Verfijn je marketplace strategie als retailer of brand met deze insights
Als retailer en/of brand kun je profiteren van de opkomst van marketplaces zoals Amazon, Zalando, Bol.com en Alibaba. Hoe? Dat lees je hier.
Als retailer en/of brand kun je profiteren van de opkomst van marketplaces zoals Amazon, Zalando, Bol.com en Alibaba. Hoe? Dat lees je hier.
Online b2b-autoportaal Auto1 zou samen met investeerder Hellman & Friedman een bod willen uitbrengen op het Europees werkende consumentenportaal Autoscout24.
Veel bedrijven produceren afvalstoffen. Om daar vanaf te komen moeten ze betalen. Maar vaak kunnen die afvalstoffen nog heel goed voor allerlei dingen gebruikt worden. Zo kan uit koffiedrab bioplastic gemaakt worden. De vezels en inkt kunnen eruit gehaald worden en vervolgens kun je er ook nog eens champignons op laten groeien. In plaats van dat je als bedrijf moet betalen voor de afvoer van afval kun je dus feitelijk geld verdienen. Excess Materials Exchange maakt het mogelijk. “Wij omschrijven onszelf als een datingsite voor materialen. Wij matchen vraag en aanbod van materialen. En dan met name de meest hoogwaardige hergebruik optie”, aldus oprichtster Maayke Damen. Meer bij Top Names.
Koopjesjagers hebben vrijdag 29 november inmiddels al omcirkeld: Black Friday. Het van origine Amerikaanse koopjesfestijn heeft de afgelopen jaren stevig voet aan de grond gekregen in Nederland. Veel marketeers werden de afgelopen jaren overvallen door de populariteit. Tijd om eens te kijken naar een aantal strategieën.
In 1995 werd het menens met e-commerce: Amazon verzond de eerste boeken vanuit een garage in Washington en groeide razendsnel. Die groei wordt twintig jaar later nog steeds aangewakkerd door innovatie. Dat gaat met zo’n vaart dat legacy e-commerceplatformen het eigenlijk niet meer kunnen bijbenen. Een merk wil de toekomst tegemoet, maar de kans bestaat dat het huidige platform de strategische ambities niet kan ondersteunen. Als dat zo is moet je een replatforming overwegen.
Bierbrouwer Heineken heeft een strategische alliantie gesloten met Grab om in Zuid-Oost Azië zijn bieren te bezorgen en helpen betalen.
Volgens onderzoek van EMarketer wordt 37,7 procent van alle online bestedingen in de VS op Amazon gedaan. In Groot-Brittannië heeft de retailgigant volgens Euromonitor International inmiddels een marktaandeel van 31 procent terwijl het marktaandeel in Duitsland zelfs op meer dan vijftig procent wordt geschat. Hier is hun rol momenteel nog bescheiden, op termijn zal het bedrijf van Jeff Bezos vrijwel zeker ook hier zijn deel van de taart komen opeisen.
Het bedrijf Sellics uit Berlijn ontvangt een investering van negen miljoen euro om zijn Amazon-software sneller te ontwikkelen en vermarkten.
De LOEY Award, de onafhankelijke prijs voor de beste ondernemers in de Nederlandse online industrie, gaat dit jaar naar Joris Beckers, mede-oprichter van Picnic. We vroegen hem hoe een goede online ondernemer zich onderscheidt. Vrij simpel, vindt Beckers zelf: “Als je iets nieuws wilt bedenken, moet je nieuwe manieren vinden om problemen op te lossen.”
Ambtenaren van de Amerikaanse Federal Trade Commission zijn begonnen met het ondervragen van kleine handelaren die gebruikmaken van Amazon. De FTC had al eerder aangekondigd dat het een onderzoek zou starten naar mogelijk machtsmisbruik van techreuzen.
Binnen drie maanden tijd is online marktplaats Whoppah, voor eersteklas tweedehands spullen, gegroeid tot vijftigduizend gebruikers. Directeur Thomas Bunnik wil snel internationaal opschalen en voert gesprekken met investeerders.
Niet de webwinkel maar het generieke e-commerceplatform is de standaar in Duits e-commerce en het lijkt erop dat Amazon nog jaren de aller-, allergrootste van het land zal blijven.
“Organisaties die hun processen niet verduurzamen verliezen consumenten.” Dat is de stellige overtuiging van Wouter Barkman, bij bol.com verantwoordelijk voor het verduurzamen van e-commerce. Bol.com legt de focus op de logistiek en samenwerking met logistieke partners om snel resultaten te boeken.
Uit onderzoek van Ingenico bijkt dat ook kleine en middelgrote e-commercebedrijven kunnen profiteren van peak sales momenten. Technologie zorgt voor gelijke kansen in het e-commercelandschap. De sleutel tot e-commercesucces tijdens peak sales momenten is een campagne in de lokale taal, valuta en betaalmethoden. Hoe je dit doet lees je in deze whitepaper.
De aandachtsspanne van consumenten wordt steeds korter en hierdoor wordt het nog belangrijker om een optimale customer experience te bieden. Het verschil tussen de verwachting van de klant bij online shoppen en de realiteit noem je de “Personalisatie gap”. In dit webinar deelt Lars Rabe, Managing Director EMEA bij True Fit, zijn visie op het overwinnen van de drie belangrijkste personalisatie-uitdagingen in fashion retail.