Made.com opent Insta-appartement in Amsterdam
Boven de showroom van zijn winkel in Amsterdam opent designmeubelverkoper Made.com een – wat heet – Insta-appartement. Het idee is om meer van dit soort locaties te openen elders in Europa.
Boven de showroom van zijn winkel in Amsterdam opent designmeubelverkoper Made.com een – wat heet – Insta-appartement. Het idee is om meer van dit soort locaties te openen elders in Europa.
Bram van Houtum van Instagram Nanny stopte enkele jaren terug met zijn succesvolle ondernemingen in de dance om zich toe te leggen op sociale media, en dan met name Instagram. Via verschillende accounts bereikt hij 2,7 miljoen volgers. Gisteren sprak hij op Emerce Update Instagram. “Ik deel niets dan niet dicht bij mijzelf staat”.
bol.com vreest de komst van Amazon.nl niet. Voor het eerst reageerde de retailer bij monde van Tom Hensen (manager social & content marketing) gisteren bij Emerce Update Instagram op de komst van de Amerikaanse internetreus naar Nederland. “Ik denk dat we de Nederlandse en Vlaamse consument wat beter begrijpen. Wij weten wat Koningsdag is en wat de Gentse Feesten zijn.”
Influencer marketing beperkte zich vroeger tot YouTube, maar gaat steeds meer richting Instagram. In hoeverre verschilt de rol van Instagram ten opzichte van YouTube in hun communicatiemix? En wat kunnen merken hiervan leren? In een interactieve fireside chat, gemodereerd door influencer marketing manager Jeanine van Dommele, geven influencers Govert Sweep en Rianne Meijer een antwoord op deze vragen tijdens Emerce Update #5: Instagram op 12 november in Amsterdam. Daarbij past ook deze infographic van iFluenz: hoe benader je als marketeer een Instagram influencer?
Het grootste deel van de influencers wordt niet vertrouwd. Het online publiek wordt moe van alle gesponsorde producten. Daarnaast worden ze steeds meer bewust van het feit dat influencers worden betaald om producten van merken te promoten. Dat blijkt uit onderzoek van de Reputatiefabriek onder 1018 respondenten.
De afgelopen jaren is er flink wat negatieve berichtgeving rond frauduleuze influencer marketing geweest. Verhalen over fake followers en fake engagement volgen elkaar ook nu nog altijd in rap tempo op in de media. Logisch ook, want er is inmiddels een flinke business mee gemoeid. In een nieuw grootschalig onderzoek is uitgerekend dat fake influencing de globale markt jaarlijks bijna 1,2 miljard euro kost.
Als je aan de slag wilt met influencer marketing, dan zijn er een paar vragen waar je tegenaan loopt. Wat gaat hij of zij voor je maken, en verspreiden? En wat zijn de verschillende types content die influencers voor je kunnen maken? Per onderdeel worden de voor- en nadelen besproken, zodat je een weloverwogen keuze kunt maken.
Fabrikant Mondelez zet influencermarketing en Amazon Alexa in om een nieuwe Oreo-smaak op de Amerikaanse markt te introduceren.
Er is geen betere manier om te leren werken met influencers dan naar hen te luisteren en met hen te spreken. Op donderdag 19 september gaat de Emerce Update over YouTube en geven enkele van de grootste YouTubers acte de présence.
Influencerplatform Join wil sluikreclame op YouTube zelf gaan aanpakken. ‘Onze missie is om influencer marketing transparant te maken voor adverteerder […]
De Stichting Reclame Code (SRC) begint een mediacampagne richting influencers om sluikreclame op internet tegen te gaan.
PlayStation Benelux lanceert For The Win: Knock Out, een online gaming toernooi op het YouTube-kanaal PlayStation – For The Players. De serie is ontwikkeld door het content label van MediaCom, MediaCom Beyond Advertising (MediaCom) en online videobedrijf Divimove (RTL Group).
Jarenlang waren views (impressies) en bereik de belangrijkste metrics voor het meten van de impact van content. Sinds 2016 heeft er een verschuiving plaatsgevonden. Adverteerders zoeken naar betere metrics om het succes van branded content te herkennen en vergelijken.
Influencermarketing op Instagram is vaak niet meer dan iemand met veel volgers betalen voor een digitale shout-out voor je merk of product. Hoe maak je nu echt goed gebruik van influencers?
Een micro-influencer heeft misschien minder volgers, voor de rest is hij veel interessanter dan de van televisie bekende namen. Dat betoogt David Dekker van Join, een influencerplatform voor die kleinere influencers.