Negen miljoen groeigeld voor Europese Amazon-verkoperstool
Het bedrijf Sellics uit Berlijn ontvangt een investering van negen miljoen euro om zijn Amazon-software sneller te ontwikkelen en vermarkten.
Het bedrijf Sellics uit Berlijn ontvangt een investering van negen miljoen euro om zijn Amazon-software sneller te ontwikkelen en vermarkten.
De LOEY Award, de onafhankelijke prijs voor de beste ondernemers in de Nederlandse online industrie, gaat dit jaar naar Joris Beckers, mede-oprichter van Picnic. We vroegen hem hoe een goede online ondernemer zich onderscheidt. Vrij simpel, vindt Beckers zelf: “Als je iets nieuws wilt bedenken, moet je nieuwe manieren vinden om problemen op te lossen.”
Ambtenaren van de Amerikaanse Federal Trade Commission zijn begonnen met het ondervragen van kleine handelaren die gebruikmaken van Amazon. De FTC had al eerder aangekondigd dat het een onderzoek zou starten naar mogelijk machtsmisbruik van techreuzen.
Binnen drie maanden tijd is online marktplaats Whoppah, voor eersteklas tweedehands spullen, gegroeid tot vijftigduizend gebruikers. Directeur Thomas Bunnik wil snel internationaal opschalen en voert gesprekken met investeerders.
Niet de webwinkel maar het generieke e-commerceplatform is de standaar in Duits e-commerce en het lijkt erop dat Amazon nog jaren de aller-, allergrootste van het land zal blijven.
“Organisaties die hun processen niet verduurzamen verliezen consumenten.” Dat is de stellige overtuiging van Wouter Barkman, bij bol.com verantwoordelijk voor het verduurzamen van e-commerce. Bol.com legt de focus op de logistiek en samenwerking met logistieke partners om snel resultaten te boeken.
Uit onderzoek van Ingenico bijkt dat ook kleine en middelgrote e-commercebedrijven kunnen profiteren van peak sales momenten. Technologie zorgt voor gelijke kansen in het e-commercelandschap. De sleutel tot e-commercesucces tijdens peak sales momenten is een campagne in de lokale taal, valuta en betaalmethoden. Hoe je dit doet lees je in deze whitepaper.
De aandachtsspanne van consumenten wordt steeds korter en hierdoor wordt het nog belangrijker om een optimale customer experience te bieden. Het verschil tussen de verwachting van de klant bij online shoppen en de realiteit noem je de “Personalisatie gap”. In dit webinar deelt Lars Rabe, Managing Director EMEA bij True Fit, zijn visie op het overwinnen van de drie belangrijkste personalisatie-uitdagingen in fashion retail.
Vanwege een nieuwe Duitse wet moeten Nederlandse bedrijven die in Duitsland verkopen op marktplaatsen zoals Amazon, Real en eBay per 1 oktober 2019 actie hebben ondernomen. Wie niet op tijd is wordt geblokkeerd. Amazon is voor Nederlandse merken de belangrijkste marktplaats om te verkopen in Duitsland. Volgens de ‘Online Monitor 2018’ van Handelsverbandes Deutschland (HDE) wordt 46 procent van de Duitse e-commerce omzet inmiddels door Amazon gerealiseerd.
De totale crossbordermarkt van Europese marktplaatsen vertegenwoordigt een omzet van 9 miljard euro in 2018. Dat is slechts 21 procent van de totale omzet van marktplaatsen in Europa van 42 miljard euro, waarvan Amazon alleen al 28 miljard genereert. Dat blijkt uit de jaarlijkse analyse van Cross-Border Commerce Europe.
De macht van de platforms, de buzzphrase van 2019 in het internetrecht. Want waar internet ooit begon als een open ruimte waar iedereen z’n eigen stalletje kon inrichten, zitten we nu met een paar hele grote silo’s waar je moet zijn om je klanten, partners of bezoekers te kunnen bereiken.
Hoe zet je een failliet merk opnieuw succesvol in de markt? Hoe onderscheidt DA zich van prijsvechters? Hoe ziet de nieuwe merkstrategie eruit? En hoe bouwt DA aan de online propositie? Op die vragen geeft Lisette Havermans, algemeen directeur bij DA, antwoord tijdens deze podcast.
Het Spaanse publiek stond afgelopen zaterdag in lange rijen om de eerste fysieke winkel in Europa van AliExpress te bezoeken. De winkel doet qua inrichting Apple-achtig aan en toont vooral assortiment van grote fabrikanten.
Amazon wil de nieuwe internetbelasting of gafataks die door Frankrijk is ingevoerd voor grote internetbedrijven doorberekenen aan de verkooppartners. Het platform erkent dat die partners daardoor een concurrentienadeel hebben.
De winkel die Apple sinds vorig jaar bij Amazon heeft opgezet is mogelijk illegaal. Toezichthouder FTC is daarom een antitrustonderzoek gestart.