More stories

Google transcribeert podcasts voor Search

Google investeert stevig in de bouw van een technisch en commercieel ecosysteem voor podcasts. Een belangrijke stap wordt nu gezet met het automatisch transcriberen van podcasts.

Search

Redacties Talpa verhuizen naar Hilversum

Talpa bevestigt dat de nieuwsredacties gaan verhuizen van de voormalige SBS panden naar Hilversum. De redacties van 6 Inside, Hart van Nederland en Shownieuws gaan naar het pand aan de Bergweg in Hilversum. Daar zit nu Talpa Radio.

Media

Ronald Prins (Fox-IT) in adviesraad Kansspelautoriteit

Ronald Prins is de nieuwe voorzitter van de adviesraad van de Kansspelautoriteit (Ksa). Prins, specialist in digitale beveiliging en bekend van Fox-IT, is de opvolger van Arthur Docters van Leeuwen, oud-voorzitter van de Autoriteit Financiële Markten. Hij legt zijn lidmaatschap van de adviesraad neer.

Entertainment

Honderden inzendingen Podcast Awards ‘in paar uur’

De deuren van de nominatieronde van de Dutch Podcast Awards waren nog niet koud een paar uur open en de organisatie had al ruim vierhonderd aanmeldingen te verwerken.

Media

Persgroep online vorig jaar voor het eerst naar 100 miljoen euro omzet

De Persgroep realiseerde vorig jaar een significante groei online en lichte achteruitgang in print. De lezersinkomsten van de groep daalden met 1,8 procent.

Media

Reisuitgevers zetten stap richting reisretail

Steeds meer uitgevers van reiscontent gaan op zoek naar nieuwe verdienmodellen om de teruglopende omzet te compenseren. Dit signaleert J. Walter Thompson in het jaarlijkse innovatie-overzicht The Future 100.

Media

De Correspondent sluit Amerikaans kantoor

Het Amerikaanse avontuur van De Correspondent is alweer voorbij. Het campagnekantoor in New York is gesloten, maar het is nog steeds de bedoeling dat op 30 september een Engelstalige editie gaat verschijnen. De activiteiten worden vanuit Amsterdam gecoördineerd.

Media

350 ontslagen bij Electronic Arts

Gamebedrijf Electronic Arts zet 350 mensen op straat, onder meer in marketing en analytics. Geen grote aantallen, want het bedrijf heeft nog altijd 9000 werknemers.

Entertainment

Web-only abonnement voor De Limburger

De Limburger introduceert een nieuw abonnement: De Limburger Digitaal. Daarmee krijgen abonnees voor 7,50 euro per maand onbeperkt toegang tot alle exclusieve Plus-artikelen op de website en nieuwsapp van het Limburgse nieuwsmerk.

Publishing

Apple pakt uit met online diensten en eigen credit card

Zoals verwacht kondigde Apple vandaag zijn nieuwe videodiensten Apple TV+, Apple Channels en tijdschriftenkiosk Apple News + aan, naast een gamingdienst Arcade en een eigen virtuele credit card. Geen van de diensten is voorlopig in de Benelux verkrijgbaar.

Entertainment
Premium

Streaming 71 procent van de audiomarkt

Streaming domineert de Nederlandse audiomarkt en maakt nu 71,5 procent van de totale markt van 179,8 miljoen euro uit. In 2017 was dit nog 63,7 procent. Dat blijkt uit cijfers van de NVPI.

Entertainment

Dag- en weekbladen NDC Mediagroep op één digitaal platform

Artikelen van Dagblad van het Noorden, de Leeuwarder Courant en de weekbladen in Drenthe, Friesland en Groningen zullen binnenkort op één digitaal platform te vinden zijn. De dagbladen en weekbladen van uitgever NDC Mediagroep moeten meer samenwerken.

Publishing

Lara Ankersmit, NOS: ‘NOS Stories groeit uit tot nieuwskanaal voor jongeren’

Dat jongeren nauwelijks televisie kijken, ontgaat de NOS uiteraard ook niet. NOS Lab, de innovatietak van de publieke omroep, antwoordt met NOS Stories. Lara Ankersmit vertelt erover op SXSW.

SxSW

Videodienst Apple toch vooral abonnementsdienst

De nieuwe videodienst die Apple vanavond (Nederlandse tijd) aankondigt blijkt voorlopig weinig meer dan een abonnenementsplatform. Net zoals bij Amazon kunnen Amerikanen via het platform met een enkele klik abonnementen op HBO, Showtime en Starz afsluiten voor 9,99 dollar per maand per kanaal.

Entertainment

De digitale wereld van RTL/Videoland: Hoe een omnichannel-strategie succes moet brengen

RTL investeert naast de activiteiten op tv ook fors in het kijken op online platformen, zoals Videoland. De koers is glashelder: het verschil maken met verhalen voor Nederland die raken in hoofd en hart. Het luisteren naar de consument is hierbij nog belangrijker.

Strategy