Ex Machina neemt belang in Angry Bytes
Technologiebedrijf Ex Machina neemt een belang in Angry Bytes uit Hilversum. De Amsterdammers willen de contentspecialist internationaal helpen groeien.
Technologiebedrijf Ex Machina neemt een belang in Angry Bytes uit Hilversum. De Amsterdammers willen de contentspecialist internationaal helpen groeien.
Snap, het bedrijf achter Snapchat, gaat naar verluidt op 4 april een gamingdienst aankondigen. De games worden in de Snapchat app zelf gespeeld.
Het fundament van de concurrentiestrijd tussen Pepsi en Coca-Cola is media intelligence. Bij de bedrijven vertrouwen en hierop en combineren dit met rigoureus marktonderzoek om elkaars sterke en zwakke punten te identificeren. Deze concurrentieanalyse heeft bij beide merken grote veranderingen veroorzaakt, met name op het gebied van productontwikkeling, merkmarketing en consumentenreclame. Dit eBook biedt handvatten en praktische tips voor het maken van een goede concurrentie-benchmark.
Algoritmes zijn vooralsnog niet goed in het beoordelen van een tekst op inherente kwaliteit, zoals opbouw, consistentie en redenatie. Dat zegt hoogleraar Jan Broersen (Universiteit Utrecht) als reactie op het nieuws dat Facebook in zijn fact-checking programma gebruik maakt van een combinatie van technologie en menselijke beoordeling om valse nieuwsberichten op te sporen en te degraderen.
Rakuten TV rolt zijn online videodienst in meerdere Europese landen uit. Sinds gisteren is deze ook in Nederland en België live.
Minecraft heeft 91 maandelijkse actieve spelers, zo blijkt uit de jongste cijfers van Microsoft. Daarmee heeft de game nog altijd een ruime voorsprong op Fortnite van Epic Games, die 78 miljoen maandelijkse actieve gebruikers telt.
RTL Group heeft 1 miljoen betalende abonnees voor zijn videoplatforms, onder meer TV Now Premium en Videoland. Dat blijkt uit de jaarcijfers van het mediaconcern.
Spotify heeft een klacht ingediend bij de EU over Apple, tevens zijn grootste concurrent. Het komt erop neer dat Spotify voor de distributie van zijn iOS app is aangewezen op de App Store, en Apple de regels telkens verandert.
Na de prijsverhoging in de VS, wil Netflix ook in Europa de tarieven verhogen. Het videobedrijf zet bij wijze van test gebruikers diverse prijzen voor.
Willem-Jan Lems, directeur marketing van bol.com, is overgestapt naar Blendle. Daar wordt hij chief commercial officer.
Apple heeft uitnodigingen verstuurd voor een persevenement op 25 maart om 18.00 Nederlandse tijd. Daar zal zo goed als zeker Apples nieuws- en videodienst worden onthuld.
Het ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties is vandaag de online bewustwordingscampagne ‘Blijf nieuwsgierig. Blijf kritisch’ begonnen. De campagne die wijst op het gevaar van (online) nepnieuws loopt tot na de verkiezingen van het Europees Parlement. Ook start een onderzoek naar de invloed van sociale media en internetzoekmachines in de aanloop naar de verkiezingen van maart en mei 2019.
Marco Louwerens start als directeur televisie bij Talpa Network. In deze functie is hij verantwoordelijk voor de koers en de programmering van de televisiezenders SBS6, Net5, Veronica en SBS9. Hij volgt Karin de Groot op die deze functie ruim twee jaar heeft bekleed. Karin de Groot werd recent benoemd tot Managing Director van ITV Studios Netherlands.
De Stichting Sociale Databank Nederland uit Huizen is door de Rechtbank Midden-Nederland veroordeeld tot de betaling van foto’s van het ANP op haar site.
De baas Digital bij VICE Europa, Thijs Boon, heeft besloten het mediabedrijf te verlaten. Hij geeft aan buiten de organisatie actief iets nieuws te beginnen.