Influencer marketing: the new affiliate game
Wat hebben influencers met affiliate marketing te maken? Het is the next big thing in influencer marketing.
Wat hebben influencers met affiliate marketing te maken? Het is the next big thing in influencer marketing.
Zeker vijftig procent van de influencers maakt content voor merken en 79 procent is van plan om dat nog vaker te doen, volgens cijfers van Mavrck. Die daarnaast zegt dat influencers het niet alleen maar om het geld doen, al is dat meegenomen. Het merendeel is wel geïnteresseerd in gratis producten of diensten. AdWeek verzamelde enkele interessante weetjes, zoals dat 95 procent van de influencers vrouw zijn.
Pelle Bosma volgde in de jaren negentig de opleiding Kunst & Techniek aan De HKU. Na een aantal jaren een design bureau gerund te hebben startte hij in 2004 FreshCotton. Zijn rol als ondernemer is in de jaren gegroeid van t-shirt-designer via website-designer naar e-commercemanager. Met het laatste jaar de focus op online marketing. Een ondernemer die succesvol is door vanuit passie te werken. En met grote plannen. Zeker ook voor de twee eigen labels: Quality Blanks en FreshCotton. Hij denkt aan een eigen winkel en internationalisering, en op 26 juni is hij een van de sprekers op Emerce Fashion.
Dept gaat samenwerken met influencers voor Signify, het voormalige Philips Lighting. Vijfentwintig zogenoemde brand ambassadors uit Nederland en België gaan content creëren om hun volgers te inspireren op het gebied van licht.
Transavia doet de affiliatie marketing sinds 1 juni jl. niet langer in-house. In plaats daarvan gaat de luchtvaartmaatschappij werken met het open managed platform van TradeTracker, dat is gekozen na een uitgebreid pitch-traject.
De oprichters van Dashmote hebben een meerderheidsbelang genomen in The Influencers Movement (TIM), het grootste online platform voor influencer marketing in Nederland.
Influencermarketing kent een vertrouwenscrisis. Toch zijn berichten over de daling van de trend sterk overdreven. De opkomst van nieuwe datagebaseerde technologie zal de manier waarop merken beïnvloeders vinden en mee onderhandelen, volledig transformeren. Komt het tot een influencer-revolutie?
Showpad-oprichters Pieterjan Bouten en Louis Jonckheere stoppen 600.000 euro in het Gentse Influo. Het technologiebedrijf, dat zich focust op influencer marketing, wil dat kapitaal inzetten voor een snelle internationale expansie.
Er is een constante ophef over de algoritmes van bekende socialmediakanalen als Instagram en Facebook en over de creatieve vrijheid van influencers. Facebook maakt het sinds begin januari moeilijker voor bedrijven om gezien te worden. Hoe garandeer je het succes van je influencer campagnes en hoe maak je de juiste selectie tussen het grote aantal influencers?
Zo begon Bas Weiler, Head of affiliate Europe bij Adidas, zijn keynote bij de Affiliateblogger Sessions. Om affiliate marketing ook daadwerkelijk de grootste traffic driver te laten worden, moet er wel een hoop veranderen binnen de affiliate wereld. Maar wat?
Social Brands start een voor iedereen toegankelijke database met informatie over influencers, oftewel invloedrijke vloggers en bloggers. Marketeers, influencers en infuencerbureaus kunnen via het platform met elkaar in contact komen en zonder kosten alle relevante cijfers zoals bereik en engagement direct inzien.
Videonetwerk Divimove opent een kantoor in Amsterdam om de lokale markt, zowel adverteerders als Youtubers, beter te kunnen bedienen.
Influencers worden steeds belangrijker voor online marketing, zo blijkt uit een studie van MediaScience onder 14 tot 24 jarigen. Vlogs worden bijvoorbeeld niet overgeslagen, zoals online reclame, en bovenal wordt de inhoud flink gedeeld, zelfs in veertig procent van de onderzochte gevallen. Ter vergelijking: 85 procent van de preroll advertenties wordt volgens dit onderzoek niet uitgekeken.
Hillenaar, beter bekend als aanbieder van out-of-home media, lanceert een nieuw influencer bureau genaamd Social Friendz. Het full service influencer agency zich richt naar eigen zeggen vooral op nano en micro influencers.
De content van Tourism Ireland is zo goed dat zij hun advertentiebudget aanzienlijk hebben kunnen verlagen. Potentiële bezoekers komen via social media namelijk toch wel in aanraking met de boodschap van het Iers Verkeersbureau. Hoe kun je als destination management company voor dergelijke betrokkenheid zorgen?