More stories

‘Nieuw innovatiebeleid moet nu van tekentafel naar de praktijk’

Nederlandse bedrijven committeren zich aan meer dan 2 miljard aan investeringen in R&D op voor Nederland belangrijke maatschappelijke uitdagingen en nieuwe technologie, zoals slimme klimaatoplossingen, nieuwe medicijnen, en kunstmatige intelligentie. Dat blijkt uit de nieuwe kennis- en innovatieconvenanten die maandag 11 november door bedrijven, wetenschappelijke instellingen en het Rijk zijn afgesloten.

Innovatie
Premium

Klantdata effectief inzetten in de reisbranche met AI

Op vakantie gaan blijft populair onder Nederlanders. Naar verwachting gaat 70 procent van de Nederlanders in 2019 op vakantie; bijna twaalf miljoen mensen

Artificial Intelligence

Moeten we stoppen met de ‘Blue Ocean’ strategie?

Het boek ‘Blue Ocean Strategy’ staat al jarenlang in mijn lijst van favoriete boeken. In het boek wordt de blauwe oceaan strategie beschreven, waarmee bedrijven een markt zonder concurrentie kunnen creëren, de ‘blauwe oceaan’.

Strategy

Government trends 2020: de cloud als aanjager van innovatie

Hoe gaan overheden wereldwijd om met de huidige ‘tech tsunami’? Aflevering 6: hoe kan de ‘cloud’ de overheid helpen innoveren?

Strategy

Sterke groei in installaties mobiele betaal- en bankapps

Nederlanders gebruiken hun smartphone steeds vaker voor het regelen van bankzaken, het verrichten van betalingen en voor online aankopen. Dat valt op te maken uit het Dutch Apps Market rapport van Telecompaper over het derde kwartaal van 2019.

Payment

Vraag naar cryptospecialisten neemt sterk toe

Ondanks de waardevermindering van de Bitcoin en de onrust op de markt van cryptomunten heeft deze sector al wel veel […]

Innovatie

Overheid praat zich bij over technologische ontwikkelingen

Kunstmatige intelligentie, satellieten, gezichtsherkenning en digital twins. In de maand november organiseren de ministeries van Justitie en Veiligheid (JenV) en Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties (BZK) samen met de Rijks Innovatie Community TechNovember. Als ‘lerende organisaties’ willen JenV en BZK de volgende stap zetten naar een structurele benadering van technologie.

Innovatie

Vijf succesfactoren voor succesvolle zorginnovatie

Binnen veel zorgorganisatie is innoverend denken en doen nog niet de standaard. Digitale innovaties zijn onmisbaar binnen de health-sector om de zorg beter en goedkoper te maken. Het tempo waarin dit op dit moment gebeurt is traag te noemen. Dit terwijl er een keiharde noodzaak is ontstaan om zorg toekomstbestendiger te maken. Verwijzers, patiënten, leveranciers, directeuren en projectmanagers; ze hebben allemaal een mening. Wat vaak voor grote vertraging zorgt. Is dit meteen de kern van het probleem? Is innoveren in de zorg altijd complex? Of kan het ook anders, simpeler?

Health

Innovatieprogramma voor digitalisering maakbedrijven krijgt vervolg

Het innovatieprogramma SMITZH (Smart Manufacturing: Industriële Toepassing in Zuid-Holland) krijgt een vervolg. De provincie investeert 5,2 miljoen euro in de derde fase van het programma waarmee bedrijven worden geholpen hun productieproces te digitaliseren, automatiseren of te robotiseren.

Innovatie

Campagnepanel #173 (ABN AMRO): ‘Hele dunne lijn’

In het campagnepanel beoordelen drie deskundigen een campagne. Dit keer gaan twee koppels influencers op reis met digitale tools van ABN AMRO, zonder bankpas.

Contentmarketing

Online educatieplatformen ontwrichten traditioneel onderwijs, maar beide hebben elkaar nodig

Online educatieplatformen vullen met hun focus op technische vaardigheden de gaten op die universiteiten en hogescholen achterlaten.

Disruptie

Zo bouw je een test and learn culture

Klantverwachtingen veranderen zo snel dat je als bedrijf niet meer kunt vertrouwen op meningen en onderbuikgevoel. Dat vraagt om een bedrijfscultuur waarin data verzamelen, ideeën testen en continu optimaliseren de norm zijn. Oftewel een test and learn culture, essentieel voor bedrijven om te overleven in de digitale wereld van nu. 

Online marketing

Ontwikkelt PSD2 zich nu al in een gevaarlijke richting?

Sinds 19 februari 2019 is de PSD2 in de Nederlandse wet verankerd. Maar hoe zijn de ontwikkelingen sindsdien geweest en waar schuilt gevaar?

PSD2

Contenthubs: de toekomst voor webcontentmanagement

Geen enkele organisatie wil verstrikt raken in een web van meerdere, onsamenhangende contentbeheersystemen. Een contenthub lost dat op

CMS

Van idee naar executie: De vijf stappen van de Jumpstart methode

Digitale transformatie kent twee dimensies die doorslaggevend zijn voor succes; namelijk digital capabilities en digitaal leiderschap, met als doel de beste gebruikersbeleving te realiseren, kern-bedrijfsprocessen te optimaliseren en vernieuwende businessmodellen te creëren. Bedrijven die de digitaletransformatie-strategie succesvol toepassen beginnen bij digitaal leiderschap. Zij bedenken de visie en strategie dat vertaald wordt naar een digitale actiegedreven roadmap. Ideeën zijn makkelijk, het draait vaak allemaal om de executie. Innoveren door te doen! Maar hoe doe je dat? Lees in deze whitepaper hoe je de ‘Jumpstart methode’ van Digitaal Transformatie bureau Milvum hiervoor kunt gebruiken.

B2B Digital