More stories

‘Tijd voor actie: Fist Party Data zijn het nieuwe goud’

In 2023 neemt de industrie afscheid van 3rd party cookies. Hoe kunnen online marketeers zich hierop voorbereiden?

B2B Digital
Premium

PayPal onderzoekt eigen stablecoin

PayPal onderzoekt de mogelijkheid van de lancering van zijn eigen stablecoin, een cryptomunt die aan bestaande valuta wordt gekoppeld en een stabieler koersverloop vertoont.

Crypto

Column: Het holle Holodeck

Jaren terug ging ik naar de opening van Amsterdams pop up virtual reality-bioscoop. Getooid met een kekke bril keken we naar enigzins korrelige beelden. Als je je hoofd draaide naar iets nét buiten je blikveld, had je ineens een hele andere film. Bijzondere ervaring. Het voegde alleen weinig toe om samen naar de bios te gaan. Je zat in je eigen brillenwereldje. 

Augmented Reality

Data als fundament voor branded content: zo bouw je een succesvolle campagne

Creatieve content en data worden vaak als onverenigbaar gezien, terwijl juist die twee aspecten het recept zijn voor succesvolle branded content.

B2B Digital
Premium

Bitcoinbedrijf Stekking verder als Satsback

Het Nederlandse bitcoinbedrijf Stekking heeft een nieuwe naam geadopteerd: Satsback. Satsbacks zijn beloningen voor gebruikers die via een bepaalde webwinkel aankopen doen.

Crypto
Premium

YoungOnes en ABN AMRO introduceren betaling binnen één minuut voor freelancers

Online freelanceplatform YoungOnes maakt samen met ABN directe betalingen beschikbaar voor al hun platformgebruikers. Freelancers ontvangen, na goedkeuring van de gewerkte uren door de opdrachtgever, binnen één minuut de betaling op hun rekening.

Payment
Premium

Handel in NFT’s naar 25 miljard dollar

De verkoop van NFT’s, oftewel cryptoplaatjes die als een uniek eigendomscertificaat worden verhandeld, heeft vorig jaar 25 miljard dollar opgebracht, zo blijkt uit gegevens van DappRadar. Wel lijkt de groei te vertragen.

Blockchain

Waarom zijn zo veel bedrijven slecht in innoveren? Verkeerde soort innovatie

Innoveren blijkt vaak lastig. Waarom? Nieuwe ‘stuff’ in plaats van bestaande spullen beter en efficiënter verspreiden. Oftewel: meer platform-denken.

Disruptie

Hoe je daadwerkelijk impact maakt met branded content op TikTok

We worden dagelijks overspoeld met content. Veel van die content lijkt op elkaar en is vaak inwisselbaar. Hoe maak je daadwerkelijk impact?

B2B Digital
Premium

Vier jaar cel geëist voor grootschalige fraude met cryptovaluta

Een 40-jarige man uit Deventer heeft voor de rechtbank in Zwolle vier jaar gevangenisstraf tegen zich horen eisen. De verdachte heeft zich volgens de officier van justitie schuldig gemaakt aan grootschalige fraude met virtuele valuta.

Crypto

Vier handvatten voor effectief verandermanagement met OKR

Veranderingen implementeren is altijd lastig. OKR is een methode die bij grote bedrijven effectief wordt ingezet. Lees hier hoe het werkt.

Strategy
Premium

Amerikaanse Congres wil hoorzitting over milieu-impact crypto’s

Het Amerikaanse Congres bereidt een hoorzitting voor om de milieu-impact van het delven van cryptomunten te onderzoeken.

Crypto

Geen .jpg, wel een revolutie

We zijn nu in staat om bedrijven te bouwen waar eigenaarschap mede verdeeld wordt onder de gebruikers en de bouwers, gefaciliteerd door tokens zoals NFT’s. 

Digital Transformation
Premium

Digitale flagshipstore vol droomwerelden

Er mag meer durf in het e-commercelandschap. Designlabel Moooi werkt daarom aan een soort digitale flagshipstores, met bijna filmische productintroducties.

Digital Design

Deviant: explosie in gebruik digitale leerplatformen stelt hogere eisen aan infrastructuur

De lockdowns zorgden bij scholen voor een enorme stijging in de vraag naar digitale lesmethodes. Hoe zorg je dat je infrastructuur die vraag aan kan?

Hosting