Drie missers die zorgen dat klanten overstappen van verzekeraar
Er is tegenwoordig heel veel aandacht voor het optimaliseren van de klantreis en digitale processen. Toch maken verzekeraars hier nog ‘missers’ in.
Binnen Health vind je nieuws, achtergrondverhalen, cases, best practices en interviews op het gebied van gezondheidszorg. Healthcare is het gebruik van nieuwe informatie- en communicatietechnologieën, en met name internettechnologie, om gezondheid en gezondheidszorg te ondersteunen of te verbeteren. Heb je kennis te delen? Experts kunnen een bijdrage leveren aan dit Topic. Mail naar experts@emerce.nl.
Er is tegenwoordig heel veel aandacht voor het optimaliseren van de klantreis en digitale processen. Toch maken verzekeraars hier nog ‘missers’ in.
“Ouderen worden onterecht genegeerd door ontwikkelaars van technologie. Voice is daar de brug voor.“ Dat was het uitgangspunt voor het starten van Project Zilver.
Deloitte verwacht voor de markt van Internet of Medical Things (IoMT) een groei van 37 miljard euro in 2017 naar 133 miljard euro in 2022.
Ondanks interessante pilot-projecten die er in de praktijk plaatsvinden heeft de toepassing van AI in health nog geen vlucht genomen.
Bijna vijftig procent van de Nederlanders staat positief tegenover digitale huisartsenzorg. Mensen zien digitalisering niet alleen als een waardevolle aanvulling op de huidige zorg, maar ook als een oplossing voor het groeiend tekort aan huisartsen, zo blijkt uit een peiling van Kantar, uitgevoerd in opdracht van zorgverzekeraar CZ.
Slimme communicatietechnologie betekent in ziekenhuizen vaak: met dezelfde (krappe) bezetting nóg meer patiënten kunnen verzorgen.
De zorg blijkt vaak achter te lopen qua gebruiksvriendelijkheid, voor patiënten én voor zorgmedewerkers. Terwijl het simpel beter kan.
De Nationale DenkTank was dit jaar bij Emerce Health aanwezig waar verschillende sprekers spraken over de nieuwste zorgtechnologieën en hun impact.
In navolging van België worden ook in Nederland drones ingezet voor medische toepassingen. Donderdag is in Rotterdam de kick-off van het samenwerkingsverband Medical Drone Service.
Goedbedoelde innovaties in de zorg hebben vaak niet het beoogde effect. Sterker nog, ehealth-projecten hebben vaak negatieve bijeffecten. Vier inzichten uit de ontwerppraktijk.
Binnen veel zorgorganisatie is innoverend denken en doen nog niet de standaard. Digitale innovaties zijn onmisbaar binnen de health-sector om de zorg beter en goedkoper te maken. Het tempo waarin dit op dit moment gebeurt is traag te noemen. Dit terwijl er een keiharde noodzaak is ontstaan om zorg toekomstbestendiger te maken. Verwijzers, patiënten, leveranciers, directeuren en projectmanagers; ze hebben allemaal een mening. Wat vaak voor grote vertraging zorgt. Is dit meteen de kern van het probleem? Is innoveren in de zorg altijd complex? Of kan het ook anders, simpeler?
Zorgrobots, kunstmatige intelligentie, drones en VR toepassingen, als je de media mag geloven is de toekomst in de zorg vandaag echt begonnen. Maar de werkelijkheid is anders. Edwin Kroeze van Liferay temperde gisteren op Emerce Health het enthousiasme met een nuchtere anekdote: zijn zieke vader moet nog gewoon stapels papieren formulieren invullen.
Het menselijk lichaam is ontzettend complex. Tien biljoen cellen, aangestuurd door een genoom van drie miljard letters, vele honderden ingewikkelde processen en een brein dat we nog maar voor een heel klein deel begrijpen.
Wanneer het over cybersecurity gaat, is de zorg nogal eens het haasje. Apparatuur die verbonden is met een ziekenhuisnetwerk is eenvoudig te hacken, met grote gevolgen.
Een slimme wc die je adviseert wat je moet eten. Zet hem neer op Lowlands en je hebt gegarandeerd aandacht. Voor Rabobank was het een test met een knipoog, maar ook met een serieus doel.