More stories

Neckermann Reizen lanceert inspiratieplatform

Volgens Neckermann Reizen zijn influencers een belangrijke bron van informatie voor consumenten die op zoek zijn naar een vakantiebestemming. De touroperator heeft daarom het inspiratieplatform Neckermann.nl/jegaat gelanceerd.

Influencer marketing

Neuromarketing: willen mannen harde of zachte cadeaus?

Veel mensen denken altijd dat ze controle over zichzelf hebben en goed weten hoe het reilt en zeilt in hun brein, maar is dit wel echt zo? Sinds de opkomst van nieuwe technologie vragen we ons steeds vakeraf, of wat we denken wel echt is wat we ook doen. Accessoirewinkel Trendhim weet dankzij de breinscanner welke cadeaus mannen écht willen.

Marketing

Influencerplatform Join haalt geld op voor Europese expansie

Het influencer-marketingplatform Join heeft een niet nader genoemde investering opgehaald bij Airbridge Equity Partners. Daarmee wil het platform verder uitbreiden op de Europese markt.

Influencer marketing

Alibaba brengt kunstmatige intelligentie naar fysieke modewinkels

De Chinese techreus Alibaba experimenteert in dertien fysieke modewinkels met zijn zelfontwikkelde FashionAI. Deze technologie geeft de shopper in de paskamer, via projecties op de spiegel, kledingadviezen.

Customer Experience

Wat we kunnen leren van social influencers

Wat hebben zij dat wij niet hebben? Geef toe: wie van ons heeft zich nooit die vraag gesteld bij een bezoek aan de populairste kanalen van social influencers op YouTube of Instagram? Als we de succesvolste social influencers bekijken, valt op dat ze een aantal fascinerende kenmerken gemeen hebben. We hebben het dan niet over de enorme aantallen volgers en de hoge interactiepercentages. Om dit soort succes te bereiken, heb je naast doorzettingsvermogen en talent nog veel meer nodig.

Influencer marketing

Influencer marketing: tips voor reisorganisaties

De reisbranche mag op een warme belangstelling van influencers rekenen – er zijn genoeg mogelijkheden voor het creëren van mooie content. Maar wat is de zakelijke waarde van werken met influencers? En hoe haal je het maximale uit je budget?

Influencer marketing

Adfactor: Meer video, meer first party data

Met zijn investering in Adfactor krijgt RTL Nederland eigendom over de drie grootste groeigebieden in online reclame: video, social en native. Adfactor bouwt aan een vierde groeipoot: een bestand met consumentendata.

Marketing

Management koopt influencer agency IMA terug van investeerders

IMA, gespecialiseerd in influencer marketing, komt volledig in handen van het management en Karmijn Kapitaal. Twee van de oprichters, Maddie Raedts en Emilie Tabor, hebben samen met managing director Anneke Schogt het initiatief genomen het huidige aandeel uit te breiden door de overige aandeelhouders uit te kopen.

Marketing

Column: Get me Roger Stone

Netflix heeft er weer een pareltje bij: Get Me Roger Stone. De documentaire volgt dirty trickster Roger Stone, de man die al in 1988 het idee opperde om Trump als presidentskandidaat naar voren te schuiven. En vandaag de dag een van zijn belangrijkste adviseurs is.

Influencer marketing

Tradedoubler via overname in influencermarketing

Tradedoubler koopt het eveneens Zweedse Metapic om nieuwe vaardigheden in huis te krijgen: influencermarketing. De nieuwe loot is actief in Scandinavië, maar wil zijn diensten uitrollen naar naar andere Europese markten.

Influencer marketing

Lavida Travel boort nieuwe doelgroep aan via influencer Mohsin

Travel influencer Mohsin Amdaouech is van start gegaan met een boekbare website, www.nietnadenkengewoondoen.nl. Reisbureau Lavida Travel zorgt voor de fulfilment. “Voor ons is dit een interessante manier om nieuwe doelgroepen aan te spreken.”

Influencer marketing

Awin neemt strategisch belang in Tailify

Het Europese affiliatemarketingnetwerk Awin, voorheen Zanox, neemt een strategisch belang in
het influencermarketingplatform Tailify uit Londen.

Influencer marketing

‘Ik wil het persoonlijke terugbrengen in media’

Een nieuw online mediaplatform brengt de allergrootste sterren uit de wereld bijeen om, tegen betaling, persoonlijke videoboodschappen naar hun fans te sturen. Eugene Hendrikx verliet Divimove om Fantube te bouwen.

Video

Bloggershuizen: creatieve contentmarketing in de reisbranche

De reisbranche zet zichzelf steeds meer op de kaart met ‘bloggershuizen’. Het idee: bloggers betrekken in groepsverband tijdelijk een accommodatie en delen de opgedane ervaringen in hun kanalen. Is het opzetten van een bloggershuis de ultieme marketing tool voor travelmerken en -bestemmingen? Hoe zagen andere bloggershuizen er conceptueel uit en wat leverde het op? Ik dook erin en formuleer succesfactoren en tips voor (travel) merken) en bestemmingen die zelf een bloggershuis willen opzetten.

Travel

‘Dit maakt performance interessant voor native en brands’

Performancenetwerk TradeTracker brengt een systeem dat uitgevers anders, ‘eerlijker’ beloont dan nu. Met ‘Real Attribution’ kan iedereen die bijdroeg aan een conversie daar een vergoeding voor krijgen. “Performance is in een keer interessant voor native advertising, storytelling en merkadverteerders”, aldus directeur Bas Dokter.

Attributie