KINK lanceert nieuw digitaal themakanaal
Radiozender KINK lanceert morgen een nieuw zender, een themazender die enkel is te beluisteren via digitale kanalen.
Radiozender KINK lanceert morgen een nieuw zender, een themazender die enkel is te beluisteren via digitale kanalen.
De aandeelhouders van RTL Group weigeren het ontslagverzoek van CEO Bert Habets, een ongebruikelijke stap waarvoor de gronden niet helemaal duidelijk zijn.
Bijna veertig procent van de tijd die Nederlanders aan media besteden vindt plaats via digitale kanalen. Vooral de kijktijd is stevig aan verandering onderhevig, maar over de volle breedte digitaliseert alle genoten mediatijd wel.
Kabelbedrijf Virgin Media is de eerste Europese dochter van Liberty Global die de app Amazon Prime Video in zijn kabelaanbod opneemt.
Uitgever TMG verkoopt de online titels Upcoming en Autobahn en trekt de stekker uit financieel-economische website DasKapital.
Netflix sluit opnieuw een lening van 2 miljard dollar af om uitgaven aan content te kunnen bekostigen. Niet verwonderlijk nu Disney, Apple en WarnerMedia aan de deur rammelen met eigen videodiensten.
De prijsverhogingen van KPN, XS4ALL, Telfort, Caiway, Delta en Ziggo hebben gezorgd voor een hogere omzet van de Nederlandse tv markt, maar de vooruitzichten zijn minder positief. Het aantal aansluitingen daalt.
Voor de derde keer loopt er een onderzoek naar de integriteit van de Hilversumse wethouder Wimar Jaeger, die media in […]
GTST heeft als eerste Nederlandse dramaserie een verhaal ontwikkeld speciaal voor Instagram Stories. Valentijns Vlucht wordt vanaf maandag 29 april vier weken lang elke werkdag op drie momenten per dag gepost.
Het Commissariaat voor de Media (CvdM) en de Autoriteit Persoonsgegevens (AP) gaan nauwer samenwerken op het gebied van toezicht en handhaving in het domein van digitale media en dataverwerking.
Een nieuw onderzoek van IAB Europe laat zien dat digitale videoreclame echt is doorgedrongen tot de mediamixen van adverteerders. Niet enkel de algemeennieuwssites merken dat.
KPN gaat de zenders van FOX, waaronder 24Kitchen, National Geographic Channel, Nat Geo Wild en Baby TV, niet langer doorgeven via Interactieve TV. De zenders verdwijnen per 1 juni ook bij dochter Telfort.
Adverteerders gaven in 2018 95 procent meer reclamegeld uit aan reclame op digitale radio. In het eerste kwartaal van 2019 bedroeg de stijging 33 procent.
Philippe Remarque wordt per 1 september journalistiek directeur van de Persgroep voor zowel België als Nederland. In die nieuwe functie geeft hij vorm aan de journalistieke kwaliteit en koers van de uitgever. Een belangrijke opdracht wordt de digitalisering van de journalistiek in goede banen te leiden.
De Europese ministerraad heeft maandag een nieuwe richtlijn bekrachtigd waarmee het eenvoudiger wordt om content binnen de Europese Unie grensoverschrijdend […]