Amazon vraagt lidmaatschap aan Thuiswinkel.org
Amazon heeft lidmaatschap aangevraagd voor Thuiswinkel.org en wil ook het waarborg kunnen bieden, om als volwaardige lokale e-commercepartij actief te worden.
Amazon heeft lidmaatschap aangevraagd voor Thuiswinkel.org en wil ook het waarborg kunnen bieden, om als volwaardige lokale e-commercepartij actief te worden.
Ondernemers in het MKB krijgen meer mogelijkheden om zich te profileren en naar klanten te luisteren met de introductie van een aantal nieuwe marketingopties.
Na jaren van verlies en heel veel investeringen in marketing hoopt CEO Ravi Vora van Catawiki het jaar 2020 met heuse zwarte cijfers af te sluiten. Daarvoor moest hij wel schrappen in de kosten.
Bol.com opent vandaag zijn mogelijk laatste eigen winkel en denkt dat daarmee het assortiment compleet is. In de shop: mannen- en vrouwenkleding. Het grootste gedeelte van het assortiment ligt in de schappen bij verkooppartners, zoals bekende merken en retailers.
Duitsland blijft bij uitstek een land waar de consument primair via marktplaatsen koopt en daarna pas bij multichannel retailers en pure players.
Unilever Duitsland neemt een extern bureau aan om zijn positie op Amazon te verstevigen. Het digitale kanaal en marktplaatsen in het bijzonder worden een steeds belangrijker afzetkanaal.
Deel één van het drieluik; ‘Waarom jij vandaag nog aan de slag moet met Marketplaces’.
De grootste webwinkel op aarde komt officieel naar Nederland. Amazon bereidt volgens gelekte mails op LinkedIn de lancering begin 2020 voor van een Nederlandse webwinkel via Amazon.nl, waar nu nog e-books worden aangeboden. In elk Europees land waar het de markt betrad is het Amerikaanse bedrijf inmiddels marktleider. En er is geen twijfel over mogelijk dat de relatieve rust waarin bol.com en Coolblue konden opereren definitief voorbij is. Wat staat ons te wachten?
AliExpress wil zich in Europa nadrukkelijker positioneren als een marktplaats voor maar ook van lokale retailers en merken. Het probleem: die willen niet en aarzelen vanwege het goedkope imago van het platform.
Met de opkomst van de platformeconomie groeit het aantal handelsplatformen en marktplaatsen snel. Maar hoe zit het met de financiële wetgeving?
Amazon heeft een volgende stap gezet in de ontwikkeling van de propositie voor adverteerders waar vele performance marketeers met smart op hebben gewacht.
Alibaba timmert nog altijd flink aan de weg. Niet alleen in bakermat Azië, maar ook steeds meer wereldwijd. De blik is in het Oosten nu meer en meer gericht op het Westen, maar heeft men kans van slagen?
Wehkamp is een samenwerking aangegaan met kookwinkel Cookinglife, een expert op het gebied van keukengerei en kookartikelen. Sinds 26 november breidt Cookinglife het huidige Wehkamp assortiment uit met nieuwe producten en merken.
Swapfiets biedt zijn diensten sinds kort aan op bol.com. Vooralsnog zijn er betrekkelijk weinig, vrijwel geen, bedrijven die niet productenm, maar diensten aanbieden op het platform. Met de fietsverhuurder als uitzondering.
Bol.com is veruit de populairste marktplaats voor de Nederlandse online shopper. Amazon maakt een slechte beurt, want wordt gezien als de duurste. Deelnemers aan een onderzoek omschrijven het ook als ‘het minst bij mij passend’.