More stories

Dé VakantieDiscounter: ‘Professionele e-mailmarketing doe je er niet even bij’

Dé VakantieDiscounter heeft de afgelopen jaren een flinke omzetgroei doorgemaakt. Dit jaar wordt er een plus van 65 procent genoteerd. Jochem Veenstra is verantwoordelijk voor de e-mailmarketing bij het Nederlands online reisbedrijf, dat onderdeel is van Otravo. “Een-op-een personalisatie is op zich al mogelijk maar de vraag is of je dat moet willen.”

E-mailmarketing

Marketing Automation voor recruitment: de sollicitant is een lead

Marketing Automation is de inzet van geautomatiseerde systemen om leads aan je bedrijf te binden middels relevante informatiestromen. Een welbekend en succesvol concept binnen B2B leadgeneratie. Eigenlijk is het een ideaal instrument voor recruitment, maar de praktijk toont dat het op dat gebied te weinig wordt toegepast. Door dieper in te gaan op de basisprincipes van Marketing Automation wordt duidelijk hoe recruitment gebruik kan maken van Marketing Automation.

Marketing automation

Zo maak je van een chatbot een intelligente assistent

Het gedrag van consumenten is enorm geëvolueerd de laatste decennia. Vroeger volstond een verzorgde website of logo om op te […]

Customer Engagement

Nederlandse datamarketeers ‘bewust onbekwaam’

Het is vooruitgang, maar marketeers in Nederland scoren nog niet beter dan ‘bewust onbekwaam’ met datagedreven klantcommunicatie.

Online marketing

TomTom slaat met multichannelmarketing nieuwe weg in

TomTom verstuurt jaarlijks 1 miljard promotionele mails aan consumenten. Met Salesforce Marketing Cloud hoopt het bedrijf klanten via meerdere kanalen te bereiken.

Marketing automation

Affiliate marketing in 2020 betekent vooral automatiseren

Hoe ziet de toekomst van affiliate marketing eruit? Deze vraag staat centraal in een interessante whitepaper van Awin, het affiliate netwerk waar onder andere Travelbird, Belvilla en Expedia gebruik van maken. Het antwoord: automatisering.

Travel
Premium

Marketing automation in Europa en de VS: wat is het verschil?

Europese bedrijven zijn nog niet zo ver in het gebruik van marketing automation als de Amerikaanse collega’s. Maar waarin verschilt de aanpak eigenlijk?

Marketing automation

Sjuul van der Leeuw gaat e-Village leiden

e-Village, naar eigen zeggen het grootste omnichannel marketing automation bureau van Nederland, trekt Sjuul van der Leeuw aan als algemeen directeur.

Marketing automation

Litmus Live: vijf opvallende trends in e-mailmarketing

Wat is het recept van succesvolle e-mailmarketeers? Welke creatieve innovaties vind je binnenkort in je mailbox? En hoe maak je je mailings geschikt voor blinden en slechtzienden? Oftewel: welke opvallende trends zijn besproken tijdens de Litmus Live-conferentie eind september in San Francisco?

E-mailmarketing

Voetbal International en bol.com naar Emerce Performance

bol.com was ooit een gedreven televisie-adverteerder, maar dat is radicaal veranderd. Het budget is bijna volledig overgeheveld naar online. Esther Elberse, senior online marketeer bij de online retailer, vertelt er meer over op Emerce Performance.

Online advertising

Pervorm lanceert nieuw label rondom chatbots

Marketingbureau Pervorm start vandaag onder de naam Conversed.ai een nieuw label dat zich louter specialiseert in chatbots. Directeur Sander van de Kraan: “Bots nemen over niet al te lang de rol over van websites waar het gaat om interacties met de klant.”

Customer Engagement

Lead scoring, hoe pluk je de rijpe appels?

Wanneer je een succesvolle inbound marketingstrategie voor je website hanteert, ga je al snel merken dat het aantal bezoekers van de website toeneemt. Daarnaast zullen geïnteresseerde bezoekers ook hun contactgegevens achterlaten. Vaak is het onmogelijk voor sales om al deze prospects op te volgen en zijn de meeste prospects nog geen ‘hot leads’ waardoor sales regelmatig een ‘nee’ te horen krijgt. Met het oog op één van de voordelen van Marketing Automation, namelijk de betere samenwerking tussen marketing en sales, is marketing in staat gesteld om alleen de ‘rijpe appels’ aan te leveren aan sales, die deze vervolgens succesvol kunnen ‘plukken’.

Conversie

Mediaplanning Havas houdt rekening met emoties

Havas Media is de launching customer van Pointlogics Commspoint Journey in Nederland. Het systeem houdt bij de mediaplanning, per mediakanaal, rekening met emoties, triggers en behoeftes van de consument.

Media

Usabilla opent drie internationale kantoren

Technologiebedrijf Usabilla opent drie nieuwe kantoren in het buitenland om de lokale klanten beter te kunnen bedienen. Vorige maand ging Berlijn live, vorige week Londen en volgende maand Sydney.

Marketing
Premium

Handjevol spelers domineert markt marketing automation

Hoewel er tientallen aanbieders zijn van software voor marketing automation, domineren een handvol namen de markt. Twee bureaus gingen samen na welke dat zijn, wie er met deze bedrijven werken en welke bedrijven de grootste groei doormaken.

Marketing automation