More stories

Wat is het belang van reads (quality views) in influencer content?

Jarenlang waren views (impressies) en bereik de belangrijkste metrics voor het meten van de impact van content. Sinds 2016 heeft er een verschuiving plaatsgevonden. Adverteerders zoeken naar betere metrics om het succes van branded content te herkennen en vergelijken. 

Influencer marketing

Nieuwe features maken Instagram interessant voor data driven influencer marketing

Influencermarketing op Instagram is vaak niet meer dan iemand met veel volgers betalen voor een digitale shout-out voor je merk of product. Hoe maak je nu echt goed gebruik van influencers?

Influencer marketing

David Dekker, Join: ‘Micro-influencers zijn authentieker’

Een micro-influencer heeft misschien minder volgers, voor de rest is hij veel interessanter dan de van televisie bekende namen. Dat betoogt David Dekker van Join, een influencerplatform voor die kleinere influencers.

Influencer marketing

Hoe de belastingdienst jaagt op influence-minded Nederland

Als je een influencer via Instagram of YouTube inzet om een product of dienst te promoten is dit vaak eenmalig. Een influencer staat namelijk niet bij jou op de loonlijst en is ook géén ondernemer. Toch vragen zij in de meeste gevallen om geld wanneer je gebruik wilt maken van hun diensten. Maar hoe handel je dit soort uitbetalingen administratief af?

Legal

Engeland: Vanaf 30.000 volgers ben je een infuencer

De Engelse toezichthouder op de reclamemarkt Advertising Standards Authority heeft bepaald dat wie op socialmedia dertigduizend of meer volgers heeft, kan worden beschouwd als een influencer.

Influencer marketing

DML 2019: The influencer marketing f*ck up summit

Influencer marketing is een van de krachtigste tools om een boost te geven aan jouw digitale marketinginspanningen en om interactie te genereren met moelijk bereikbare doelgroepen. De weg naar een succesvolle campagne is soms lang en uitdagend voor adverteerders en influencers. Op Digital Marketing Live! pakken we morgen uit met een speciaal panel gewijd aan influencer marketing onder de uitdagende titel The influencer marketing f*ck up summit.

Influencer marketing

Unilever investeert in influencerplatform

Unilever Ventures investeert met TVC Capital in influencerplatform CreatorIQ uit Californië in de VS. Daarmee kan het indirect invloed gaan uitoefenen op de meetbaarheid en kwaliteit van de inzet van socialmedia, iets waar FMCG-corporates al langer om roepen

Influencer marketing

5 kenmerken van goede influencer content

49 procent van de consumenten vertrouwt op de aanbevelingen van influencers. Dat maakt influencer content een van de krachtigste marketingmiddelen die er zijn. David Dekker bekeek honderden succesvolle influencer-posts. En wat bleek? Ze voldeden allemaal aan deze vijf kenmerken.

Influencer marketing

Infographic: het rendement van influencer marketing

Influencer marketing, met behulp van vloggers en bloggers, wordt steeds belangrijker. Het rendement kan erg hoog zijn, zegt Influencer Marketing Hub, al geldt als regel: hoe groter de influencer, des te lager het rendement. Ook Instagram wordt steeds belangrijker door het gebruik van hashtags.

Influencer marketing

Lonely Planet gaat in social commerce

Lonely Planet heeft TRILL Travel gekocht, een bedrijf dat met behulp van AI-technologie foto’s van influencers analyseert en automatisch linkt aan boekingssites. Gebruikers kunnen een hotel, excursie of restaurant boeken door een foto aan te raken.

Influencer marketing

Nieuw platform voor metingen influencer campagnes

Connecting Agency Friends of the Brands heeft een platform aangekondigd voor het analyseren van de resultaten van influencer marketingcampagnes.

Influencer marketing

House of Sports en Join lanceren influencerplatform met Olympisch Kampioenen

Sportmarketingbureau House of Sports lanceert samen met influencer marketingplatform Join Influencers of Sports. Bedrijven kunnen via het platform samenwerken met Olympisch atleten als Erben Wennemars en Tess Wester of e-sporter Koen Weijland.

Influencer marketing

Gilette in influencermarketing met Twitch

Gilette houdt een tijdelijke promotie met Twitch waarbij gamers spaarpunten kunnen verdienen om uit te geven aan hun favoriete streamers.

Influencer marketing

Nike tekent sponsorcontract e-sports

Nike heeft een sponsorcontract getekend met de League of Legends Pro League in China. Alle teams dragen Nike-kleding wanneer ze zich over het internationale toneel bewegen.

Influencer marketing

Citymarketingcampagne Eindhoven genomineerd voor prijs

De campagne Another City Trip van Eindhoven365 is een van de genomineerden voor een Influencer Marketing Award in de categorie travel en most creative. Op 26 maart a.s. vindt de prijsuitreiking in Londen plaats.

Influencer marketing