Adobe bevestigt overname Marketo
Adobe is rond met de aankoop van Marketo, een expert op het gebied van marketing automation, voor 4,75 miljard dollar. […]
Adobe is rond met de aankoop van Marketo, een expert op het gebied van marketing automation, voor 4,75 miljard dollar. […]
Als je een-op-een marketing wilt bedrijven, moet de marketing automation tool de data die je hebt verzameld over klanten daadwerkelijk kunnen gebruiken. Hoe maak je dat mogelijk?
CoolCat communiceert met drie doelgroepen: kinderen, tieners en hun ouders. Dat gebeurt vooral via e-mailmarketing. Om de database uit te bouwen gebruikt CoolCat een even simpele als doeltreffende methode: kraskaartjes waarmee klanten een prijs kunnen winnen.
Wie zit er in je database, welke voorkeuren en intenties hebben die personen en voor welke boodschap zijn ze het meest ontvankelijk? De juiste groepen maken op basis van een set aan gecombineerde eigenschappen en factoren is de kunst van segmentatie.
Marketing automation staat over het algemeen nog in de kinderschoenen. Zelfs wanneer de benodigde technologie in huis is gehaald, hebben bedrijven moeite om de effectiviteit van de tools te vergroten. Die conclusie trekt Smart Insights in een rapport dat onlangs is gepubliceerd.
Mobiel creëert dagelijks 30 miljard contactmomenten voor adverteerders. Dit is hét strijdtoneel waar bedrijven hun klanten zullen aantrekken, bedienen en behouden. Hoe kunnen bedrijven concurrerend blijven en superieure klantervaringen leveren? Messenger marketing is hiervoor een stap in de juiste richting.
Elke online marketeer die voorheen in DoubleClick werkte werd vanmorgen wakker in de wondere wereld van het Display & Video 360. Een vernieuwde interface met als doel meer synergie tussen verschillende disciplines van online marketing. Zo kun je bijvoorbeeld direct vanuit Display & Video 360 schakelen naar Analytics 360 en Google Tagmanager 360. In dit blog vertel ik je alles over de nieuwe features en hoe je deze direct kunt inzetten.
Salesforce’ overname van Datorama zorgt voor meer dan alleen betere data-analyses. Misschien wel belangrijker is de potentiële impact op de marketing automation.
Beter segmenteren, meer personaliseren en beter nurturen levert meer en betere klanten op. Dit klinkt logisch maar toch wordt er bij veel bedrijven meerdere malen per jaar de discussie gevoerd of de gekozen marketingactiviteiten en promotiekanalen voldoen aan de verwachtingen. Dit eBook biedt handvatten voor het samenstellen voor de business case voor lead nurturing in B2B.
Marketeers bij Nederlandse bedrijven verlangen een echt duidelijke visie op de technologiestack waarmee ze werken. Dat staat in het eerste onderzoek dat verschijnt bij Emerce Research.
Met de impuls die platformen als Pardot, Hubspot en Eloqua hebben gegeven aan de marketingwereld, hebben de achterliggende bedrijven voor zichzelf een nieuw probleem gecreëerd. Gebruikers vragen om meer geavanceerde rapportages, de platformen kunnen echter maar moeilijk aan die vraag voldoen.
Iedereen doet tegenwoordig wat met data, maar de meeste bedrijven laten kansen liggen. Veel webwinkels weten Google Analytics te vinden, en meten bijvoorbeeld de conversiepercentages en sessieduur. Maar wat als je nou zou kunnen voorspellen wat een klant gaat doen op basis van zijn eerdere gedrag? Tjitte Folkertsma van MediaCT sprak Peter Sheldon, VP of Global Strategy bij Magento, Jan Brooijmans, Business Intelligence consultant bij FocusFWD en Leah Ard, Business Solutions Architect en expert op het gebied van Magento Business Intelligence. Zij praten ons bij over de huidige staat en toekomst van Business Intelligence.
Wat spreekt het meest tot de verbeelding als er een video-advertentie voor een vakantie te zien is: een skydive, een chique restaurant of statige giraffen in een dierentuin? Goede kans dat je collega een andere keuze maakt. Toch passen we dit principe nog weinig toe in reclame, terwijl de technologie om aan verschillende doelgroepen specifieke reclame-uitingen te tonen, wel bestaat. Zo worden prestaties van reclame niet verbeterd en de consument ervaart geen toegevoegde waarde.
27 procent van de B2B-organisaties gebruikmaakt van marketing automation, een groei van zes procent. Dat zijn geen grote aantallen. Waarom komt marketing automation in de B2B zo moeizaam van de grond? De positieve trend: marketing automation levert meer op dan alleen ‘kale’ data. In 2018 levert marketing automation eindelijk gekwalificeerde leads op.
De eigenaar van Spotler, CNBB Venture Partners, koopt Add to Favorites uit Utrecht. De investeerder rijgt een volgende kraal aan zijn ketting met specialisten in marketing automation.