Financiële educatie als marketing tool
Nederlandse scholieren moeten wereldkampioen financiële kennis worden. Hoe? Met een online spel, gastlessen en masterclasses en excursies.
Nederlandse scholieren moeten wereldkampioen financiële kennis worden. Hoe? Met een online spel, gastlessen en masterclasses en excursies.
Ook in 2021 steeg en daalde de Bitcoin als een jojo die maar niet tot rust wilde komen, maar 2021 werd toch vooral het jaar van de altcoins. De totale cryptomarkt is afgelopen jaar mede dankzij de alternatieve coins gegroeid naar een waarde van iets meer dan 2000 miljard dollar, tegen 775 miljard dollar begin dit jaar.
In deze video bespreekt de hoofdeconoom van Van Lanschot de gevaren en kansen van lage rente, digitalisering en globalisatie voor financials.
Kan een robot poëzie maken? Om die vraag te beantwoorden ging ik aan de slag met Copy.AI. Dit leerde ik van het experiment met AI-poëzie.
ABN AMRO biedt zakelijke klanten vanaf vandaag de mogelijkheid om met een API zelf een IBAN-Naam Check uit te voeren.
De nieuwe co-CEO van Blanco wil nieuwe investeerders binnenhalen voor de scale-up in de financiële sector voor verdere internationale groei.
Hybride werken is niet gelijkwaardig aan fysiek bij elkaar komen. Online tools die visuele informatie centraal stellen vangen een deel van dat gemis op.
KVK signaleert een trend in het aantal inschrijvingen met betrekking tot cryptomunten. In 2016 waren er 57 ondernemers ingeschreven in het Handelsregister van KVK, op 1 oktober 2018 waren het er al 332. Dit is een stijging van 582 procent in anderhalf jaar tijd. Hierna volgt een daling die tot begin 2021 duurt.
Voor Dyme openen al een miljoen consumenten hun bankrekening. In deze video zie je waarom het deze startup wél lukte.
VAIMOO, het van oorsprong Italiaanse bedrijf dat in 2019 de e-bike deeldienst in Rotterdam overnam, heeft nu 500 elektrische deelfietsen in de havenstad.
De Belgische eBox (vergelijkbaar met Mijn Overheid) telt inmiddels meer dan 3 miljoen actieve toestemmingen, wat neerkomt op 1 op 4 Belgen die voor digitale post van de overheid kiest.
Keune Haircosmetics lanceert deze week naar eigen zeggen als eerste Nederlandse haarmerk NFT’s. De non-fungible tokens zijn geïnspireerd op vier iconische producten uit de Keune geschiedenis.
Mobiliteit en de toekomst van steden: de mobiliteitstransitie, de tien- of vijftienminutenstad, en wat er nodig is voor de groeiende mobiliteitsbehoefte.
Krapte op de arbeidsmarkt buiten de randstad nog erger? Robert Heinst van Olympia over Oost-Nederland als interessant voorbeeld voor de rest van het land.
Het is woensdag stil gebleven in het Telegram-kanaal van Xpose Protocol. Daar zou de nieuwe strategie voor de komende tijd uit de doeken worden gedaan.