More stories

NIBC Direct: customer experience blijven verbeteren

NIBC Direct wil continu processen verbeteren en de klanttevredenheid en employee engagement verhogen. “Direct duidelijk, dat is wat we nastreven,” zegt Director Marketing & Sales Richard Leijnse.

Customer Experience

Nederlandse Kappersakademie: efficiency door tooling

De Nederlandse Kappersakademie (NKA) is een particulier opleidingsinstituut voor het kappersvak, maar heeft ook kapsalons en doet aan baanbemiddeling. Om die drie pijlers in goede banen te leiden was een nieuwe marketingstrategie hard nodig, vertelt directeur Martijn Abers.

Marketing

Nieuw kanaal marketing automation: chatbots stap richting meer AI

Met de overname van een chatbotbedrijf speelt HubSpot in op een volgende stap binnen marketing automation: de integratie van kunstmatige intelligentie en aanvullende (nieuwe) communicatiekanalen. Volgen bedrijven straks geautomatiseerd hun leads op via een bot?

Marketing automation

E-mail Benchmark 2018: marketing automation is grootste uitdaging

De populairste verzenddag voor mailings is veranderd en marketing automation is de belangrijkste trend én uitdaging voor 2018. Dat blijkt uit de E-mail Benchmark 2018. 

E-mailmarketing

Tripolis kiest voor specialisatie: ‘Slag om marketing automation verloren’

E-mailmarketingbedrijf Tripolis Solutions zag een mooie toekomst voor zich: net als veel van de concurrenten wilde het doorgroeien tot ‘suite’ […]

E-mailmarketing

Het ontwikkelen van een efficiënt leadgeneratieproces met marketing automation

Wat is de toegevoegde waarde van marketing automation voor marketing en sales? Elke B2B-organisatie zal herkennen dat sales en marketing steeds meer in elkaar overlopen. Lijnen en verantwoordelijkheden vervagen met één gemeenschappelijk doel: meer (online) conversie. In deze whitepaper lees je hoe de inzet van marketing automation je helpt om het leadgeneratie proces te optimaliseren en kan bijdragen aan het behalen van de bedrijfsdoelstellingen.

B2B Digital

6 tips om met automation en big data aan de slag te gaan

‘The right ad at the right time on the right place’ wordt steeds meer een uitdaging omdat er elke dag touchpoints in de customer journey bijkomen. Hoe analyseer en zet je data in op een schaalbare manier in een wereld waar de hoeveelheid klantdata exponentieel groeit?

Online marketing

Greenwheels: van brievensysteem naar marketing automation

De in totaal 2500 deelauto’s van Greenwheels in Nederland worden door een team van dertig mensen gemanaged. Dat kan doordat de processen zoveel mogelijk zijn geautomatiseerd. Des te opvallender is het dat de marketingactiviteiten grotendeels handmatig en met een verouderd systeem werden uitgevoerd. Maar daar komt nu verandering in, vertelt Marketing Manager Paul van Merrienboer.

Marketing automation

Vijf overwegingen bij het aanschaffen van marketing automation software

Marketing automation in de praktijk kan lastig zijn. Een nieuwe softwaretool leidt nog niet tot een nieuwe manier van werken. Dit zijn vijf overwegingen bij het aanschaffen van een marketing automation platform, aan de hand van Tesla’s, fietsroutes en Italiaans ijs. 

Marketing automation

Dit zijn de dominante sales- en marketingtrends in 2018

Wat je klanten willen, wat ze denken en hoe die klanten met elkaar omgaan, verandert voortdurend. We zien de opkomst en ondergang van sociale-mediaplatformen, plotseling opduikende trends en overkoepelende veranderingen in klantvoorkeuren. Bewegingen die de online marketingwereld dwingen om te evolueren.

Online marketing

1-op-1 marketing: de wil is er, nu nog data op orde krijgen

Het belang van 1-op-1 datadriven marketing is voor iedereen duidelijk maar de meeste bedrijven staan nog aan het begin van de weg daarnaartoe. Dit blijkt uit onze jaarlijkse quick scan van Nederlandse bedrijven met grote klantdatabases.

Online marketing

Dit zijn de 17 marketing automationtrends in 2018

Of je nu een ZZP-er, een MKB-ondernemer of marketeer bij een groot bedrijf bent, je kunt in 2018 niet meer om marketing automation heen. Van een simpele e-mail autoresponder tot een met kunstmatige intelligentie gepersonaliseerde website: marketing automation is volop in ontwikkeling. Tien marketing experts delen in dit artikel hun belangrijkste marketing automation trends voor 2018 met je.

Marketing automation
Premium

Nederlandse bedrijven automatiseren 53 procent van hun SEA activiteiten

Uit onderzoek van brancheorganisaties DDMA en IAB Nederland blijkt dat veel grotere Nederlandse bedrijven 53 procent van hun SEA activiteiten (adverteren in zoekmachines) vandaag de dag al automatiseren.

Marketing

Zo stap je over van handmatig campagnes managen naar marketing automation

De Search Advertising Specialist heeft het druk. En hoe frustrerend is het dan als je keer op keer veel tijd verliest bij het uitvoeren van werkzaamheden die je eigenlijk zou moeten kunnen automatiseren. De realiteit is echter dat velen van ons tot op de dag van vandaag nog altijd op grote schaal handmatig campagnes managen. Dat moet toch beter kunnen. Toekomstmuziek? Nee hoor, het automatiseren van campagnes is al realiteit.

Marketing automation

Innogy zet first, second en third party data slim in met DMP

Bedrijven investeren in toenemende mate in second en third party data. De aanvullingen op de eigen data komen bijvoorbeeld samen in een DMP en zorgen voor relevantere communicatie en producten. Bij het digitaliserende Essent en energiedirect.nl leidt dat al tot concrete eerste resultaten. Maar, benadrukt Kuldip Singh, de Digital Director bij moederbedrijf innogy: “Het is eigen data eerst.”

Analytics