More stories

Universal Reward Protocol: waarom blockchain ideaal is voor loyaliteitsprogramma’s

Louis Millon, CTO and co-founder bij Universal Reward Protocol, werkt aan een blockchain voor loyaliteitsprogramma’s. Het wordt hiermee mogelijk om klantenpunten te sparen, zoals Albert Heijn dat doet met de welbekende bonuskaart, van verschillende winkels met één enkel systeem. De winkelier krijgt op haar beurt inzicht in consumentengedrag dat verder reikt dan alleen de aankoop van een product of dienst. Het Franse bedrijf heeft inmiddels samenwerkingen gesloten met Carrefour en warenhuis Galeries Lafayette. 

Blockchain

ING investeert in Ierse TransferMate

ING stopt 21 miljoen euro in het Ierse TransferMate. Dat fintechbedrijf houdt zich bezig met grensoverschrijdende betalingen. ING gaat de diensten ook aan zijn eigen klanten aanbieden.

Financials

PSD2: de rol van mededingingsautoriteiten bij het openstellen van de bankinfrastructuur

De sterke opkomst van fintechs leidt tot een revolutie in de financiële sector. Dankzij slimme innovaties op het gebied van onder andere kunstmatige intelligentie, machine learning, blockchain, mobiel betalen en identiteit- en toegangsbeheer, zijn deze bedrijven in staat om diensten relatief goedkoop, makkelijk en snel te leveren. Maar hoe krijgen ze te maken met regulering?

Financials

Facebook nestelt zich ondanks boycot toch in China

Facebook mag dan geblokkeerd worden in China, evenals WhatsApp, de profielensite heeft er toch een dochter opgericht die als innovatiehub voor startups en ontwikkelaars moet fungeren.

Facebook

Waarom elk bedrijf kan profiteren van Artificial Intelligence

Er is geen sector denkbaar die niet zal profiteren van Artificial Intelligence. Dat nog weinig Europese bedrijven de stap wagen, maakt het potentiële concurrentievoordeel alleen maar groter. Waar wachten we nog op?

Artificial Intelligence

KLM lanceert nieuwe digitale service voor Google Assistent

De introductie van Google Assistent in het Nederlands is door KLM aangegrepen om daar een nieuwe digitale service voor te ontwikkelen. KLM-klanten kunnen in de Nederlandse taal vluchten zoeken met behulp van voice. Tegelijkertijd is de Engelse versie gelanceerd.

Voice

Boodschappendienst Jumbo in Google Assistent

Jumbo heeft in de vandaag gelanceerde app voor Nederlandstalige Google Assistant een boodschappendienst opgenomen. Met behulp van spraaktechnologie kunnen digitale boodschappenlijstjes opgesteld en aangevuld worden.

Voice

Samsung verkoopt wasmachines met AR

Een wasmachine met baanbrekende technologie. Mooi voor de producent, maar hoe krijg je de consument er enthousiast over? Samsung zocht het antwoord in augmented reality.

Customer Experience
Premium

Vier nieuwe universiteitshoogleraren bestuderen impact kunstmatige intelligentie

De Universiteit van Amsterdam krijgt er vier nieuwe universiteitshoogleraren bij. Zij gaan zich vanuit verschillende wetenschappelijke disciplines richten op kunstmatige intelligentie (AI) en maatschappelijke vraagstukken daaromheen.

Artificial Intelligence
Premium

Begrip kunstmatige intelligentie raakt ingeburgerd

Het begrip kunstmatige intelligentie begint gemeengoed te worden, zo blijkt uit onderzoek van Capgemini.

Artificial Intelligence

App van SAM Application gaat eenzaamheid bestrijden

Elena Köstler is oprichtster van SAM Application. Als net-afgestudeerde psycholoog – en ervaringsdeskundige – zette zij vaart achter een app om eenzaamheid te reduceren. “We geloven dat een mobiele app dé manier is om mensen offline samen te brengen en sociale contacten aan te gaan. Zo willen we eenzaamheid bestrijden.”

Start-ups

Startupbootcamp stort zich op blockchaintechnologie

Startupbootcamp is een acceleratieprogramma gestart voor startups die zich specifiek richten op blockchaintechnologie.

Blockchain

David Schwartz, Ripple: “We zijn allen kwetsbaar om technologisch voorbijgestreefd te worden”

Het komt niet iedere dag voor een interview te kunnen regelen met de bekende David Schwartz, chief cryptographer bij Ripple. Een lange imposante man, lichtelijk kalend met lang sluik haar. Een bijzonder aardige, bijzonder slimme, open, maar toch gereserveerde verschijning.

Blockchain

Mind the digital gap: zes IT-succesfactoren voor digitale transformatie

‘Digitale transformatie’ is het toverwoord op de werkvloer. Volgens de Van Dale is het een omvorming of gedaanteverandering op basis van het binaire stelsel. IT is uiteraard belangrijk, maar gelukkig komt de mens ook nog voor in de verandering. Dit zijn de zes factoren waarmee een succesvolle transformatie rekening moet houden.

Digital Design
Premium

Grote consultants en hechte relaties veranderen bureauwereld en werk

Terwijl de grote consultants zich definitief vestigen in de bureauwereld, verandert de relatie tussen bestaande digitale makers en klanten. En daarmee ook die tussen merken en hun klanten. Die relatie wordt namelijk steeds hechter. Daardoor ontstaat ruimte voor een nieuwe vorm van creativiteit.

Digital Agencies