Zo kies je het juiste Data Management Platform (DMP)
Elke zichzelf respecterende marketeer wil tegenwoordig aan de slag met een DMP. Maar ben je daar wel klaar voor? En hoe kies je het juiste DMP in dit snel groeiende aanbod? Tijd voor DMP-tinder.
Elke zichzelf respecterende marketeer wil tegenwoordig aan de slag met een DMP. Maar ben je daar wel klaar voor? En hoe kies je het juiste DMP in dit snel groeiende aanbod? Tijd voor DMP-tinder.
E-commerce bestaat binnenkort niet meer, zegt Pim van der Feltz, al tien jaar CEO van Google. Zijn advies: wordt leading in commerce. En hoe je dat wordt, hangt volgens hem af van drie dingen.
Elke publieke omroep heeft te maken met een diverse achterban, bestaande uit kijkers, luisteraars, studiopubliek, online-consumenten, lezers, leden, enzovoorts. Om een intensievere band met deze groepen te ontwikkelen, ontwikkelde BNNVARA een connected-bereik-strategie waarbij de interesses en behoeften van het individu centraal staan.
Personalisatie wordt steeds belangrijker in communicatie en het bereiken van mensen. Het is interessant om relevante en gepersonaliseerde content te versturen. Dynamische content gaat hier nog een stap verder in. Zo scoren je dynamische e-mails in combinatie met marketing automation meer bereik.
Een omzetgroei van 64 procent, online een plus van 50 procent. Amac, de grootste Apple Premium Reseller van het land, groeit hard dankzij de omnichannel-formule. Centraal hierin staat de focus op hospitality. Persoonlijke aandacht die Amac niet alleen in de winkels biedt, maar door middel van marketing automation ook online doorvoert. De vier fasen die het hiervoor doorliep op een rij.
Heb jij ook een chronisch tekort aan tijd? En zoek je dus naar oplossingen om meer marketing impact te hebben in minder tijd? Dan ben je ongetwijfeld geïnteresseerd in de mogelijkheden van marketing automation. Een vakgebied dat enorm in ontwikkeling is. Ik vroeg de martech experts in mijn netwerk naar de belangrijkste marketing automation trends voor 2019 en het resultaat is deze zeer lezenswaardige blogpost.
Verleidelijk als het allernieuwste is, laten we ons geregeld lekker maken door kunstmatige intelligentie. We vergeten hierdoor te kijken naar de eigen strategie en klant. Pas dan is er een ‘golden profile’ samen te stellen, een basisvereiste om zoiets als machine learning te kunnen benutten. De aanpak resulteert in betere interactie. En voor bijvoorbeeld Opel in meer autoverkopen.
HubSpot, een platform voor marketing automation, heeft een investeringsfonds opgericht voor cloudstartups. Daarvoor is 30 miljoen dollar beschikbaar.
Op dit moment volgen de technologische mogelijkheden zich zo snel op, dat je het idee hebt altijd achter te lopen. Zelfrijdende auto’s, Virtual Reality en Smart Homes worden sneller werkelijkheid dan je denkt. Terwijl marketinggoeroes de rooskleurige toekomst in automatisering voor je schetsen, is het in de praktijk brengen vaak lastig. Er zijn nog maar weinig bedrijven gestructureerde stappen aan het zetten op het gebied van marketing automation. Want waar begin je?
De groei van data in organisaties neemt exponentiële vormen aan, maar hoe vertaal je die data naar insights (wat zie ik?), en hoe bepaal je vervolgens strategieën (wat kan ik ermee?) Hoe kunnen adverteerders, bureaus en exploitanten gebruikmaken van de mogelijkheden en barrières overwinnen?
Een goed uitgewerkt Customer Data Platform is in te zetten als ultieme campagnetool voor alle data binnen jouw bedrijf. Met deze data kan je profielen inzichtelijk maken en zo gerichter adverteren en een betere gepersonaliseerde klantervaring bieden. Maar hoe begin je hiermee?
Een markt verstoren gebeurt vaak door buitenstaanders. Zij hebben niks te verliezen bij verandering en kunnen alleen maar winnen bij een nieuwe situatie. Dat is anders in het geval van VraagHugo. De site biedt ondernemers de mogelijkheid om eenvoudig zelf huis, tuin en keukencontracten op maat te maken, zonder dat daar een dure jurist of advocaat aan te pas komt. Het concept is mede bedacht door SOLV, een advocatenkantoor gespecialiseerd in technologie, media en communicatie. Daarmee knagen zij aan hun eigen werk. Bewust, zegt jurist en partner Menno Weij bij Top Names. SOLV wil zich specialiseren in het high end werk.
Door de marketing voor evenementen om te draaien van outbound naar inbound, heeft Bohn Stafleu van Loghum conversieverbeteringen van maar liefst 50 procent gerealiseerd. Bulkmails behoren tot het verleden, het gedrag van de ontvanger bepaalt wanneer hij of zij welke boodschap ontvangt.
In 2019 heeft 86 procent van de ondervraagde B2B marketeers leadgeneratie als strategische focus gevolgd door het converteren van leads naar klanten (82%). Op de derde plaats volgt de customer experience (55%), vervolgens het aantonen van de ROI van de marketinginspanningen (50%) en marketing automation (48%).
We kunnen het gedrag van klanten online in kaart brengen en daar inzichten aan ontlenen om personalisatie toe te passen. Maar de scheidslijn tussen slimme campagnes en irritante of zelfs enge content is dun. Hoe blijf je aan de goede kant?