ontwikkelingen zijn hierin te zien?