More stories

Candy Crush blijft ongekend populair

De mobiele game Candy Crash genereert nog altijd veel geld voor het Britse bedrijf King, tegenwoordig onderdeel van Activision Blizzard.

Entertainment

Aantal DAB+ radio’s nadert de miljoen

Het lijkt eindelijk wat beter te gaan met digitale radio in Nederland. Het aantal in Nederland verkochte radio’s waarmee naar DAB+ geluisterd kan worden nadert inmiddels de grens van een miljoen. Alleen al in het laatste kwartaal van 2017 werden 52.000 DAB+ radio’s verkocht.

Media

Zynga scoort met mobiele games

Gamingbedrijf Zynga sluit alweer een sterk kwartaal af met alleen al 13 procent meer mobiele omzet, omgerekend iets meer dan 182 miljoen dollar.

Entertainment

Beleggers niet bijster enthousiast over eerste cijfers Spotify

De koers van het aandeel Spotify daalde vanavond 8 procent na tegenvallende kwartaalcijfers. Het zijn meteen de eerste cijfers die het Zweedse muziekbedrijf publiceert na de recente beursgang.

Entertainment

Toekomst Philips Audio onzeker na faillissement Gibson

Muziekbedrijf Gibson heeft het faillissement aangevraagd, waarmee de toekomst voor de audioproducten van Philips onzeker is geworden. Gibson nam enkele […]

Entertainment

Uitgever Condé Nast ontkent overnamegeruchten Apple

De Amerikaanse uitgever Condé Nast ontkent geruchten dat Apple het bedrijf zou willen overnemen. Die overname leek al niet waarschijnlijk: wat moet Apple met tijdschriften als Vanity Fair, Vogue of The New Yorker?

Publishing

Nieuwssite 925.nl naar Follow the Money

Eric Smit en Arne van der Wal, oprichters van Follow the Money, nemen nieuwssite 925.nl over van Jort Kelder. ‘Er is al genoeg verwarring en versnippering in tijden van nepnieuws, dus dragen we onze nooit helemaal volgroeide puber over aan een, zoals ze zichzelf typeren, het ‘multimediale onderzoeksplatform Follow The Money”, zegt de oprichter in een afscheidsartikel.

Publishing

Pinterest: reizigers willen surfen, vegetarisch eten en op riviercruise

Pinterest is steeds meer in trek bij alleenreizenden als inspiratiebron. Verder worden milieuvriendelijke hotels en vegetarische restauranttips steeds vaker ‘gepind’, net als kleine steden.

Social

Kijktijd YouTube op huiskamer-tv’s stijgt met 50 procent

Huishoudens kijken dagelijks 150 miljoen uur YouTube in de huiskamer. Dat is vijftig procent meer dan een half jaar geleden. Google komt met nieuwe tv-opties voor adverteerders.

Video

Sanoma Nederland verbetert winstgevendheid licht

Uitgever Sanoma Nederland zag de winstgevendheid (gecorrigeerd voor incidentele baten en lasten) in het eerste kwartaal licht verbeteren naar 15 miljoen euro, tegen 14 miljoen een jaar geleden. De oplagecijfers bleven stabiel in zowel Nederland als Finland.

Publishing

BRAIN slaat alarm over gevolgen vonnis oude prentbriefkaarten

Archiefinstellingen verwijderen steeds meer historisch beeldmateriaal van hun websites na een rechtszaak over oude prentbriefkaarten. Dat zegt de Vereniging BRAIN. Die stelt dat de resultaten van vele jaren digitaliseringsbeleid wordt tenietgedaan.

Media

Beeld en Geluid start aanbesteding voor nieuw museum en app

Beeld en Geluid, het instituut voor mediacultuur, is een aanbesteding begonnen voor een nieuwe inrichting van het museum in Hilversum.

Media

80 miljoen dollar voor reisblog Culture Trip

De Engelstalige reisblog Culture Trip heeft in een serie B-ronde 80 miljoen dollar aan investeringen bij elkaar gebracht. PPF Group nam hierbij het voortouw. 

Start-ups

Contextueel adverteren laat relevantie tot 40% stijgen

 “Half the money I spend on advertising is wasted; the trouble is, I don’t know which half”, zei John Wanamaker. Hij had natuurlijk kunnen meten en analyseren. Een andere uitdaging blijft echter wel bestaan: de juiste boodschap, op de juiste plaats, op het juiste moment laten zien, aan de juiste doelgroep.

Online advertising

Omzet Nederlandse muziekindustrie stijgt door

De Nederlandse muziekindustrie zag in 2017 de omzet met 10,1 procent stijgen, naar 170,5 miljoen euro. In Nederland is het omzetaandeel van streaming gestegen naar 63,8 procent van de totale markt, vergeleken met 54,7 procent in 2016, zo blijkt uit cijfers van NVPI Audio.

Entertainment