More stories

Meeste Spotify streams voor Ed Sheeran

Ed Sheeran is door Spotify uitgeroepen tot de artiest die in 2017 de meeste streams realiseerde. De Britse zanger haalde met gemak 47 miljoen unieke luisteraars per maand.

Entertainment

Flinke strop voor gamedistributeur NL Media Groep

NL Media Groep uit Apeldoorn is vandaag door de rechtbank Den Haag veroordeeld om aan klanten geleverde Rollercoaster Tycoon Games terug te nemen wegens inbreuk op de exclusieve rechten van Atari.

Media

Bruna blijft op koers na overname VBK

Bruna zet zijn samenwerking met PostNL voort ook nu de winkelketen in handen komt van uitgever Veen Bosch & Keuning (VBK). Die heeft het bedrijf voor een onbekend bedrag overgenomen.

Publishing

Anne de Jong nieuwe algemeen directeur van NVPI

Anne de Jong wordt de nieuwe algemeen directeur van NVPI, de branchevereniging van de audio- en video-industrie.

Entertainment

Voetbal International besteedt programmatic uit aan Mannenmedia

Voetbal International (VI) besteedt zijn operationeel beheer voor programmatic advertising uit aan Mannenmedia. VI wil zo het bereik onder de doelgroep mannen maximaal benutten en zijn advertentie-inkomsten verder laten groeien.

Programmatic

Google gaat YouTube blokkeren bij producten Amazon

Als gevolg van een ruzie tussen Amazon en Google heeft de laatste besloten om YouTube te blokkeren op twee hardwareproducten van Amazon, Fire TV en Echo Show. Reden is dat Amazon weigert hardware van Google te verkopen via zijn webwinkel.

Entertainment

Amazon richt zich op videoproducenten

Amazon zet vijf nieuwe cloudgebaseerde diensten in de markt waarmee professionele videoproducenten hun workflows efficiënter en sneller kunnen maken.

Video

Dit zijn de 15 social media marketingtrends voor 2018

Social media marketing is niet meer weg te denken uit ons dagelijks werk, niet waar? Afhankelijk van je product en doelgroep ga je, als het goed is, in gesprek met je prospects en klanten op Facebook, Twitter, LinkedIn, Snapchat, Instagram… Maar zijn we wel goed bezig? En wat komt er het komende jaar weer allemaal op ons af? Ik vroeg acht social media experts uit mijn netwerk om hun visie op 2018 met ons te delen.

Social

Vraag tv-markt piekt, daling ingezet uit desinteresse

De Nederlandse televisiemarkt is op zijn piek en zal komende jaren alleen nog maar dalen. Het aantal aansluitingen daalt en de tv-omzetten bij kabel- en telecombedrijven gaan ook alleen nog maar omlaag.

Video

Mediahuis krijgt TMG volledig in handen

John de Mol verkoopt zijn belang in de Telegraaf Media Groep (TMG) aan het Belgische Mediahuis voor 81 miljoen euro. Mediahuis had al meer dan 60 procent in handen.

Media

RTL upgradet themakanalen naar HD

RTL Nederland upgradet drie themakanalen naar HD-kwaliteit. Het gaat om RTL Telekids, RTL Lounge en RTL Crime die vanaf vandaag in hogere beeldkwaliteit worden uitgezonden.

Media

Jaap Bruijnen (NVPI) naar Pathé Thuis

Jaap Bruijnen is de nieuwe COO van filmaanbieder Pathé Thuis. Hij was twee jaar werkzaam als directeur van branchevereniging NVPI.

Entertainment

iMMovator en Hilversum Media Campus gaan samen

iMMovator en Hilversum Media Campus gaan vanaf 2018 fuseren tot een nieuwe organisatie. Beide organisaties werken al langere tijd samen. Onder één vlag bieden ze een nog krachtigere propositie om de media-industrie te ondersteunen in de digitale transformatie, zeggen beide bedrijven in een gezamenlijke verklaring.

Media

Gamemarkt naar 116 miljard dollar in 2017

De gamemarkt is dit jaar met ruim 10 procent gegroeid en eindigt met 116 miljard dollar in omzet, dat is 7.1 miljard meer dan marktvorser Newzoo aanvankelijk had begroot.

Entertainment

Consument trekt weg naar internet, tv-reclame duurder

Alle tv exploitanten – Ster, RTL en SBS – stellen voor 2018 forse prijsverhogingen in het vooruitzicht voor hun reclameblokken. Met name voor jonge doelgroepen gaan de gemiddelde kosten omhoog. De zenders hopen zo het verlies aan inkomsten te compenseren die nu vooral naar internet gaan, zo blijkt uit een overzicht van mediabureau MAGNA.

Media