‘Amazon is 7 procent duurder dan bol.com’
Een steekproef onder de 125 populairste producten laat zien dat Amazon voor Nederland gemiddeld 6,8 procent duurder is dan bol.com. Het Nederlandse platform is in 61 procent van de gevallen het goedkoopst.
Een steekproef onder de 125 populairste producten laat zien dat Amazon voor Nederland gemiddeld 6,8 procent duurder is dan bol.com. Het Nederlandse platform is in 61 procent van de gevallen het goedkoopst.
De Europees werkend marktplaats-app voor handel in tweedehands kleding Vinted heeft 128 miljoen euro venture capital opgehaald.
AliExpress opent in Spanje, in de omgeving van Barcelona, zijn tweede fysieke winkel in Europa. De eerste was ook in Spanje.
Kinderkledingwinkel Kleertjes.com stelt zijn winkelvloer open voor derde partijen. Daarmee omarmt het een marktplaatsmodel zodat het, onder voorwaarden, zijn aanbod kan vergroten. Daarnaast lanceert nu ook productcategorie speelgoed.
Nederlandse bedrijven verleggen de focus als het gaat om investeringen in marketingtechnologie. Welke tools staan in de top 5? Welke oplossingen staan op de shortlist? En hoe verhoud je eigen martech stack zich ten opzichte van andere Nederlandse organisaties? Lees het in het Emerce Martech-onderzoek 2019.
De aandacht voor marketplaces is groot door de potentie van platformen als Amazon en bol.com. Hoe stel je een strategie op en haal je meer uit je data?
Nike trekt terug als verkoper op Amazon en geeft strategisch voorrang aan zijn eigen e-commercekanalen. Kleding van het sportmerk verdwijnt niet helemaal bij de e-commercegigant, omdat de kledingfabrikant hechte banden met een select aantal online wederverkopers heeft gesloten.
Merken en fabrikanten gaan per 1 januari 2020 25 procent verkoopcommissie betalen over de bruto-omzet. Het bedrijf wil over vier jaar bijna de helft van zijn omzet hieruit halen.
Een nieuwe marktplaats International Marketplace Network (IMN) van Metro dochter Real wil de concurrentie aangaan met Amazon. Voor real.de zijn al 30.000 handelaren aangetrokken.
Alibaba breidt zijn belang in zijn logistieke dochter Cainiao uit, van 51 naar 63 procent. De Chinese internetreus betaalt 3,3 miljard dollar voor het belang.
Alibaba verwacht dat 100 miljoen meer Chinezen vandaag tijdens Singles Day bestellingen zullen plaatsen dan vorig jaar. Zeker 200.000 merken participeren, 170.000 meer dan vorig jaar. Ook worden 1 miljoen producten aangeboden. Het bedrijf waagt zich dit keer niet aan een voorspelling van de omzet.
Tien Nederlandse internetplatforms gaan samen met staatssecretaris Mona Keijzer (Economische Zaken en Klimaat) aan de slag met consumentenvertrouwen in online producten en diensten. Zij willen samen met het ministerie van EZK in het voorjaar van 2020 komen tot een leidraad aan de hand van goede praktijkvoorbeelden. De afspraken komen voort uit de Consumentenagenda waarvan de staatssecretaris de voortgangsbrief naar de Tweede Kamer heeft gestuurd.
Met bijna twee jaar aan Vlaamse activiteiten in de benen via bol.com besluit Pets Place nu ook zelf een webshop te openen voor de Nederlandstalige markt in België.
Webwinkels die hun bereik uitbreiden met aansluitingen op marktplaatsen als Bol.com, Wish.nl en Amazon zien hun omzet makkelijk met tientallen procenten toenemen.
Een nieuw Nederlands adviesbureau voor handel en reclame op Amazon opent de deuren. AMZ Consultancy trekt Marc Duijndam aan als investeerder en hoopt te profiteren van de aanstaande ‘Nederlandse lancering’ van Amazon.