More stories

NLkabel wil af van kabelimago (update)

NLkabel, de vereniging van kabelbedrijven, verandert haar naam in NLConnect. De organisatie wil zich gaan openstellen voor alle aanbieders van elektronische communicatiediensten zoals omroepdistributeurs en internetaanbieders en werkt daartoe de komende tijd een strategisch plan uit.

Entertainment

Uitgever Femmetje de Wind naar Wayne Parker Kent

Femmetje de Wind gaat het Amsterdamse mediabedrijf Wayne Parker Kent versterken. Haar eigen bureau Wind Publishing blijft bestaan ‘in afgeslankte vorm’.

Publishing

IDTV start samenwerking met Hot Pepper

Vanaf januari 2017 gaan IDTV en Hot Pepper gezamenlijk YouTube programma’s ontwikkelen en produceren. Volgende maand zal naar verwachting het eerste YouTube kanaal gelanceerd worden.

Entertainment

John de Mol wil TMG uit handen van Belgen redden

Talpa Holding van John de Mol wil uitgeverij TMG kopen. De media ondernemer biedt 5.90 euro per TMG aandeel in cash. Dat is fors hoger dan het bod dat Mediahuis N.V. en VP Exploitatie N.V. op 14 december uitbrachten.

Publishing

Alibaba sluit megacontract met Olympische Spelen

Alibaba heeft een contract gesloten met het IOC om tot 2028 cloud- en e-commerceleverancier te worden voor de Olympische Spelen. In China wordt het bedrijf de lokale mediapartner, naar de rest van de wereld toe moet de samenwerking het merk Alibaba sterker laden.

Cross Border

John de Mol vergroot belang in TMG

Media-ondernemer John de Mol heeft zijn belang in Telegraaf Media Groep vergroot van 18,4 naar 20,2 procent.

Publishing

Resultaten Netflix beter dan verwacht

Netflix groeide in het vierde kwartaal tot 94 miljoen abonnees en een omzet van 2,4 miljard dollar. Meer dan het bedrijf verwachtte. De videodienst paait beleggers met de verwachting dat het de winstmarges kan gaan opschroeven.

Entertainment

bol.com spoedig met leesabonnement e-boeken

Bol.com lanceert in de komende maanden een abonnementsdienst waarbij klanten voor iets minder dan tien euro per maand onbeperkt e-books kunnen lezen. De dienst is in samenwerking met e-readerfabrikant Kobo ontwikkeld.

Publishing

Online platform NPO in mei live, maar pas later aangevuld

De NPO hoopt in mei dit jaar haar video on demand platform te lanceren. Maar pas vanaf september wordt nieuwe betaalde content aangeboden.

Entertainment
Premium

John de Mol koopt 18 procent van TMG

John de Mol verwerft een belang in De Telegraaf van 18,4 procent, aldus een melding bij de AFM.

Publishing

Muziekdienst Pandora zet personeel op straat

Muziekdienst Pandora zet dit kwartaal 7 procent van zijn personeel op straat, ondanks beter dan verwachte kwartaalcijfers.

Entertainment

Apple bevestigt interesse in unieke content

Apple Music-baas Jimmy Iovine bevestigt plannen om originele series aan te kopen en zo te concurreren met diensten als Netflix.

Entertainment

‘Facebook en Google niet aansprakelijk voor (onjuiste) informatie’

Gisteren las ik, met veel genoegen overigens, het meest recente essay van Rob Wijnberg op de Correspondent. De auteur, filosoof en bedrijfskundige Rob Wijnberg, zet in zijn essay vrij helder uiteen dat we een drietal verschillende waarheden kennen: de gegeven waarheid, de gevonden waarheid en de gemaakte waarheid.

Publishing

Regeling Journalistieke Innovatie gaat op de schop

De Regeling Journalistieke Innovatie van het Stimuleringsfonds voor de Journalistiek (SvdJ) wordt doelgerichter. Er worden geen langdurige projecten meer gesubsidieerd, maar pilots of prototypes.

Publishing

Blendle lanceert premiumdienst

Blendle lanceert vandaag zijn nieuwe dienst Premium. Voor een tientje per maand krijgen abonnees een persoonlijke selectie van de beste artikelen uit 120 verschillende tijdschriften en kranten.

Publishing