More stories

Lead scoring, hoe pluk je de rijpe appels?

Wanneer je een succesvolle inbound marketingstrategie voor je website hanteert, ga je al snel merken dat het aantal bezoekers van de website toeneemt. Daarnaast zullen geïnteresseerde bezoekers ook hun contactgegevens achterlaten. Vaak is het onmogelijk voor sales om al deze prospects op te volgen en zijn de meeste prospects nog geen ‘hot leads’ waardoor sales regelmatig een ‘nee’ te horen krijgt. Met het oog op één van de voordelen van Marketing Automation, namelijk de betere samenwerking tussen marketing en sales, is marketing in staat gesteld om alleen de ‘rijpe appels’ aan te leveren aan sales, die deze vervolgens succesvol kunnen ‘plukken’.

Conversie

Mediaplanning Havas houdt rekening met emoties

Havas Media is de launching customer van Pointlogics Commspoint Journey in Nederland. Het systeem houdt bij de mediaplanning, per mediakanaal, rekening met emoties, triggers en behoeftes van de consument.

Media

Usabilla opent drie internationale kantoren

Technologiebedrijf Usabilla opent drie nieuwe kantoren in het buitenland om de lokale klanten beter te kunnen bedienen. Vorige maand ging Berlijn live, vorige week Londen en volgende maand Sydney.

Marketing

Handjevol spelers domineert markt marketing automation

Hoewel er tientallen aanbieders zijn van software voor marketing automation, domineren een handvol namen de markt. Twee bureaus gingen samen na welke dat zijn, wie er met deze bedrijven werken en welke bedrijven de grootste groei doormaken.

Marketing automation

Hoe bepaal je de juiste prioriteiten voor Google Shopping?

Ik ben een enorme fan van Google Shopping. Het is relatief makkelijk te installeren, heeft een groot bereik en genereert een goede ROAS. Bovendien heb ik gemerkt dat Google Shopping voor bijna elke webwinkel gemakkelijk een toename van meer dan 50 procent aan omzet kan genereren uit AdWords. Daarom hebben wij veel tijd besteed aan het zoeken naar de ideale opzet. Die willen we graag met je delen!

Online advertising

Drempel e-mailmarketing automation steeds lager

De drempel om (e-mail)marketing te automatiseren is nu wel heel laag. MailChimp heeft aangekondigd de functies voor marketing automation voortaan gratis aan te bieden. De vele succesvoorbeelden en templates die er online te vinden zijn bieden een hoop inspiratie voor het opvolgen van (potentiële) klanten.

Marketing automation

‘DMP ook goed voor interne datadistributie’

Het kiezen van een datamanagementplatform (DMP) is er door alle ‘buzz’ rondom het onderwerp niet makkelijker op geworden. De markt is zoekende naar wat een DMP is, stelde Danny Pentier van Tealium op Digital Marketing Live!. Er is een hoop rumoer, maar nog weinig definitie. ‘Als je tien mensen vraagt wat een DMP is, krijg je tien verschillende antwoorden.’

Marketing automation

Account based marketing: de implementatie en effecten op KPI’s

B2B-bedrijven ruilen hun ‘oude’ marketing in. Als we de vele artikelen mogen geloven die over het onderwerp verschijnen kiest iedereen […]

B2B Digital

Hoe willen B2B-marketeers meer verdienen met marketing automation?

Op 13 juni 2017 verscheen het B2B Marketing Trendrapport 2017. Dit onderzoek geeft inzicht in de belangrijkste speerpunten en uitdagingen van B2B-marketeers in Nederland. En een belangrijke uitdaging voor B2B Nederland luidt: hoe zorgen we ervoor dat marketing automation meer euro’s oplevert?

B2B Digital

Blinker en MailPlus gaan op in Spotler

De zusterbedrijven Blinker en MailPlus voegen de organisaties en bedrijfsdoelen bij elkaar en gaan verder onder de nieuwe naam Spotler. Vanaf volgend jaar gaan ze aan de slag op de internationale markt.

E-mailmarketing

Coen van der Poll (Peppered): ‘meer kaartjes verkopen met marketing automation’

Een theatergezelschap boeken is snel gedaan, maar de voorstelling goed onder de aandacht brengen bij het juiste publiek kost veel tijd en moeite. Peppered biedt een oplossing. “Peppered heeft een marketingplatform voor theaters, voor zalen eigenlijk. Dat wil zeggen dat we vanuit één collectief systeem de website, marketing, ticketing, alles wat de bezoeker raakt, proberen te automatiseren en op een hoger niveau proberen te krijgen”, aldus CEO Coen van der Poll. Het systeem wordt in Nederland inmiddels door 55 zalen gebruikt. In België ligt dat aantal op 14.

Marketing automation

De rol van AI in media-inkoop: wat als de mens overbodig raakt?

Dat algoritmes een steeds grotere rol spelen bij de media-inkoop moge duidelijk zijn. Maar draait het erop uit dat kunstmatige intelligentie straks bepaalt waar bedrijven hun marketingeuro’s besteden? En wat betekent dit voor de mens en het creatieve proces?

Marketing automation

Marketeers halen meer digitale vaardigheden in huis

Grote bedrijven kopen steeds vaker zelf marketing- en mediatechnologie in plaats dat in te huren bij specialistische bureaus. Ook kiezen ze makkelijker voor consultancies voor het opstellen van hun nieuwe digitale strategieën.

Online marketing

The Valley zet fors in op data met Nominow

Creatief bureau The Valley ontwikkelde afgelopen tien jaar een dataproduct en zet dat nu apart met een nieuw label in de markt: Nominow. De oud-CTO van Webpower, Jerlijn Kasmani, wordt er de eindverantwoordelijke over het team, doorontwikkeling en productmarketing. Philip Kok: “We gaan het groot maken bij The Valley en daarbuiten tot wasdom laten komen.”

Online marketing

Hoe Holiday Cars, Vacanceselect en D-reizen databasemarketing toepassen

Databasemarketing is bij veel reisbedrijven een ondergeschoven kindje in de marketingmix, is de ervaring van Willem van der Steen, oprichter en CEO van PI Marketing. “Natuurlijk wordt bulk e-mail als irritant ervaren.” Drie praktijkvoorbeelden van hoe het wel moet.

E-mailmarketing