More stories

KINK lanceert nieuw digitaal themakanaal

Radiozender KINK lanceert morgen een nieuw zender, een themazender die enkel is te beluisteren via digitale kanalen.

Media

Aandeelhouders blokkeren Habets’ vertrek bij RTL

De aandeelhouders van RTL Group weigeren het ontslagverzoek van CEO Bert Habets, een ongebruikelijke stap waarvoor de gronden niet helemaal duidelijk zijn.

Media
Premium

Veertig procent mediaconsumptie via digitale kanalen

Bijna veertig procent van de tijd die Nederlanders aan media besteden vindt plaats via digitale kanalen. Vooral de kijktijd is stevig aan verandering onderhevig, maar over de volle breedte digitaliseert alle genoten mediatijd wel.

Media

Virgin Media stopt Amazon Prime Video in kabelpakket

Kabelbedrijf Virgin Media is de eerste Europese dochter van Liberty Global die de app Amazon Prime Video in zijn kabelaanbod opneemt.

Media

Telegraaf verkoopt Upcoming en Autobahn

Uitgever TMG verkoopt de online titels Upcoming en Autobahn en trekt de stekker uit financieel-economische website DasKapital.

Media

Netflix leent weer 2 miljard dollar voor content

Netflix sluit opnieuw een lening van 2 miljard dollar af om uitgaven aan content te kunnen bekostigen. Niet verwonderlijk nu Disney, Apple en WarnerMedia aan de deur rammelen met eigen videodiensten.

Media

Tv-markt groeit in omzet, maar groeispurt zakt snel weer in

De prijsverhogingen van KPN, XS4ALL, Telfort, Caiway, Delta en Ziggo hebben gezorgd voor een hogere omzet van de Nederlandse tv markt, maar de vooruitzichten zijn minder positief. Het aantal aansluitingen daalt.

Media

Weer onderzoek naar integriteit mediawethouder Hilversum

Voor de derde keer loopt er een onderzoek naar de integriteit van de Hilversumse wethouder Wimar Jaeger, die media in […]

Media

GTST brengt nieuw verhaal ‘Valentijns Vlucht’ exclusief voor Instagram

GTST heeft als eerste Nederlandse dramaserie een verhaal ontwikkeld speciaal voor Instagram Stories. Valentijns Vlucht wordt vanaf maandag 29 april vier weken lang elke werkdag op drie momenten per dag gepost.

Entertainment

Nauwere samenwerking CvdM en Autoriteit Persoonsgegevens

Het Commissariaat voor de Media (CvdM) en de Autoriteit Persoonsgegevens (AP) gaan nauwer samenwerken op het gebied van toezicht en handhaving in het domein van digitale media en dataverwerking.

Legal
Premium

Forse groei digitale video-advertising in 2018

Een nieuw onderzoek van IAB Europe laat zien dat digitale videoreclame echt is doorgedrongen tot de mediamixen van adverteerders. Niet enkel de algemeennieuwssites merken dat.

Video

FOX en KPN worden het niet eens over contract zenders

KPN gaat de zenders van FOX, waaronder 24Kitchen, National Geographic Channel, Nat Geo Wild en Baby TV, niet langer doorgeven via Interactieve TV. De zenders verdwijnen per 1 juni ook bij dochter Telfort.

Entertainment

Bestedingen digitale radioreclame: +95% in 2018

Adverteerders gaven in 2018 95 procent meer reclamegeld uit aan reclame op digitale radio. In het eerste kwartaal van 2019 bedroeg de stijging 33 procent.

Online advertising

Philippe Remarque mag Persgroep in het digitale tijdperk loodsen

Philippe Remarque wordt per 1 september journalistiek directeur van de Persgroep voor zowel België als Nederland. In die nieuwe functie geeft hij vorm aan de journalistieke kwaliteit en koers van de uitgever. Een belangrijke opdracht wordt de digitalisering van de journalistiek in goede banen te leiden.

Publishing

Europese richtlijn maakt contentdistributie omroepen makkelijker

De Europese ministerraad heeft maandag een nieuwe richtlijn bekrachtigd waarmee het eenvoudiger wordt om content binnen de Europese Unie grensoverschrijdend […]

Media