More stories

SocialBrands start marktplaats voor influencers

Social Brands start een voor iedereen toegankelijke database met informatie over influencers, oftewel invloedrijke vloggers en bloggers. Marketeers, influencers en infuencerbureaus kunnen via het platform met elkaar in contact komen en zonder kosten alle relevante cijfers zoals bereik en engagement direct inzien.

Influencer marketing

Divimove opent kantoor in Amsterdam

Videonetwerk Divimove opent een kantoor in Amsterdam om de lokale markt, zowel adverteerders als Youtubers, beter te kunnen bedienen.

Influencer marketing

Infographic: To Skip or Not to Skip

Influencers worden steeds belangrijker voor online marketing, zo blijkt uit een studie van MediaScience onder 14 tot 24 jarigen. Vlogs worden bijvoorbeeld niet overgeslagen, zoals online reclame, en bovenal wordt de inhoud flink gedeeld, zelfs in veertig procent van de onderzochte gevallen. Ter vergelijking: 85 procent van de preroll advertenties wordt volgens dit onderzoek niet uitgekeken.

Influencer marketing

Hillenaar start bureau voor ‘nano en micro influencers’

Hillenaar, beter bekend als aanbieder van out-of-home media, lanceert een nieuw influencer bureau genaamd Social Friendz. Het full service influencer agency zich richt naar eigen zeggen vooral op nano en micro influencers.

Marketing

Bestemmingen vermarkten: Digital Tourism Think Tank geeft tips

De content van Tourism Ireland is zo goed dat zij hun advertentiebudget aanzienlijk hebben kunnen verlagen. Potentiële bezoekers komen via social media namelijk toch wel in aanraking met de boodschap van het Iers Verkeersbureau. Hoe kun je als destination management company voor dergelijke betrokkenheid zorgen?

Marketing

Vijf evaluatiecriteria voor social media influencers

Sinds de opkomst van digitale media zijn de grenzen tussen public relations en marketing aan het vervagen. De meest in het oog springende illustratie hiervan is het fenomeen influencer marketing. Dit eBook heeft als doel om inzicht te geven in de vijf belangrijkste selectiecriteria voor social media influencers.

Influencer marketing

Het einde van mediawaarde als maatstaf voor de ROI binnen PR

Het is in praktijk gebleken dat het lastig is om de ROI van public relations (PR) te meten. De discussie over het gebruik van mediawaarde als belangrijkste maatstaf voor het kwantificeren van het succes van PR wordt steeds heftiger. In dit eBook wordt de context achter deze discussie geschetst en worden een aantal handvatten aangereikt hoe je de ROI van PR op de moderne manier kan berekenen en welke maatstaven relevant zijn.

Communicatie

Trends in travel: Expedia, Grieks Verkeersbureau, Neckermann en Sunny Cars over 2018

Wat staat er in 2018 op de agenda van de Nederlandse reisbranche? We vroegen het aan vier bedrijven die zijn vertegenwoordigd in de Advisory Board van TravConnect. Influencer marketing en nieuwe regelgeving staan hoog op hun lijstje van aandachtspunten.

Travel

Neckermann Reizen lanceert inspiratieplatform

Volgens Neckermann Reizen zijn influencers een belangrijke bron van informatie voor consumenten die op zoek zijn naar een vakantiebestemming. De touroperator heeft daarom het inspiratieplatform Neckermann.nl/jegaat gelanceerd.

Influencer marketing

Neuromarketing: willen mannen harde of zachte cadeaus?

Veel mensen denken altijd dat ze controle over zichzelf hebben en goed weten hoe het reilt en zeilt in hun brein, maar is dit wel echt zo? Sinds de opkomst van nieuwe technologie vragen we ons steeds vakeraf, of wat we denken wel echt is wat we ook doen. Accessoirewinkel Trendhim weet dankzij de breinscanner welke cadeaus mannen écht willen.

Marketing

Influencerplatform Join haalt geld op voor Europese expansie

Het influencer-marketingplatform Join heeft een niet nader genoemde investering opgehaald bij Airbridge Equity Partners. Daarmee wil het platform verder uitbreiden op de Europese markt.

Influencer marketing

Alibaba brengt kunstmatige intelligentie naar fysieke modewinkels

De Chinese techreus Alibaba experimenteert in dertien fysieke modewinkels met zijn zelfontwikkelde FashionAI. Deze technologie geeft de shopper in de paskamer, via projecties op de spiegel, kledingadviezen.

Customer Experience

Wat we kunnen leren van social influencers

Wat hebben zij dat wij niet hebben? Geef toe: wie van ons heeft zich nooit die vraag gesteld bij een bezoek aan de populairste kanalen van social influencers op YouTube of Instagram? Als we de succesvolste social influencers bekijken, valt op dat ze een aantal fascinerende kenmerken gemeen hebben. We hebben het dan niet over de enorme aantallen volgers en de hoge interactiepercentages. Om dit soort succes te bereiken, heb je naast doorzettingsvermogen en talent nog veel meer nodig.

Influencer marketing

Influencer marketing: tips voor reisorganisaties

De reisbranche mag op een warme belangstelling van influencers rekenen – er zijn genoeg mogelijkheden voor het creëren van mooie content. Maar wat is de zakelijke waarde van werken met influencers? En hoe haal je het maximale uit je budget?

Influencer marketing

Adfactor: Meer video, meer first party data

Met zijn investering in Adfactor krijgt RTL Nederland eigendom over de drie grootste groeigebieden in online reclame: video, social en native. Adfactor bouwt aan een vierde groeipoot: een bestand met consumentendata.

Marketing