Forrester Research koopt twee databedrijven
Onderzoeksbureau Forrester Research koopt het Zwitserse FeedbackNow en Glimpzit uit de VS. Beiden bedrijven zijn gespecialiseerd in het genereren en verwerken van consumentendata.
Onderzoeksbureau Forrester Research koopt het Zwitserse FeedbackNow en Glimpzit uit de VS. Beiden bedrijven zijn gespecialiseerd in het genereren en verwerken van consumentendata.
Marriott en Fliggy, het reisplatform van Alibaba, gaan samenwerken aan een proef waarbij gasten van Chinese hotels kunnen inchecken met behulp van gezichtsherkenning.
Iedere volwassen Nederlander moet van de overheid een digitale kluis krijgen. Daarin worden alle persoonsgegevens opgeslagen. Daarvoor pleiten Tweede Kamerleden Middendorp (VVD) en Verhoeven (D66).
Het Groningse Klippa, uitgever van de digitale kassabon, heeft in een tweede investeringsronde 250.000 euro opgehaald.
Als Lean een cultuur is in een smeltkroes van werelden, is agile daarbinnen een van de gesproken talen. Lean staat voor een slanke en lenige organisatie. Dat past mooi, als je beweeglijk wil blijven. En dat is dan weer precies wat Agile is. Maar hoe ben je agile? Daarin heb je verschillende smaken, zoals Scrum en Kanban.
Online leenplatformen voor het mkb hebben al een serieuze impact op de economie. Funding Circle zegt bijvoorbeeld indirect voor 75 duizend banen te hebben gezorgd. Die zijn met het verstrekken van leningen gecreëerd of veiliggesteld. Het bedrijf trekt de conclusie in een eerste impactstudie, uitgevoerd door onderzoekers van Oxford Economics. De crowdfunder wil laten zien welk gat banken nu laten vallen en hoe belangrijk het is dat er alternatieve financieringsvormen voor handen zijn.
Albert Heijn en Transavia hebben een proef gedaan met het afhalen van een boodschappenpakket bij terugkeer van vakantiegangers op Schiphol. Dit idee is ontstaan op basis van gezamenlijk onderzoek naar waar reizigers tegen aanlopen als ze terugkomen van vakantie.
Iedereen doet tegenwoordig wat met data, maar de meeste bedrijven laten kansen liggen. Veel webwinkels weten Google Analytics te vinden, en meten bijvoorbeeld de conversiepercentages en sessieduur. Maar wat als je nou zou kunnen voorspellen wat een klant gaat doen op basis van zijn eerdere gedrag? Tjitte Folkertsma van MediaCT sprak Peter Sheldon, VP of Global Strategy bij Magento, Jan Brooijmans, Business Intelligence consultant bij FocusFWD en Leah Ard, Business Solutions Architect en expert op het gebied van Magento Business Intelligence. Zij praten ons bij over de huidige staat en toekomst van Business Intelligence.
Dat technologie de reisbranche op zijn kop gaat zetten, daar is iedereen het wel over eens. Maar uit welke hoek komt die disruptie? Tijdens de Travel Tomorrow AI MeetUp wordt daarom het fenomeen artificial intelligence onder de loep genomen.
Eind dit jaar zullen naar schatting 100 miljoen slimme luidsprekers zijn verkocht, twee keer zoveel als vorig jaar. Dat voorspelt de Amerikaanse onderzoeker Canalys.
Steeds meer out-of-home objecten worden gedigitaliseerd. De aloude posters worden vervangen door digitale advertenties. In combinatie met gezichtsherkenning biedt dit nieuwe kansen voor gericht adverteren.
Onder de merknaam WE lanceert Volkswagen volgend jaar een autodeeldienst voor elektrische voertuigen in Duitsland. Vanaf 2020 wordt WE Europees uitgerold in de grootste steden.
Advieskantoor Deloitte heeft het Blockchain Center of Expertise (BlockCenter) geopend. Bij de start zijn er al gelijk zo’n 100 experts van Deloitte Nederland aangesloten.
Restaurants en kapsalons kunnen zich afmelden voor Duplex, waarin digitale assistent Google Assistant belt met restaurants en kapsalons. De digitale assistent is ontworpen om afspraken en dergelijke telefoontjes te regelen, zodat mensen dat niet zelf hoeven te doen. De gesprekservaring vind ik indrukwekkend, maar het roept natuurlijk wel wat juridische vragen op. Mag dat wel, zomaar als robot een mens gaan bellen? En is het bindend, zo’n afspraak?
Deelfietsdienst oBike is in de problemen gekomen nadat het bedrijf noodgedwongen is gestopt in thuismarkt Singapore. Woedende klanten willen hun borg terug, maar de 4,3 miljoen Amerikaanse dollar is besteed aan de aanschaf van fietsen die ondanks een deadline nog altijd niet van de straat zijn gehaald.