More stories

Management koopt influencer agency IMA terug van investeerders

IMA, gespecialiseerd in influencer marketing, komt volledig in handen van het management en Karmijn Kapitaal. Twee van de oprichters, Maddie Raedts en Emilie Tabor, hebben samen met managing director Anneke Schogt het initiatief genomen het huidige aandeel uit te breiden door de overige aandeelhouders uit te kopen.

Marketing

Column: Get me Roger Stone

Netflix heeft er weer een pareltje bij: Get Me Roger Stone. De documentaire volgt dirty trickster Roger Stone, de man die al in 1988 het idee opperde om Trump als presidentskandidaat naar voren te schuiven. En vandaag de dag een van zijn belangrijkste adviseurs is.

Influencer marketing

Tradedoubler via overname in influencermarketing

Tradedoubler koopt het eveneens Zweedse Metapic om nieuwe vaardigheden in huis te krijgen: influencermarketing. De nieuwe loot is actief in Scandinavië, maar wil zijn diensten uitrollen naar naar andere Europese markten.

Influencer marketing

Lavida Travel boort nieuwe doelgroep aan via influencer Mohsin

Travel influencer Mohsin Amdaouech is van start gegaan met een boekbare website, www.nietnadenkengewoondoen.nl. Reisbureau Lavida Travel zorgt voor de fulfilment. “Voor ons is dit een interessante manier om nieuwe doelgroepen aan te spreken.”

Influencer marketing

Awin neemt strategisch belang in Tailify

Het Europese affiliatemarketingnetwerk Awin, voorheen Zanox, neemt een strategisch belang in
het influencermarketingplatform Tailify uit Londen.

Influencer marketing

‘Ik wil het persoonlijke terugbrengen in media’

Een nieuw online mediaplatform brengt de allergrootste sterren uit de wereld bijeen om, tegen betaling, persoonlijke videoboodschappen naar hun fans te sturen. Eugene Hendrikx verliet Divimove om Fantube te bouwen.

Video

Bloggershuizen: creatieve contentmarketing in de reisbranche

De reisbranche zet zichzelf steeds meer op de kaart met ‘bloggershuizen’. Het idee: bloggers betrekken in groepsverband tijdelijk een accommodatie en delen de opgedane ervaringen in hun kanalen. Is het opzetten van een bloggershuis de ultieme marketing tool voor travelmerken en -bestemmingen? Hoe zagen andere bloggershuizen er conceptueel uit en wat leverde het op? Ik dook erin en formuleer succesfactoren en tips voor (travel) merken) en bestemmingen die zelf een bloggershuis willen opzetten.

Travel

‘Dit maakt performance interessant voor native en brands’

Performancenetwerk TradeTracker brengt een systeem dat uitgevers anders, ‘eerlijker’ beloont dan nu. Met ‘Real Attribution’ kan iedereen die bijdroeg aan een conversie daar een vergoeding voor krijgen. “Performance is in een keer interessant voor native advertising, storytelling en merkadverteerders”, aldus directeur Bas Dokter.

Attributie

3sixtyfive: influencer marketing met Snapchat Spectacles

John Meulemans van 3sixtyfive vertelt hoe zijn bedrijf voor Toyota de Snapchat Spectacles inzette: “Vier influencers vlogen naar London om […]

Influencer marketing

Zo zet kinderwagenmerk Joolz micro influencers succesvol in

Het kinderwagenmerk Joolz richt zich op zwangere vrouwen en moeders met jonge kinderen. Eva Piers legt uit hoe ze influencer marketing inzetten: “We zoeken niet op bereik maar op een exacte fit met onze doelgroep. De influencers vinden ons, niet andersom.”

Influencer marketing

Arjen Lubach en Tim Hofman grootste kanshebbers Beste Social Awards

Arjen Lubach (genomineerd voor Beste Video, Beste Inhaker, Beste BN’er) en Tim Hofman (genomineerd voor Beste YouTuber, Beste Snapchatter, Beste BN’er) zijn met drie nominaties op zak de grootste kanshebbers van de vierde editie van De Beste Social Awards, de prijzen voor de meest creatieve uitingen op social media.

Influencer marketing

XITE bouwt voort op crossmediale festivalcampagne

Na de zoektocht naar een nieuwe vlogger in 2016 is jongerenzender XITE druk bezig met het opzetten van een nieuwe spraakmakende campagne voor het komende festivalseizoen. Manon Fennis vertelt tijdens The Social Conference 2017 over de plannen.

Influencer marketing

Tommy Hilfiger publiceert Europese mobiele app

Tommy Hilfiger heeft in zeventien Europese landen een mobiele app uitgebracht met daarin shoppable Instagram-foto’s, onder meer van de voorjaarscollectie het modemerk met topmodel Gigi Hadid ontwikkelde.

Fashion

Amerikaanse toezichthouder waarschuwt influencers

De Amerikaanse telecom- en mediatoezichthouder FTC heeft tientallen influencers per brief een waarschuwing gestuurd. De veelgebruikers van YouTube, Snapchat en […]

Influencer marketing

Case Toyota: Snapchat Spectacles voor sexappeal

Toyota vroeg Influencer Laura Ponticorvo met de Snapchat Spectacles naar de exclusieve lancering van het nieuwste model te gaan. Om zo als automerk toegang te krijgen tot jongeren op nieuwe domeinen.

Campagnes