More stories

Zo vertaalt Amac de persoonlijke klantbenadering online door

Een omzetgroei van 64 procent, online een plus van 50 procent. Amac, de grootste Apple Premium Reseller van het land, groeit hard dankzij de omnichannel-formule. Centraal hierin staat de focus op hospitality. Persoonlijke aandacht die Amac niet alleen in de winkels biedt, maar door middel van marketing automation ook online doorvoert. De vier fasen die het hiervoor doorliep op een rij.

Marketing automation

Dit zijn de 13 trends in marketing automation in 2019

Heb jij ook een chronisch tekort aan tijd? En zoek je dus naar oplossingen om meer marketing impact te hebben in minder tijd? Dan ben je ongetwijfeld geïnteresseerd in de mogelijkheden van marketing automation. Een vakgebied dat enorm in ontwikkeling is. Ik vroeg de martech experts in mijn netwerk naar de belangrijkste marketing automation trends voor 2019 en het resultaat is deze zeer lezenswaardige blogpost.

Marketing automation

Golden profile en purpose onmisbaar voor engagement

Verleidelijk als het allernieuwste is, laten we ons geregeld lekker maken door kunstmatige intelligentie. We vergeten hierdoor te kijken naar de eigen strategie en klant. Pas dan is er een ‘golden profile’ samen te stellen, een basisvereiste om zoiets als machine learning te kunnen benutten. De aanpak resulteert in betere interactie. En voor bijvoorbeeld Opel in meer autoverkopen.

Marketing automation

HubSpot start fonds voor cloudstartups

HubSpot, een platform voor marketing automation, heeft een investeringsfonds opgericht voor cloudstartups. Daarvoor is 30 miljoen dollar beschikbaar.

Marketing automation

Het is tijd om aan de slag te gaan met marketing automation

Op dit moment volgen de technologische mogelijkheden zich zo snel op, dat je het idee hebt altijd achter te lopen. Zelfrijdende auto’s, Virtual Reality en Smart Homes worden sneller werkelijkheid dan je denkt. Terwijl marketinggoeroes de rooskleurige toekomst in automatisering voor je schetsen, is het in de praktijk brengen vaak lastig. Er zijn nog maar weinig bedrijven gestructureerde stappen aan het zetten op het gebied van marketing automation. Want waar begin je?

Marketing automation

Data is het nieuwe goud, maar hoe delf je het?

De groei van data in organisaties neemt exponentiële vormen aan, maar hoe vertaal je die data naar insights (wat zie ik?), en hoe bepaal je vervolgens strategieën (wat kan ik ermee?) Hoe kunnen adverteerders, bureaus en exploitanten gebruikmaken van de mogelijkheden en barrières overwinnen?

Marketing automation

Zo bouw je aan een eigen Customer Data Platform

Een goed uitgewerkt Customer Data Platform is in te zetten als ultieme campagnetool voor alle data binnen jouw bedrijf. Met deze data kan je profielen inzichtelijk maken en zo gerichter adverteren en een betere gepersonaliseerde klantervaring bieden. Maar hoe begin je hiermee?

Marketing automation

Menno Weij (VraagHugo): ‘Alles wat geautomatiseerd kan worden zal geautomatiseerd worden’

Een markt verstoren gebeurt vaak door buitenstaanders. Zij hebben niks te verliezen bij verandering en kunnen alleen maar winnen bij een nieuwe situatie. Dat is anders in het geval van VraagHugo. De site biedt ondernemers de mogelijkheid om eenvoudig zelf huis, tuin en keukencontracten op maat te maken, zonder dat daar een dure jurist of advocaat aan te pas komt. Het concept is mede bedacht door SOLV, een advocatenkantoor gespecialiseerd in technologie, media en communicatie. Daarmee knagen zij aan hun eigen werk. Bewust, zegt jurist en partner Menno Weij bij Top Names. SOLV wil zich specialiseren in het high end werk.

Marketing automation

Bohn Stafleu van Loghum: klantgedrag als conversiebooster

Door de marketing voor evenementen om te draaien van outbound naar inbound, heeft Bohn Stafleu van Loghum conversieverbeteringen van maar liefst 50 procent gerealiseerd. Bulkmails behoren tot het verleden, het gedrag van de ontvanger bepaalt wanneer hij of zij welke boodschap ontvangt.

Marketing automation

B2B-marketingonderzoek 2019: opmars marketing automation zet door

In 2019 heeft 86 procent van de ondervraagde B2B marketeers leadgeneratie als strategische focus gevolgd door het converteren van leads naar klanten (82%). Op de derde plaats volgt de customer experience (55%), vervolgens het aantonen van de ROI van de marketinginspanningen (50%) en marketing automation (48%).

Marketing automation

Personalisatie: vijf redenen waarom het niet goed lukt

We kunnen het gedrag van klanten online in kaart brengen en daar inzichten aan ontlenen om personalisatie toe te passen. Maar de scheidslijn tussen slimme campagnes en irritante of zelfs enge content is dun. Hoe blijf je aan de goede kant?

Marketing automation

Dreamforce: hoe bundel je alle marketinginnovaties?

Waar we afgelopen tien jaren onder andere te maken hadden met innovaties als e-commerce, social media, mobile marketing, big en small data, CRM, e-mailmarketing, SEO/SEA, zien we nu dat technologie ons nu gaat helpen om orde op zaken te stellen, om weer het overzicht te krijgen. Dat maakte Dreamforce, het jaarlijkse event van Salesforce, duidelijk. Maar is het gemiddelde marketingteam hier klaar voor? 

Marketing automation

Adobe koopt Marketo: wat betekent dat voor gebruikers?

Groot nieuws in enterprise-softwareland afgelopen week. Marktleider Adobe kondigde voor het astronomische bedrag van 4,8 miljard dollar aan eigenaar te worden van marketing automation-platform Marketo. De megadeal komt vier maanden nadat de softwaregigant, vooral bekend van Photoshop en Illustrator, bekendmaakte het e-commerce-platform Magento voor 1,7 miljard Dollar in te lijven.

Marketing automation

Wunderman (WPP) koopt Emark

WPP-dochter Wunderman verwerft de meerderheid van de aandelen in marketingtechnologiespecialist Emark uit Haarlem.

Venture

Marketing automation is accelator voor datakwaliteit

Het inzetten van marketing automation is alleen effectief als de datakwaliteit hoog is. Maar marketing automation kan ook heel goed worden ingezet om de datakwaliteit te verhogen.

Marketing automation