Nieuw platform voor metingen influencer campagnes
Connecting Agency Friends of the Brands heeft een platform aangekondigd voor het analyseren van de resultaten van influencer marketingcampagnes.
Connecting Agency Friends of the Brands heeft een platform aangekondigd voor het analyseren van de resultaten van influencer marketingcampagnes.
Sportmarketingbureau House of Sports lanceert samen met influencer marketingplatform Join Influencers of Sports. Bedrijven kunnen via het platform samenwerken met Olympisch atleten als Erben Wennemars en Tess Wester of e-sporter Koen Weijland.
Gilette houdt een tijdelijke promotie met Twitch waarbij gamers spaarpunten kunnen verdienen om uit te geven aan hun favoriete streamers.
Nike heeft een sponsorcontract getekend met de League of Legends Pro League in China. Alle teams dragen Nike-kleding wanneer ze zich over het internationale toneel bewegen.
De campagne Another City Trip van Eindhoven365 is een van de genomineerden voor een Influencer Marketing Award in de categorie travel en most creative. Op 26 maart a.s. vindt de prijsuitreiking in Londen plaats.
Uit onderzoek dat het Commissariaat voor de Media heeft laten uitvoeren door de Universiteit van Amsterdam en de Radboud Universiteit […]
De VEED Awards – door de media ook wel “de Oscars van de Nederlandse YouTube industrie” genoemd – zijn de jaarlijkse prijzen voor de beste en leukste YouTubers van Nederland. Influencerburau Maak creëert verhalen uit de popcultuur. Een gesprek met oprichter van de VEED Awards en influencerbureau Maak: Omar Kbiri.
Wat we eten, of wat we juist niet eten, bepaalt wie we zijn. Food influencers serveren hapklare brokken eetbare identiteit. Als food professional kun je niet meer om hen heen. Laurens van Klaveren: “Omdat influencers goed omgaan met zoekmachines, is de vrije keuze toch minder vrij dan je zou denken.”
Eens in de zoveel tijd lees je over een nieuw social medium dat het hélemaal gaat worden. En een paar maanden later weet niemand meer hoe die app ook alweer heette. Nu is weer zo’n moment. Maar TikTok is here to stay.
In het campagnepanel beoordelen drie deskundigen een campagne. Dit keer ligt een influencercampagne voor toeristisch Letland onder de loep.
Facebook, Snapchat, Instagram, WhatsApp… Ieder sociaal netwerk werkt inmiddels met Stories. De mogelijkheden worden steeds uitgebreider en hun werking steeds effectiever. Maar hoe bouw je een goede strategie rondom jouw Stories? Workshop legt uit, met Instagram als voorbeeld.
Center Parcs voor 2019 haar internationale influencer marketing activiteiten uit, met een vertaling van de ‘Zeg ja tegen wat ertoe doet’ merkstrategie die Center Parcs begin 2018 lanceerde.
Helaas is het niet voldoende om een socialmediabericht te plaatsen en achterover te leunen, in de hoop dat de likes en commentaren binnenstromen. Om de meeste vruchten te plukken van je sociale inspanningen is het verstandig om actief te zijn op de meest gunstige tijden. Recente onderzoeken vertellen je alles over de beste publicatietijd.
Influencer marketing is inmiddels een bekend begrip. Hiermee worden invloedrijke bloggers en vloggers met specifieke kennis bedoeld. Die hoeven zeker geen miljoenen volgers te hebben. Zogenoemde micro-influencers kunnen voor bepaalde merken juist interessanter zijn. Influencer marketing platform SocialPubli legt in deze infographic uit hoe merken hierop kunnen inspelen.
Het nationaal verkeersbureau van Kenia wilde meer bekendheid voor deze bestemming op vijf belangrijke internationale markten. Hiervoor werd de campagne Can you Kenya? ontwikkeld door Expedia Media Solutions.