More stories

Peter de Mönnink nieuwe CEO van Talpa Network

Peter de Mönnink wordt de nieuwe algemeen directeur van mediabedrijf Talpa Network. Hij volgt Pim Schmitz op. Hij neemt, met eigenaar John de Mol, zitting in de nieuw opgerichte raad van commissarissen.

Media

Netflix haalt weer 2 miljard dollar op voor originele content

Netflix wil wederom 2 miljard dollar ophalen om originele content te financieren. Het is al de zesde keer in vier jaar dat Netflix zo’n groot bedrag binnenhaalt.

Entertainment

VodafoneZiggo schakelt analoge tv in Amsterdam uit

VodafoneZiggo schakelt in de nacht van 10 op 11 december analoge tv uit. Abonnees kunnen daarna alleen nog digitaal kijken.

Media

Willem Wever brengt voicespel voor Google Home

KRO-NCRV lanceert de spraakgestuurde quiz Willem Wever Challenge op via de interactieve speakers van Google en diens spraakassistent op smartphones.

Voice

Wat is de beste tijd om te posten op Facebook, Instagram, Twitter en LinkedIn?

Helaas is het niet voldoende om een socialmediabericht te plaatsen en achterover te leunen, in de hoop dat de likes en commentaren binnenstromen. Om de meeste vruchten te plukken van je sociale inspanningen is het verstandig om actief te zijn op de meest gunstige tijden. Recente onderzoeken vertellen je alles over de beste publicatietijd.

Social

Facebook sleutelt aan muziekapp

Facebook werkt aan een nieuwe muziekapp, die moet concurreren met TikTok, tot voor kort beter bekend als Musically. Het platform wil er vooral tieners mee aantrekken die kunnen meezingen met populaire liedjes.

Entertainment

Wordt Snapchat het nieuwe e-commercekanaal?

Snapchat heeft nieuwe e-commerce features gelanceerd: Amazon – visual search shopping en Shoppable Snap ads. Voor merken die zich op jongeren richten is het een interessant kanaal om de doelgroep te bereiken.

Social

Amazon dominant in Amerikaanse markt voor slimme luidsprekers

Amazon heeft 63 procent van de Amerikaanse markt voor slimme luidsprekers in handen, en laat daarmee Google en Apple ver achter zich, zo blijkt uit de laatste cijfers cijfers die Strategy Analytics.

Entertainment

Scoupy draagt bij aan bedrijfsresultaat Sanoma

Marketingplatform Scoupy droeg, hoewel concrete cijfers ontbreken, bij aan de positieve resultaten van Sanoma Media Netherlands over het derde kwartaal. De omzet groeide naar 106 miljoen euro. Over de eerste drie kwartalen van 2018 steeg de winstgevendheid, mede door een blijvend goede kostenbeheersing, verder tot 53 miljoen.

Publishing

‘Nieuwe videodienst Apple in ruim honderd landen’

De langverwachte videodienst van Apple zal volgend jaar volgens anonieme bronnen geciteerd door nieuwssite The Information in ruim honderd landen beschikbaar komen.

Entertainment

Léon Bouwman naar New Skool Media

Léon Bouwman, nu nog Chief Content Officer bij Sijthoff Media, stapt over naar New Skool Media. Per 1 januari gaat hij daar aan de slag als Uitgever en Director Line/Brand extensions en Events.

Media

VPRO-podcast Opgejaagd wint Europese mediaprijs

De podcast Opgejaagd van de VPRO is gisteren beloond met een Prix Europa in de categorie ‘Best European Digital Audio of the Year’.

Publishing

YouTube maakt zich zorgen over Europese Artikel 13

Voor het eerst heeft YouTube CEO Susan Wojcickig zich uitgesproken over de herziening van het online auteursrecht. Zij staat vooral stil bij het omstreden Artikel 13, dat online platforms verplicht om strenger op te treden tegen het gebruik van ongeautoriseerd materiaal op hun platforms. Onder het huidige recht hoeven platforms alleen het materiaal te verwijderen als daarover door rechthebbenden wordt geklaagd.

Legal

YouTube maakt tv-reclame veel toegankelijker

Het wordt voor webwinkels, dienstverleners en andere online actoren veel simpeler om te adverteren op televisie. Maar wel alleen als er YouTube wordt gekeken op tv. Die kijktijd verdubbelde afgelopen jaar bijna.

Online advertising

Weinig draagvlak voor legaliseren online gokken

Eenderde wil online gokken legaliseren. Andere mensen zijn tegen of weten het niet. Dat blijkt uit onderzoek van EenVandaag onder ruim 21.000 leden van het Opiniepanel.

Media