More stories

Hoe BALR. naar 100 miljoen omzet toegroeit

Hoe zet je een jong lifestyle mannenmodemerk met grote internationale ambities goed in de markt? Met die vraag houdt Thomas van Mastbergen, Head of Digital Marketing bij BALR. zich dagelijks bezig. “In de inspiratiefase is een influencer overtuigender dan een banner.”

Influencer marketing

Adverteerders trekken meer budget uit voor influencers

Het merendeel van de adverteerders die met influencers werken gaat daarvoor meer budget reserveren. Dat blijkt uit een recente ledenpeiling van BVA bond van adverteerders.

Influencer marketing

The Cirqle tekent Koreaans mediabedrijf

Het Nederlandse influencernetwerk The Cirqle sluit een contract met het Zuid-Koreaanse mediabedrijf The SMC Group. Het bedrijf van Steven Lammertink vergroot het bereik van de Koreanen naar wereldschaal.

Influencer marketing

Oprichters weg bij Social1nfluencers

Daan Sip en Niels Verhoeven zijn weg bij Social1nfluencers. Hun vertrek markeert het einde van de overgang van het influencernetwerk van SBS naar Talpa Network.

Influencer marketing

Tien procent ‘koopt, kiekt en retourneert’ kleding

Een Engels onderzoek laat zien dat bijna een op de tien shoppers wel eens kleding koopt om selfies mee te maken en het daarna weer terugstuurt.

Social

Influencer marketing: the new affiliate game

Wat hebben influencers met affiliate marketing te maken? Het is the next big thing in influencer marketing.

Influencer marketing

Infographic: The Cool Kids

Zeker vijftig procent van de influencers maakt content voor merken en 79 procent is van plan om dat nog vaker te doen, volgens cijfers van Mavrck. Die daarnaast zegt dat influencers het niet alleen maar om het geld doen, al is dat meegenomen. Het merendeel is wel geïnteresseerd in gratis producten of diensten. AdWeek verzamelde enkele interessante weetjes, zoals dat 95 procent van de influencers vrouw zijn.

Influencer marketing

Pelle Bosma: Eigen labels FreshCotton hebben veel potentie

Pelle Bosma volgde in de jaren negentig de opleiding Kunst & Techniek aan De HKU. Na een aantal jaren een design bureau gerund te hebben startte hij in 2004 FreshCotton. Zijn rol als ondernemer is in de jaren gegroeid van t-shirt-designer via website-designer naar e-commercemanager. Met het laatste jaar de focus op online marketing. Een ondernemer die succesvol is door vanuit passie te werken. En met grote plannen. Zeker ook voor de twee eigen labels: Quality Blanks en FreshCotton. Hij denkt aan een eigen winkel en internationalisering, en op 26 juni is hij een van de sprekers op Emerce Fashion.

Fashion

Dept zet influencers in voor Signify (Philips Lighting)

Dept gaat samenwerken met influencers voor Signify, het voormalige Philips Lighting. Vijfentwintig zogenoemde brand ambassadors uit Nederland en België gaan content creëren om hun volgers te inspireren op het gebied van licht.

Influencer marketing

Transavia kiest voor TradeTracker

Transavia doet de affiliatie marketing sinds 1 juni jl. niet langer in-house. In plaats daarvan gaat de luchtvaartmaatschappij werken met het open managed platform van TradeTracker, dat is gekozen na een uitgebreid pitch-traject.

Contentmarketing

Oprichters Dashmote kopen influencerplatform TIM

De oprichters van Dashmote hebben een meerderheidsbelang genomen in The Influencers Movement (TIM), het grootste online platform voor influencer marketing in Nederland.

Marketing

Welke invloed heeft veranderend Facebook op influencers?

Influencermarketing kent een vertrouwenscrisis. Toch zijn berichten over de daling van de trend sterk overdreven.  De opkomst van nieuwe datagebaseerde technologie zal de manier waarop merken beïnvloeders vinden en mee onderhandelen, volledig transformeren.  Komt het tot een influencer-revolutie?

Influencer marketing

Showpad-oprichters investeren 600.000 euro in Gentse start-up Influo

Showpad-oprichters Pieterjan Bouten en Louis Jonckheere stoppen 600.000 euro in het Gentse Influo. Het technologiebedrijf, dat zich focust op influencer marketing, wil dat kapitaal inzetten voor een snelle internationale expansie.

Influencer marketing

Influencer marketing balanceert tussen algoritme en creatieve vrijheid

Er is een constante ophef over de algoritmes van bekende socialmediakanalen als Instagram en Facebook en over de creatieve vrijheid van influencers. Facebook maakt het sinds begin januari moeilijker voor bedrijven om gezien te worden. Hoe garandeer je het succes van je influencer campagnes en hoe maak je de juiste selectie tussen het grote aantal influencers? 

Influencer marketing

‘Binnen 5 jaar is affiliate marketing de grootste traffic driver’

Zo begon Bas Weiler, Head of affiliate Europe bij Adidas, zijn keynote bij de Affiliateblogger Sessions. Om affiliate marketing ook daadwerkelijk de grootste traffic driver te laten worden, moet er wel een hoop veranderen binnen de affiliate wereld. Maar wat?

Affiliate marketing