Spotler koopt CommuniGator uit Engeland
E-mail- en marketingautomationspecialist Spotler heeft branchegenoot CommuniGator uit Engeland overgenomen voor 14,4 miljoen euro.
E-mail- en marketingautomationspecialist Spotler heeft branchegenoot CommuniGator uit Engeland overgenomen voor 14,4 miljoen euro.
Nederlandse bedrijven verleggen de focus als het gaat om investeringen in marketingtechnologie. Vooral de aanschaf van datagedreven marketingoplossingen staat hoog op de agenda. Oplossingen voor Content en Experience zijn minder in trek. Dit blijkt uit het eerste onderzoek van Emerce Research en VODW Consultancy. Daarin is gekeken naar de ‘martech stacks’ in ons land, ongeveer 250 leveranciers en de geplande veranderingen. Het bijbehorende rapport is zojuist gepubliceerd.
De reisbranche is zeer concurrerend en de strijd om de aandacht van de online consument is fel. De Jong Intra Vakanties kiest er daarom voor om met behulp van een datamanagementplatform (DMP) veel gerichter te targeten dan voorheen. Hierdoor wordt het marketingbudget effectiever besteed en zijn de acquisitiekosten per boeking lager.
Marketing automation, we lezen er al jaren over, maar wat levert het nu écht op? Niet alleen in views, maar gewoon in euro’s omzet? Jop Hessel van AFAS Software heeft er inmiddels ruime ervaring mee. Want AFAS levert een product dat je niet dagelijks aan klanten verkoopt. Hessel is een van de sprekers op Emerce B2B Digital dat komende week in Maarssen wordt gehouden.
Wereldwijd gaan de uitgaven aan systemen voor marketing automation flink groeien. Die voorspelling doet Forrester in een rapport dat is gepubliceerd. Marketing automation is weliswaar geen nieuw thema meer, maar de meeste bedrijven moeten nog overstag. Met name de digitaliserende B2B-sector zorgt voor de impuls.
Opleidings- en mediabedrijf MindCampus merkte dat de respons op e-mailmarketing aanzienlijk terugliep. Door personalisatie toe te passen werd de conversie verdrievoudigd. Bijkomend voordeel is dat veel handwerk overbodig is geworden.
Nederlandse mkb-groothandels zijn Europese koplopers in e-commerce. In totaal haalt de sector veertig procent van de omzet uit online verkopen. […]
Marketing automation draait om één ding: het optimaliseren van de customer journey van je klant of prospect met zijn of haar persoonlijke context als uitgangspositie. Dit zijn de vijf voorwaarden om de potentie van marketing automation volledig te benutten.
Uiteindelijk draait marketing automation om één ding: het optimaliseren van de customer journey van je klant of prospect met zijn of haar persoonlijke context als uitgangspositie. In dit artikel geef ik je 5 voorwaarden om de potentie van marketing automation volledig te benutten.
HealthCity wil een challenger zijn op de fitnessmarkt. Dat doet het bedrijf met tien premium HealthCity clubs waar service centraal staat, zowel in de gym als in de communicatie. Door dezelfde eigenaar is nu ook het nieuwe merk Saints & Stars gelanceerd. “We willen op elk vlak ‘next level’ zijn,” zegt Chief Marketing Officer Tamara Oppedijk.
Door de invoering van de AVG en de inzet van de juiste marketing automation flows op je data, wordt het mogelijk om nog beter de juiste content via het juiste kanaal op het juiste moment in te zetten. Tenminste, als je dit op de correcte manier weet in te richten.
Het online platform van Pon Financial Services speelt al een serieuze rol in de vermarkting van private lease auto’s. Van de ruim 21 duizend auto’s die er rondrijden, is zeker dertig procent (mede) het resultaat van een online bezoek. Dit vertelde e-commercemanager Leon van Davenhorst op Emerce eFinancials.
Emerce heeft in december 2017 in samenwerking met VODW een onderzoek uitgevoerd naar het gebruik van en de investering in marketingtechnologie oplossingen in Nederland. Uit het onderzoek komt duidelijk naar voren dat de meeste respondenten vinden dat hun organisatie achterblijft wat betreft snelheid van reageren op nieuwe ontwikkelingen en innovaties.
Oprichter JB Rudelle keert terug als CEO van het adtechbedrijf Criteo. De huidige CEO Eric Eichmann blijft als adviseur verbonden aan het Franse bedrijf.
De mensen uit het vakgebied kennen het wel: Je bent op een verjaardag en probeert uit te leggen wat je als werk doet: “Ik ben E-mail marketeer”, “Ik ben online marketeer met een focus op e-mail”, Ik ben CRM-marketeer”, “Ik ben Marketing-Automation specialist”. In veel gevallen zijn gefronste wenkbrauwen het gevolg en kun je alsnog uitgebreid gaan uitleggen wat je nou écht doet. En ook die uitleg is in veel gevallen erg verschillend. Dus: Wat is nou de Email professional? Wat moet je er voor kunnen? En wanneer mag je jezelf zo noemen?
NIBC Direct wil continu processen verbeteren en de klanttevredenheid en employee engagement verhogen. “Direct duidelijk, dat is wat we nastreven,” zegt Director Marketing & Sales Richard Leijnse.